Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 13:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: opstilling anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rene h
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

hej allesammen vil blot bidrage med lidt til berdre lyd ,jeg er selv ejer af et stort på anlæg så min tid går ikke så meget med hifi som sådan men lyd er det jo omend til stort antal mennesker det jeg syndtes mange burde bgrug mange timer på er opstilling af iær højtalerer da det kan ændre et anlæg flere prisklasser op hvis man er lidt toldmodig feks bas væk fra bagvæg-hvis det er reflexsystem osv ,at anbefalde trykkammer under alle omstændighedder da der er 30-45 % bedre kontrol med højtalermembramner og giver et større og tydeligere stop i musikken og så for alt i verden spar ikke på forstærkerens outputformåen det er her alt kommer til at lydev forvrænget og anstrengt hvis forstærkeren er for strømsvag,jeg plejer at sige et sæt højtalet med driftfølsomhed på 1-5 w skal have min 100-180 w output pr kanal i 4 ohm

for at balanserer ordentligt mvh renelyd@hotmail.com brugernavn er rene h

rene h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

et råd angående kabler jeg har prøvet at kører melmen bløde fler kobberet lederer og så kraftige kobberkerner af et kabel med 6-8 kvadrat til mine bundkasser og sikken åbenbaring det hårde tykke kobber 1 ledet 8 kvadrat pr + og - gav et atack og hold i mine 18"enhedder evnen til at standse op for membranerne var fantastisk har andre prøvet dette det eneste der kunne komme nær bare lidt er det svenske kabel ply fly

det blå forsølvet i den kraftige udgave man skal også tænke på at de amperer ampen sender ud skal bibeholdes i afsendelsen og det kræver sit kabel mvh renelyd@hotmail.com

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Er det mig, eller er ovenstående total volapyk?
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:

Jej har to hjerneceller. Den ene fiser i dette øjeblik rundt og forvirrer den anden. Magen til VRØVL skal man lede længe efter  

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

rene h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

mr.fly det indlæg som næsten lige er indsendt af rene h svar mig helt enkelt hvad er det som er så kompliceret

ved denne kabel snak bare brug få ord ,jeg vil da gerne lære af uhentsigtmæsige ting mvh renelyd@hotmail.com

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Jeg blev lidt skuffet. Hvad har dette med opstilling at gøre?

Første indlæg leder op til en diskussion om højtalerkonstruktion og dimensionering af forstærker.

Andet indlæg leder op til en diskussion om højtaler-kabler.

Kommer der et indlæg om opstilling?

PS. Hvordan måler man driftfølsomhed i watt? Plejer det ikke at være antal dB ved 1 watt og en afstand på 1meter?

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 21 Maj 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:

Din grammatik genrelt. Punktum, komma, ordsammensætning...

JEG SKRIVER IKKE DETTE FOR AT VÆRE GROV VED DIG! JEG ER ABSOLUT HELLER IKKE NOGEN KONGEØRN, NÅR VI SNAKKER DANSK GRAMMATIK..

Prøv måske at skrive lidt langsommere. Bare et forslag

rene h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

kære mr fly det med mine indlæg som , måske ikke lige er i tråd med andres forvenninger kan jeg da, selv leve med ,og regner så også at andre kan uden stort ubehag.

DET at der så er lidt kabelsnak og efterfulgt af andet, må da være til at leve med ellers må i undskylde at jeg er lidt for alsidig mvh renelyd@hotmail.com

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

@rene h

Prøv veligst at forklare meningen i første indlæg...

Hvad har denne tråd med opstilling af gøre?
Måske du kunne ændre overskriften til noget mere sigende. F.eks.: "Konstruktion af højtalere, og dimensionering af højtalerkabel", "Nogen kloge ord", eller noget lignende.

Mvh.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:

Det er ikke kun dig... hverken de to første indlæg - eller de efterfølgende for den sags skyld - fiser ind hos mig

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

jeg fatter heller ik' en bjælde rene h kunne du ikke prøve at forklare det lidt tydligere?
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

........................ ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Spred disse med rund hånd  Det ville helt sikkert hjælpe!

Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

ahh.. come on, så slemt er det da heller ikke. Der mangler ganske vidst en række kommaer, punktumer, og måske et linieskift. Men helt volapyk er det da ikke..

Jeg tror Rene forsøger at fortælle om hans erfaringer med hifi; højttalervalg, kabelvalg osv.

Jeg tror det skal læses sådan her:

Reneh skrev:

hej allesammen

vil blot bidrage med lidt til bedre lyd. Jeg er selv ejer af et stort anlæg, så min tid går ikke så meget med hifi, som sådan, men lyd er det jo omend til et stort antal mennesker.
det jeg synes mange burde bruge mange timer på, er opstilling af iær højtralere, da det kan ændre et anlæg flere prisklasser op, hvis man er lidt tålmodig. Feks bas væk fra bagvæg, hvis det er reflexsystem osv, jeg anbefaler trykkammer under alle omstændigheder, da der er 30-45 % bedre kontrol med højtalermembraner og giver et større og tydeligere stop i musikken, og så for alt i verden spar ikke på forstærkerens outputformåen, det er her alt kommer til at lyde forvrænget og anstrengt, hvis forstærkeren er for strømsvag, jeg plejer at sige et sæt højtalet med driftfølsomhed på 1-5 w skal have min 100-180 w output pr kanal i 4 ohm
for at balanserer ordentligt.

mvh

renelyd@hotmail.com - brugernavn er rene h

giver det mere mening?

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 21 Maj 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

ahh.. come on, så slemt er det da heller ikke. Der mangler ganske vidst en række kommaer, punktumer, og måske et linieskift. Men helt volapyk er det da ikke..

Jeg tror Rene forsøger at fortælle om hans erfaringer med hifi; højttalervalg, kabelvalg osv.

Jeg tror det skal læses sådan her:

Reneh skrev:

hej allesammen

vil blot bidrage med lidt til bedre lyd. Jeg er selv ejer af et stort anlæg, så min tid går ikke så meget med hifi, som sådan, men lyd er det jo omend til et stort antal mennesker.
det jeg synes mange burde bruge mange timer på, er opstilling af iær højtralere, da det kan ændre et anlæg flere prisklasser op, hvis man er lidt tålmodig. Feks bas væk fra bagvæg, hvis det er reflexsystem osv, jeg anbefaler trykkammer under alle omstændigheder, da der er 30-45 % bedre kontrol med højtalermembraner og giver et større og tydeligere stop i musikken, og så for alt i verden spar ikke på forstærkerens outputformåen, det er her alt kommer til at lyde forvrænget og anstrengt, hvis forstærkeren er for strømsvag, jeg plejer at sige et sæt højtalet med driftfølsomhed på 1-5 w skal have min 100-180 w output pr kanal i 4 ohm
for at balanserer ordentligt.

mvh

renelyd@hotmail.com - brugernavn er rene h

giver det mere mening?

Overhovedet ikke

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

jo det gjorde det da WITZEL, vi kan jo heller alle være lige ferm til at forklare hvad vi har på hjerte rene h's  andet indlæg skal måske lige læses en x-tra gang med åbent sind så går det nok også
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

rene h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

tak for alle kommentarer til mine indlæg ,hvor en del mener det er vullapyk og uden menning det, jeg skriver , og jeg ikke holder mig til tråden,feks opstilling /af anlæg-højtaler, rart at nogle kan overleve dette , og ikke er nødt til at , irettesætte det der er skrevet, om det bunder i at jeg,er mest til pa anlæg, ved jeg ikke, men endu endgang tak til jer der har skrevet til mig, og siger :det er sku ok mvh renelyd@hotmail.com

jeg er trods alt ny i dette forum også, men bestemt ikke i lydverden

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Der er sikkert en god mening bag anlægget, men at læse følgende:

"Feks bas væk fra bagvæg, hvis det er reflexsystem osv, jeg anbefaler trykkammer under alle omstændigheder, da der er 30-45 % bedre kontrol med højtalermembraner og giver et større og tydeligere stop i musikken, og så for alt i verden spar ikke på forstærkerens outputformåen, det er her alt kommer til at lyde forvrænget og anstrengt, hvis forstærkeren er for strømsvag, jeg plejer at sige et sæt højtalet med driftfølsomhed på 1-5 w skal have min 100-180 w output pr kanal i 4 ohm for at balanserer ordentligt. "

uden et eneste punktum (selv efter Witzels kærlige hånd) er altså svært. Jeg bliver helt forpustet. Så er en punktopstilling bedre.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

rene h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2005 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

mr.high fy her en lille hilsen fra renelyd@hotmail.com,jeg håber inderligt du overlever,mine indlæg, og deres rodet sammensættning, enda uden komma osv , og uden for tråden.Det tager lidt tid at komme ind i rutinerne i et nyt forum, så bær lige over med mig mvh renelyd@hotmail.com ha en god dag med masser af vellyd

rene h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

hej jbl ti 5000 , jeg må lige skrive til dig også, da jeg ser du også , får ondt i livet af nogle indlæg ,fra mig.Jeg gør mit bedste og er ikke selv på mærkerne hvis et indlæg , mangler et par komma, eller ikke lige er i tråd med det aktuelle, det overlever jeg skam nok selv,men troede ikke det kunne gå folk sådan på, så længe ingen er ,uforskammet eller grove over for hianden?jeg kan godt lave et indlæg om opstilling snart, jeg har haft med lyd at gøre i mange år og, her hos mig står 800 kg pa anlæg, og det er min store livshobby mvh renelyd@hotmail.com

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

@rene h

Jeg brokker mig ikke over kommaer. Jeg kan sagtens læse hvad du skriver. Det er intet problem. Dine første indlæg var bare noget forvirrende.

Det kunne helt sikkert være spændende hvis du lavede en tråd om dit anlæg, og uploadede nogen billeder, så vi kan se hvad du mener.

Mvh.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum