| Forfatter |
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 19 September 2003 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og skal købe nogle højttalerkabler. Jeg har ikke bi-wiring på mine højttalere, så søger derfor "normale" kabler. Jeg har så kigget lidt, og set at der jo næsten fås i alle prisklasser!! Men er der virkelig så stor forskel på dem?
F.eks., en ledning til 50kr/m eller én til 80kr/m. Det er jo "kun" 30 kroners forskel pr. meter, men når man kommer op i meter'ne, bliver det jo alligevel til en del.
Og nu siger I jo sikkert, at der er KÆMPE forskel, men er det virkelig sådan en forskel som man kan høre, hvis man bare ser en film?
Btw. Hvor er det billigst at købe kabler? Over nettet? I må gerne komme med forslag :)
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
| Sendt: 19 September 2003 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes forskellen er næsten lige så stor som prisforskallen antyder, (men ikke altid lige som så meget andet)  dette er ikke på nogen områder ment som noget negativt, blot en reminder om at grejet på den anden side forlanger samme kvali.
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 19 September 2003 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enhver hifi/surround forretning med respekt for sig selv vil med glæde låne dig nogle højttalerkabler med hjem, så du selv kan vurdere forskellene.
Personligt synes jeg forskellen i højttalerkabler fremgår tydeligst ved musiklytning, men man kan sagtens høre forskel til trods for man ser film.
Nu skriver du at du skal have nye højttalerkabler -hvad har du som interconnects? Forskellene her er lige så store, så hvis du benytter standardkabler bør du gøre dig selv den tjeneste også at låne nogle sæt af disse med hjem til gennemlytning...
Og ja; forskellen er STOR! Til trods for manglende erfaring med kabler er det let at høre forskel på de fleste af dem. Sæt blot en favoritfilm/-musik på anlægget og brug en lørdag formiddag (for eksempel) på at lytte dig frem.
Held og lykke med kabel-jagten
Med venlig hilsen og go´ weekend!!
Søren
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 19 September 2003 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas_h.
S.B.P. Har helt ret mht. at signalkabler betyder ligesåmeget som ht-kabler. Så tag lige og undersøg det sammen med ht-kablerne.
Jeg har Tara Labs hele vejen og Det har virkeligt givet et løft må jeg sige.
Go Weekend.
mvh. WRONG
|
| Til top |
|
| |
Azo^ Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 19 September 2003 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, kabler generelt har en del at sige!
Jeg har faktisk lige været inde og købe højttalerkabler for 1100,- da jeg ville opgradere dem nu når jeg får min Denon AVR-3802 på mandag.
Jeg har købt noget Atmos Air 195 Silver til front og center + noget Black Rhodium til baghøjttalerne. Begge dele købt i Hifi 4 You i Esbjerg.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 19 September 2003 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja kablerne er vidt forskellige...
jeg har selv nordost superflatline, og dem er jeg meget tilfreds med,
men skal du købe over nettet, så prøv evt HifiCables jeg har handlet med dem en enkelt gang, god service, hurtig levering og ok priser.
- Witzel
|
| Til top |
|
| |
Lasse Pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 19 September 2003 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kabler er vel egentlig marginal produkter - men alligevel ganske afgørende for anlæggets samlede ydelse. Kabler kan ikke anvendes til at få et håbløst anlæg til at spille guddommeligt!
Selv hælder jeg til at signal kabler har større indflydelse end HT kabler. Samtidig mener jeg at uskærmede kabler giver det bedste resultat.
På et klasse anlæg kan kabler gøre endog rigtigt meget!
/Lasse
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 19 September 2003 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lasse Pedersen skrev:
|
Selv hælder jeg til at signal kabler har større indflydelse end HT kabler. |
|
|
Enig det er jo også fordi de sidder længere fremme i afspiller kæden lige som en cdafspiller er vigtigere end forforstærkeren. hehe
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 19 September 2003 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 19 September 2003 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Azo^ skrev:
|
Ja, kabler generelt har en del at sige!
Jeg har faktisk lige været inde og købe højttalerkabler for 1100,- da jeg ville opgradere dem nu når jeg får min Denon AVR-3802 på mandag.
Jeg har købt noget Atmos Air 195 Silver til front og center + noget Black Rhodium til baghøjttalerne. Begge dele købt i Hifi 4 You i Esbjerg.
|
|
|
Wee lækkert! Håber du bliver glad for den! Når du ca. ved hvad dag den ankommer, så husk at tjekke fordøren relativt tit! Min blev losset af ved fortrappen, og kunne sagtens have ligget hele vinternatten, hvis ikke jeg tilfældigvis havde set den da jeg kom hjem! 
Er det noget godt kabel? Det har jeg aldrig hørt om før. Hvordan lyder de? Hvilke andre hørte du? 
|
| Til top |
|
| |
Saunter Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 19 September 2003 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kablerne er en flakehals på et anlæg.
Hilsen Saunter
|
| Til top |
|
| |
Azo^ Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim F:
Jeg har ikke sat kablerne til endnu, og venter til min 3802 kommer. På samme måde vil jeg også hellere vente med at teste andre kabler, så jeg kan teste dem på mit eget anlæg.
Desuden meget fin service man får inde i Hifi 4 You .. blev også tilbudt at låne en subwoofer med hjem en hel weekend når jeg engang skal have sådan en til mit surround anlæg. Det er da service! 
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Azo^ skrev:
|
service man får inde i Hifi 4 You .. blev også tilbudt at låne en subwoofer med hjem en hel weekend når jeg engang skal have sådan en til mit surround anlæg. Det er da service! 
|
|
|
Hvis alle forhandlere gjorde det samme vil både producenter, forhandlere og kunder have et meget rigere liv !!
|
| Til top |
|
| |
Azo^ Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørt hørt !
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
Azo^ skrev:
|
service man får inde i Hifi 4 You .. blev også tilbudt at låne en subwoofer med hjem en hel weekend når jeg engang skal have sådan en til mit surround anlæg. Det er da service! 
|
|
|
Hvis alle forhandlere gjorde det samme vil både producenter, forhandlere og kunder have et meget rigere liv !!
|
|
|
Yepper låne grej med hjem er det bedste. Bare ærgeligt at man ikke kan låne det i 14 dage ;O)
Men man skal passe på med at låne med hjem man komemr sku til at købe det lækre grej. Nu skal jeg til at finde pengene til de pokkers klimax effekter jeg har lånt hjem sidste weekend, damm man bliver fattig af denne interesse men tilgengæld meget gladere sådanne at kommer dybere ind i musikken og historien.
Faktisk blev jeg advarret i dag om ikke at høre de nye linn akurat højtalere men ak jeg kom til det alligeven og det var måske dødsstødet til mine espekker. Redaktør har du lyttet de nye Akurat ? den 3k diskant med fin opløsning og knivskarbt perspektiv må da lige være noget for dig ? men oki den spiller jo også musikalsk på samme tid så det går jo nok ikke alligevel 
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 02:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mike-J Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 22 September 2003 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas : Faktisk blev jeg advarret i dag om ikke at høre de nye linn akurat højtalere men ak jeg kom til det alligeven og det var måske dødsstødet til mine espekker. Redaktør har du lyttet de nye Akurat ? den 3k diskant med fin opløsning og knivskarbt perspektiv må da lige være noget for dig ? men oki den spiller jo også musikalsk på samme tid så det går jo nok ikke alligevel
MJ : Her er vi enige Jonas!! her har linn for første gang virkelig lavet en højtaler der kan spille godt og rigtigt!!..

Når du kan høre dette og at de ER! bedre end dine Espekker!! så er der jo håb for dig endnu!!..
Et par Akkurat sammen med det du allerede har! så er du kørende!! 
Her vinder du klart mest nu!!.. mere end med udskiftning af noget andet i dit system!!..
For denne de højtalere!!! RESPEKT!!.. til Linn!... nu har de noget der matcher deres klimax serie!!..
mvh.
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 07 Oktober 2003 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har nogle erfaringer med Monster XP-HP højttalerkabel ... jeg er blevet foræret noget ... er det ok ?
|
| Til top |
|
| |