peewee© skrev:
Ok, mange tak for dit svar. Jeg havde ellers fået at vide jeg kunne bruge Thunderline. så må jeg jo finde frem til priserne på MC silver |
|
|
SPDIF kræver et coax kabel, som er et kabel, hvor lederne deler den samme akse, deraf navnet "COAXIALT.
Der findes også TRIAXIALE kabler, så har du bare 3 ledere udenpå hinanden.
Fidusen ved Coax er, at lederne altid befinder sig i samme position i forhold til hinanden, såfremt du ikke mosler for meget med det.
Skarpe buk af kablet er forbudt.
Hvis man skal overføre monster høje frekvenser, og det er jo det du skal, så skal man være yderst varsom med, hvordan man behandler signalet.
Så ens og uændrede elektrisk forhold som muligt hele vejen er meget vigtigt.
Thunderline har 1 skærm og 2 ledere, der er snoet sammen.
De repræsenterer ikke et stabilt miljø for frekenser i MHz området.
Store tunge forgyldte WBT stik, som TMC kablet er forsynet med, er ikke nogen god løsning, uanset hvad så end TMC måtte sige til det.
Spørger du mig - og det kan du da bare lade være med - så er det i bund og grund en total misforståelse med de store metalklumper i enderne af et kabel, som skal overføre millivolt i vildeste fald. Men klumperne fanger blikket åbenbart. Ørerne jager de langt væk.
Små stik med lille masse og gerne en helt usædvanlig yderlig lodning af ledningerne (ude i spidsen af centertappen og evt. på ydersiden af en tynd berylliumkobber stelkrans)eller måske allerbedst med en mulighed for at crimpe, er langt at foretrække.
På digitalsiden er historien dog helt sin egen.