Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 00:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Højttalere kabel 150kr/M (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Hej Jeg har et højttaler kabel som jeg syntes godt kan lyde lidt for meget lyst nogen gange. Jeg snakker om Dali Silver Wave 2. Jeg vil gerne have et kabel der er mere mørkt og dynamisk i lyden. Jeg vil primært godt se om jeg kan få min bas lidt strammere og min mellemtone til at flyde lidt bedre ved de toner hvor bassen skal til at tage over.

Er der nogen der har nogen forslag til højttaler kabler der vil falde i min smag? prisen skal helst under de 150kr/M gør bestemt ikke nået hvis den ryger under de 100kr.

På Forhånd Tak!

Til top Vis Denon2200's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denon2200

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Taralabs Nexa, det bruger jeg selv lige nu og det er jeg MEGET tilfreds med, det har en blød bund med bid i og en meget "musikalsk" mellemtone som ikke er nær så lys som mange andre kabler og toppen er stadigvæk åben, detaljeret og samtidigt meget tilbagelænet og behagelig. så alt i alt et kabel som kan anbefales.

det kan fås hos hifiklubben, og jeg mener det koster ca 90kr pr meter det tror jeg ihvertfald det kostede da jeg købte det. jeg gik fra nogle meget dyrer kabler(225kr pr meter) og jeg syntes alligevel at de nye Tara labs lød bedre.

Nicolai

Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2005 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

tak for det hurtige svar (7min). jeg var lige inde og se på www.hifiklubben.dk og kablet koster 79kr som jo må siges at være til at overkomme.

Men andre må meget gerne komme med forslag. Man skal jo ikke tage det første og det bedste.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Hold Jer fra Tara Labs.... det var dem der blev knaldet for, at sælge deres fine High End kabler, "Made in U.S.A" og med særlig fin kobber fra deres egen mine.... I  virkeligheden er der tale om billige kinesisk producerede standardkabler, hvor Tara Labs har fået påtrykt eget navn.

Der kan man bare se hvor lette folk er at narre... For der er jo mange der har påstået et Tara Labs lyder vildt godt, og at det helt sikkert skyldes deres meget fine materialer, og omhu i produktionen.... ha ha ha. Ren og skær woodoo!!!
Man skal bare fortælle en god historie om hvordan man har sin egen særlige tekinik i fremstilingen... noget rigtig Hi-Tech. Så skal man pakke sine kabler fint ind, og sætte prisen tilstrækkelig højt. Så kan alverdens HIFI-tåber pludselig høre sød musik igennem de billige standardkabler! Nej hvor må man føle sig taget i røven!!!

Se evt her: http://stereophile.com/news/091304taralabs/

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Det man kan lære af den historie er ikke (tror jeg) at TaraLAbs lyder dårligt fordi de er fra KIna, men at god lyd ikke behøver at være dyrt (i modsætning til de flestes intuitive fornemmelse)

Kabler lyder forskelligt. Men er forskellen en forbedring eller en betoning? Eller rammer man bare en heldig/uheldig kombination på sit set-up?

Glem alt om kabeltest. Stol på dine egne ører og dit setup. Køb ikke noget du ikke kan låne i en længere periode og skift til de originale i løbet af perioden for check....

mops
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Hmm...

Inden du løber ud og ofrer en masse penge på nye HT-kabler, synes jeg du skulle prøve med SolidCore installations-kabel.

Bruger det selv, og jeg synes de kan netop dét du efterlyser.

mvh
Lars

cj10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Skal det være single- eller biwirekabel?

Til top Vis cj10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cj10

Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Det skal være single

mops
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Hej Denon2200

Nu ved jeg ikke hvor du bor, eller hvor mange meter du skal bruge, men jeg vil da gerne låne dig et sæt HT-kabler som dem jeg selv bruger, så du kan teste om det er noget for dig.

mvh
Lars

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Hold Jer fra Tara Labs.... det var dem der blev knaldet for, at sælge deres fine High End kabler, "Made in U.S.A" og med særlig fin kobber fra deres egen mine.... I  virkeligheden er der tale om billige kinesisk producerede standardkabler, hvor Tara Labs har fået påtrykt eget navn.

Der kan man bare se hvor lette folk er at narre... For der er jo mange der har påstået et Tara Labs lyder vildt godt, og at det helt sikkert skyldes deres meget fine materialer, og omhu i produktionen.... ha ha ha. Ren og skær woodoo!!!
Man skal bare fortælle en god historie om hvordan man har sin egen særlige tekinik i fremstilingen... noget rigtig Hi-Tech. Så skal man pakke sine kabler fint ind, og sætte prisen tilstrækkelig højt. Så kan alverdens HIFI-tåber pludselig høre sød musik igennem de billige standardkabler! Nej hvor må man føle sig taget i røven!!!

Tak så kan jeg lærer det, tænk at jeg åbenbart kan være sådan en idiot.

lige meget hvad du siger så syntes jeg stadigvæk de Taralabs kabler jeg har lyder godt, bedre end mine gamle som ellers var meget dyrer og ikke Taralabs. om de er fra kina eller hvor de er fra det aner jeg ikke men de lyder godt, BASTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nicolai

Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

mops skrev:
Hej Denon2200

Nu ved jeg ikke hvor du bor, eller hvor mange meter du skal bruge, men jeg vil da gerne låne dig et sæt HT-kabler som dem jeg selv bruger, så du kan teste om det er noget for dig.

mvh
Lars

Hej jeg vil da meget gerne låne noget højttaler kabel. Jeg bor i Frederikssund i nordsjælland. jeg skal bruge 2*2,5meter.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Nicolai18 skrev:
Hurtig skrev:

lige meget hvad du siger så syntes jeg stadigvæk de Taralabs kabler jeg har lyder godt, bedre end mine gamle som ellers var meget dyrer og ikke Taralabs. om de er fra kina eller hvor de er fra det aner jeg ikke men de lyder godt, BASTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nicolai

Du virker MEGET lidt villig til at konfrontere dig selv med, om du vitterlig er blevet taget røven på af Tara Labs... Det forstår jeg godt. Tænk at give en anerkendt producent sin tillid ved at købe deres produkter, og så bagefter finde ud af at de har fusket i stor stil... Næ nej... så er det bedre at nægte at tage konfrontationen... så kan man sidde derhjemme og forsøge at holde sin egen overbevisning ved lige. For at indrømme at man er blevet snyfdt... NIX!!!

Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2005
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Nicolai

[/QUOTE]

Du virker MEGET lidt villig til at konfrontere dig selv med, om du vitterlig er blevet taget røven på af Tara Labs... Det forstår jeg godt. Tænk at give en anerkendt producent sin tillid ved at købe deres produkter, og så bagefter finde ud af at de har fusket i stor stil... Næ nej... så er det bedre at nægte at tage konfrontationen... så kan man sidde derhjemme og forsøge at holde sin egen overbevisning ved lige. For at indrømme at man er blevet snyfdt... NIX!!!

[/QUOTE]

Hvis Nicolai synes kablerne lyder godt er de da alle pengene værd. Om så kablerne er lavet i en kælder i Thisted (no offence Thisted) så handler det jo om lyden, såh deeeet.

Iøvrigt står der ikke noget i den snart 1 år gammel klumme du linker til om hvordan sagen endte, så gad vide om sagen løb ud i sandet, og der i virkeligheden var tale om en storm i et glas vand?

Til top Vis Martyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martyr

soxen
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Hvad har det med lyden at gøre hvor de er fremstillet, sagen mod Tara Labs er så vidt jeg kan se jo kun om labelling  og omhandler ikke kablernes formåen! Der er vel intet i vejen for at de lyder godt på trods af at de ikke er lavet i US.
Jeg kender dog ikke til lyden fra Taralabs

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Tara Labs har promoveret sig selv ved at påstå, at deres kabler er bedre fordi de benytter særlig fin kobber fra egen kilde. Det var åbenbart LØGN!!
At folk alligevel har syntes at kablerne lyder godt, er nok mest et udtryk for, at man køber med øjnene og det man læser, ikke med ørerne.
Jeg kan da godt fortå at folk bliver ved mad at sige, at de lyder godt dem de allerede har købt. Ellers ville de jo være blevet snydt, og hvem får man til at indrømme det??? Nej vel...

Men tænk en gang... hvis kablerne vitterligt lyder fremragende... så er vi jo kommet langt. Så har vi nemlig konstateret, at kabler der lyder godt INTET har med fin kobber/sølv at gøre. Ej heller med særlige fine produktionsteknikker og opbevaring i kolde kældre. Næ nej.. billige kabler fra Kina er tilsyneladende sagen.
Hvorfor tror i så alle kabelproducenterne stadig ævler om disse ting??? Fordi kunderne er dumme nok til at tro på det, til trods for at de selv lige har argumenteret for at de billige kineserkabler er ufattelig gode.

Hvorfor køber i ikke bare noget billigt kabel.... det lyder jo virkelig godt!! Og lyden bliver vel ikke bedre af, at Tara Labs eller en anden producent skriver sit navn på, leverer det i en fin trææske og tager 50-dobbelt pris?? Eller hvad...

Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2005
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Tara Labs har promoveret sig selv ved at påstå, at deres kabler er bedre fordi de benytter særlig fin kobber fra egen kilde. Det var åbenbart LØGN!!
At folk alligevel har syntes at kablerne lyder godt, er nok mest et udtryk for, at man køber med øjnene og det man læser, ikke med ørerne.
Jeg kan da godt fortå at folk bliver ved mad at sige, at de lyder godt dem de allerede har købt. Ellers ville de jo være blevet snydt, og hvem får man til at indrømme det??? Nej vel...

Men tænk en gang... hvis kablerne vitterligt lyder fremragende... så er vi jo kommet langt. Så har vi nemlig konstateret, at kabler der lyder godt INTET har med fin kobber/sølv at gøre. Ej heller med særlige fine produktionsteknikker og opbevaring i kolde kældre. Næ nej.. billige kabler fra Kina er tilsyneladende sagen.
Hvorfor tror i så alle kabelproducenterne stadig ævler om disse ting??? Fordi kunderne er dumme nok til at tro på det, til trods for at de selv lige har argumenteret for at de billige kineserkabler er ufattelig gode.

Hvorfor køber i ikke bare noget billigt kabel.... det lyder jo virkelig godt!! Og lyden bliver vel ikke bedre af, at Tara Labs eller en anden producent skriver sit navn på, leverer det i en fin trææske og tager 50-dobbelt pris?? Eller hvad...

Jeg kender intet til disse kabler, men du må åbenbart sidde inde med en hel masse viden siden du allerede har dømt dem skyldige i bedrageri mm.

Og at man også køber ind med øjnene og ikke kun med ørerne...Gud ja, du har da fat i noget...

Grunden til at man reagerere forskelligt overfor sådan en sag (som måske ikke engang er en sag, men blot en enkel klumme på en hjemmeside) kan begrundes i de forskellige købsperspektiver man handler efter. Da mennesket ikke har kapacitet til at indsamle information om alle de varer og tjenster som mennsket nødvendigvis skal bruge, benytter man sig af nogle beslutningsregler som man med tiden udvikler for at minimere risikoen ved køb. Et eksempel er Cue Utilization teorien, som siger at mennesket benytter sig af "cue's" som f.eks. mærkenavn, fordi dette cue i længden bibringer forbrugeren mest nytte. Dette kan man så sige er dumt, for et mærkenavn burde vel ikke betyde noget for lyden? Næh måske ikke, men det bibringer en vis sikkerhed til kvalieten af produktet. Problemet er naturligvis hvis man handler efter et sådant cue, og man herefter føler sig snydt, så giver det dobbelt-nederlag idet man jo handler efter cue't for at undgå denne ubehagelige følelse.

Mvh.

Martyr

Til top Vis Martyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martyr

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

@Martyr: Med andre ord... så siger du, at folk der køber kabler og påstår de er bedre end de gamle, egentlig ikke har konstateret det selv. De forventer bare, at fordi de er dyrere, bør de også være bedre. I det synspunkt giver jeg dig 100% ret.
Desværre har producenterne også fundet ud af dette. Og derfor tør de sælge billige kinesiske kabler til en formue, og påstå at de er ULTRA gode grundet fin teknik.... De tør det netop fordi næsten ingen såkaldte entusiaster selv forsøger at konstatere forskellen. De antager det bare!

Vil man snydes, er der masser af producenter der er villige til at hjælpe en...

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

selv om kabler er dyre KAN de faktisk godt være gode, endda selv om de er fra en kendt producent.

det er nemt at smide om sig med "hurtige" vendinger og andet skidt.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

@Martyr: Med andre ord... så siger du, at folk der køber kabler og påstår de er bedre end de gamle, egentlig ikke har konstateret det selv. De forventer bare, at fordi de er dyrere, bør de også være bedre. I det synspunkt giver jeg dig 100% ret.
Desværre har producenterne også fundet ud af dette. Og derfor tør de sælge billige kinesiske kabler til en formue, og påstå at de er ULTRA gode grundet fin teknik.... De tør det netop fordi næsten ingen såkaldte entusiaster selv forsøger at konstatere forskellen. De antager det bare!

Vil man snydes, er der masser af producenter der er villige til at hjælpe en...

hvordan tror du dit nye korstog hjælper manden:

Denon2200 skrev:

Hej Jeg har et højttaler kabel som jeg syntes godt kan lyde lidt for meget lyst nogen gange. Jeg snakker om Dali Silver Wave 2. Jeg vil gerne have et kabel der er mere mørkt og dynamisk i lyden. Jeg vil primært godt se om jeg kan få min bas lidt strammere og min mellemtone til at flyde lidt bedre ved de toner hvor bassen skal til at tage over.

Er der nogen der har nogen forslag til højttaler kabler der vil falde i min smag? prisen skal helst under de 150kr/M gør bestemt ikke nået hvis den ryger under de 100kr.

På Forhånd Tak!

Taralabs Nexa er ikke et dårligt kabel, når man tager prisen i betragtning.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Ved ikke hvordan det hjæpler manden. Jeg prøver bare at få folk til at være lidt kritiske. Alt for mange køber totalt ukritisk mht lyden. Bare det er dyrt nok, ser fint nok ud og sælger kan en god historie, så synes mange at det lyder vildt godt.
Brug dog ørerne i stedet. Så bliver man ikke så le taget i røven!

Men problemet er nok, at langt de fleste "entusiaster" ikke selv kan konstatere forskellen... Derfor tør de ikke stille sig kritisk, for så er hele grundlaget for deres fine hobby jo ødelagt!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes