Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 20:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kabler til jbl? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jensth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

hey...

Jeg er ikke nogen hifi-freak skal det lige siges. Jeg nyder at lytte til musik men foretrækker at bruge penge på kultur i stedet for materiel. Jeg skal bruge nogen kabler som kan afdæmpe/gøre lyden lidt mindre lys. Jeg har 4 højtalere i jbl's LX-serie,(den med titaniumsdiskanten) som jeg erhvervede mig for 2000 kr. brugt. Jeg kan godt li højtalernes lyd, bortset fra at de er lidt for skarpe og skingre en gang i mellem. Jeg havde tænkt mig at købe det brugt for ca. 1000 kr, så jeg også kan bruge det når jeg en dag opgraderer. Jeg skal bruge et signalkabel og ca. 10m ht-kabel.   

Til top Vis Jensth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensth

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Kimber TC højtalerkabel vil altid være et godt valg til JBL m. titan.diskanter..............el. AQ (- som jeg selv kører med )

mvh

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Jensth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Er alle audioquests modeller som er gode til jbl? med andre ord, har de de samme egenskaber?

Jeg har nu kigget på det og AQ crystal kunne jeg godt finde på at bruge til ht, og AQ ruby til interconnect. vil disse passe til formålet? 

Til top Vis Jensth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensth

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

UUUUPS...........er ikke AQ jeg har som HT.kabel ( piiiiiiinligt ikke at kunne huske det - må være den fremskredne alder  ), det er derimod Tara Labs prism bi-wire jeg bruger.........dog bruges det som single wire, da mine JBL 240 IKKE har bi-wire terminaler.

AQ har jeg som phonokabler, da de er rimelig "mørke" i lyden ...........og er "delvis" tilfreds med dem "........når jeg skriver "delvis" er det fordi at jeg i vinters lige ville prøve et par guldkabler fra Harald Nyborg ( kr. 99.00),og - hjælp - de næsten spiller praktisk ligeså godt som mine AQ Ruby - så er nu selv på jagt efter nye/bedre phonokabler.

mvh.

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes