Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 16:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Supra LoRad (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 11 September 2003 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hej jeg tænker på at invistere i et nyt strømkabel...men vil hellere ikke betale for meget for det. Og har tænkt på dette fra Supra som er billigt! Supra LoRad til 100 Kr/M hos Audiosale. Der er også et EU 1,5M kit med D mærkede stik til 600; Kr, er der nogen der kender det og hvad er forskellen?

Og hvor skal man anvender netkabler mellem forstærker eller mellem cd afspiller? Der jo en stor strømforsynning i begge, dog er den sørste i forstærkeren...

De fik okay anmeldelse i HF i forhold til Prisen!

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 September 2003 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

De er såmænd også okay til prisen, har selv haft dem all the way. 
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 September 2003 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

jorma JPC2,5 koster 795SEK kursen er idag 82,89= 659DKK det skulle være været noget bedre i følge test HF....... følg måske tråden med JPC2,5 her på forummet når der engang kommer lidt flere input om kablet.....

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 11 September 2003 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Yes follow the lead.
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2003 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Men hvor får man størst udaf at bruge dem...Og hvad er forskellige på de to sæt andet end det ene er uden stik! Og 500 ; Kr. ??

Og Indgangen på min dvd ( Denon 3000 ) min forstærker ( Denon PMA 1500R ) er forskellige. Den ene er stører end den anden...

Det kunne være man skulle invistere i JPC 2.5 istedet.

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 11 September 2003 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Du bør nok sikre dig, at du har en passende kabelbrønd i dine apperater.

Det lyder lidt som om din dvd har et mindre et der ligner et 8 tal!?, har jeg ret?

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2003 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Ja det er korekt.

Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 14 September 2003 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Hej jeg tænker på at invistere i et nyt strømkabel...men vil hellere ikke betale for meget for det. Og har tænkt på dette fra Supra som er billigt! Supra LoRad til 100 Kr/M hos Audiosale. Der er også et EU 1,5M kit med D mærkede stik til 600; Kr, er der nogen der kender det og hvad er forskellen?

Og hvor skal man anvender netkabler mellem forstærker eller mellem cd afspiller? Der jo en stor strømforsynning i begge, dog er den sørste i forstærkeren...

Hej Raskolnikov

Jeg synes under alle omstændigheder du skal glemme Supra Lorad. Så hellere lytte på et alm standard netkabel!
Jeg synes nemlig det lyder lidt som om anlægget har fået en ordentlig mavepumper når det kommer på.
Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 15 September 2003 kl. 07:03 | IP-adresse registreret  

Asbjørn skrev:
Raskolnikov skrev:

Hej Raskolnikov

Jeg synes under alle omstændigheder du skal glemme Supra Lorad. Så hellere lytte på et alm standard netkabel!
Jeg synes nemlig det lyder lidt som om anlægget har fået en ordentlig mavepumper når det kommer på.

Det vist for det første et spørgsmål om hvilke grejer det bliver monteret på !! For det andet et spørgsmål om smag og behag, lidt ligesom hifi ellers er, ikke sandt !!

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 15 September 2003 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

Tonny skrev:

Det vist for det første et spørgsmål om hvilke grejer det bliver monteret på !! For det andet et spørgsmål om smag og behag, lidt ligesom hifi ellers er, ikke sandt !!

Tænk hvis nu HIFI er ikke en smagssag så tager du jo fejl  jeg har testet mange strømkabler spørg gerne importøren af EC hvad test mellem 2 kabler hjemme ved mig bevirkede dette var ikke noget med smagssag at gøre det hedder KEDELIGT og livløst kontra MUSIK med liv.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 15 September 2003 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Tonny skrev:

Tænk hvis nu HIFI er ikke en smagssag så tager du jo fejl  jeg har testet mange strømkabler spørg gerne importøren af EC hvad test mellem 2 kabler hjemme ved mig bevirkede dette var ikke noget med smagssag at gøre det hedder KEDELIGT og livløst kontra MUSIK med liv.

Jonas jeg omformulerer lige !! Ellers får vi jo en af de der uendelige... du ved, vi kalder det Kedeligt/boogiefod. Happynow !!

Det var egentligt også det jeg mente, og det vidste du helt sikkert

Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2003 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Tonny skrev:

Hej Tonny

Nej, i min verden er det tilsyneladende ikke et spørgsmål om hvilket anlæg det bliver monteret på. Jeg har testet det flere steder og det har skinnet tydeligt igennem hvergang hvad dette kabel gør.

At der så er andre der synes det lyder godt er en helt anden ting, jeg siger blot min mening! Jeg kender da selv minimum 2 der godt kan lide supraen frem for det alm.. Men jeg synes hverken det smager godt eller virker mere rigtigt end et alm std netkabel.

Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 15 September 2003 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Asbjørn skrev:
Tonny skrev:

Hej Tonny

Nej, i min verden er det tilsyneladende ikke et spørgsmål om hvilket anlæg det bliver monteret på. Jeg har testet det flere steder og det har skinnet tydeligt igennem hvergang hvad dette kabel gør.

At der så er andre der synes det lyder godt er en helt anden ting, jeg siger blot min mening! Jeg kender da selv minimum 2 der godt kan lide supraen frem for det alm.. Men jeg synes hverken det smager godt eller virker mere rigtigt end et alm std netkabel.

Det er ikke fordi jeg anbefaler Supra, jeg har haft det og det var det, men lyd er nu stadig en smagssag.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 15 September 2003 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Ark vil skal altså væk fra lidt sjisk der og sjask her og tilsadt lidt tilfældig smag fra tilfældige folk så når vi aldrig noget mål med bestemthed, det er jeg sikker på.

Tag nu bladet fra munden så vi kan komme videre. Eneste grund til at folk kan lide supra er at de vil forme musikken efter egen smag og det er oki men hifi bliver det ikke for den forskellighed man høre ved forskellige folk betyder uomtvisteligt at nogle af løsningerne er mindre HIFI end andre beggeløsninger KAN ikke være lige meget HIFI.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 15 September 2003 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Se så hjalp min lille apel alligevel ikke Jonas, so here we go again.

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 September 2003 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv haft supra über alles, og jeg syntes det var godt til at starte med.

Der kommer mere ro, mere luft, mere kontrol over bassen i gengivelsen, noget der kommer med alle skærmede strømkabler i større eller mindre grad.

Efter et stykke tid syntes jeg at mit anlæg lød lidt underligt tilbagetrukket imellemtonen, og med skarp diskant.

Jeg trode det var mine højttalerkabler eller signalkabler, så jeg skifte dem ud med noget andet jeg havde liggende, det hjalp absolut intet.

Jeg kom så på at skifte strømkablerne ud med standard lakridserne, og det hele faldt på plads igen.

Jeg lånte så min strømkabler ud til en kammerat, som havde et billigere anlæg end mig, og det gav virkelig noget til hans anlæg.

Han kører stadig med lorad, og er glad for det, og han har slet ikke de samme problemer som jeg har med diskanten. Men jeg mener det er fordi hans anlæg ikke kan gengive den samme diskant som mit anlæg.

Derfor vil jeg kun anbefale man bruger lorad i et billigere anlæg, som måske mangler lidt i diskanten.

/Stig

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 15 September 2003 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Tonny skrev:

UPS sorry så det ikke lige jeg bukker i sandet og holder min mund her  men kom da lige forbi med det kabel så lytter vi på sagerne så kan du få en pose matador mix som undskyldning for jeg ikke så din apel

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 15 September 2003 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Tonny skrev:

UPS sorry så det ikke lige jeg bukker i sandet og holder min mund her  men kom da lige forbi med det kabel så lytter vi på sagerne så kan du få en pose matador mix som undskyldning for jeg ikke så din apel

Ha Ha Jonas det er i orden, det er dog længe siden jeg har haft Suprastrøm vil i samme øjemed sige at jeg heller ikke får det igen. Men prisen taget i betragtning er det skide godt. Men anyway Jonas, jeg smutter forbi ved lejlighed, æder lidt mix, drikker en .. og tager en lytter på dit ....  Okay !!

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2003 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar

Jeg skrev forresten til Audiosale.dk

Hej Audiosale. Kan i siger mig hvad forskellen helt bestemt er på disse?
Er det ene monteret og det andet ikke?
Og hvaodan sikker jeg mig at det er 8 tals stik?
Venlig Hilsen Kristoffer

Model Beskrivelse Pris ca.

LoRad Skærmet strøm kabel CE godkendt, pr. meter  100,00
LoRad EU Kit med D mærkede stik, 1,5 m 600,00

og fik dette svar!! Jeg det lyder jo smart men det blev jeg ikke en .... klogere af!
Hej Kristoffer

Prisen på kablet er ca. kr.100,- pr. m.
Stikprop vinkel 3ben 230v kr.100,-
Supra apperatstik ice blue kr. 140,-

Kit 1,5m med stik forberedt til
montering ca.kr.600,-
8tals knob bruger vi når vi sejler.
Med sejler hilsen
Bent Schäfer

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 18 September 2003 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Adapter Energia EK - Euro

Art.-Nr.: 27862
Preis: 23,00 EUR
< name=alpha>
Anzahl:  < maxLength=20 size=3 value=1 name=anzahl>Kauf mich!

Wandelt die Kaltgeräte-Kupplung
in eine 2-pol Euro-Kupplung.
Kaltgeräte-Stecker auf Euro-Kuppl.
Mit ca. 20cm. Zwischenkabel.

www.dienadel.de

er det ikke sådan en du kunne bruge?, jeg har før handlet med dem, ingen problemer

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes