Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 05:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Taralabs Air 3 rsc 0.6 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jbartens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005
Status: Offline
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Hej gutter

Jeg har dette kable som stort aldrig er blevet brugt ( vandt det i en konkurrence)

Har i nogen ide om hvad jeg kan få for sådan et kable i den blå avis eller her?

mvh

Jbartens

Til top Vis Jbartens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jbartens

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

En kort Google søgning:

TaraLabs RSC Air 1 0.6m. Signalkabel. (7.998,-). 2.995.-

Rimelig dyrt kabel..

Til top Vis hitachi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hitachi

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Jbartens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Ja men nu er det desværre kun air 3.... og ikke en 1 jeg har... :D

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

kan ikke huske det men mener air 3 kostede 4k for 2x1m så mon ikke 0,6m har kostet i omegen af 3 af de store så jeg vil mene en salgpris må ligge omkring  de 2000,- hvis det er ubrugt i ny emb(ikke at det har det store at sige med kabler) men det er bare et skud,prøv at se i køb/salg herinde hvad det koster/har kostet rimeligt tit air 3 kommer til salg
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Jbartens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Godt være det er mig der er dum men kan ikke se køb/salg i forum oversigten.

Plus det her er interconnect/signal kable ikke ht kabel. Men jo jeg mener også at kunne huske det kostede 3199... men er ikke sikker

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Skulle mene det er det samme:

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/hoejttalerkabe l/detail/TARA_LABS_Air_3_kabel.htm?id=3368

Tera Labs Air 3: 11.999,00 kr./stk

Det er nu mange penge for at få flyttet et par elektroner.

Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

UPPss..det kan man da købe en temmelig god brugt effektforstærker for !

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Inden i spilder penge på billige Kina-kabler forklædt som noget meget fint, så læs lige her:

http://stereophile.com/news/091304taralabs/

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Thorbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nu stadig mene, at der er forskel på signal- og højttalerkabler

Uanset hvad synes jeg at kunne huske, at det korte RSC 3 lå lige over de 3.000. Som nævnt ovenfor vil en brugtpris omkring de 2.000 nok være passende.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Hurtig]

Inden i spilder penge på billige Kina-kabler forklædt som noget meget fint, så læs lige her:

http://stereophile.com/news/091304taralabs/

[/QUOTE]

Well...  om de så er lavet i Uganda eller Øvre Tibet??  så er det jo evigt ligegyldigt! hvis de bare lyder godt!!!!...

Og finder man at de gør dette er det jo ik just spild af penge !..

Og de forklædt som noget fint??  tjaaa...  jeg har set billigere kabler der så flottere og dyre ud!..  det er jo ik lige DET! det kommer an på!  det er vel lyden?

Og hvad angår lyden ? så er det meget en smags sag!..

Så som sagt lige før!... syntes man om den! og finder dem gode og pengene værd!..

Så hvis manden kan sælge sine kabler for en god pris er det jo godt.. og bør ikke influreres af en artiukkel som du der bringer! den har ikke noget med emnet at gøre!..

Jeg ser dit indslag som nærmest et forsøg på at nedgøre disse kabler ( det ligger lidt i dit ord valg : Spilder penge, forkledt, billige, osv..!..) og den stakkels mands muligheder for at få en god pris for dem!.. det syntes jeg ikke om!..

Personligt iøvrigt bruger jeg selv Taralabs! og hvorfor så det?? JO! fordi det er de der i mit syatem og i følge mine øre giver den bedste lyd!..  og så er jeg ret lige glad hvor og hvordan de er lavet!..

Havde jeg haft pengene til dette lige nu! havde jeg sgu gerne købt dem for 3/4 af ny prisen..  ( taget i batragtning af de ikke er brugte eller mekanisk slidte eller andet) men desverre lige nu står den ik på ny anskaffelser selv om jeg godt ku bruge et Taralabs sæt til!.. ( bruger nu de lidt ældre RSC Decade Gen2 som er aldeles fremragende!!.. og det så om de er lavet i Taiwan, Uganda, Cuba, Mongoliet eller USA!!??? )

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

@miju: Hvis det vitterligt var sådan, at folk købte dem fordi de lød godt, så gad Tara Labs nok ikke svindle, risikere at blive knaldet og sågar blive det, ved at skrive "made in USA"... Eneste grund til Tara Labs gider løbe risikoen er naturligvis, fordi det kan betale sig. Hvis folk kun interesserede sig for lyden, hvorfor skulle Tara Labs så gide lyve omkring, a de benytter særlig fin kobber fra deres egen mine osv?? Kun fordi det er sådanne ting der kan få folk til at betale i dyre domme... Det er samme årsag til, at forstærkerproducenter ofrer 20mm tykke alu-fronter der koster kassen. Det gavner IKKE lyden... Men man kan bilde fol ind at produktet er meget bedre.

De ved udemærket godt, at langt de fleste såkaldte "entusiaster", lytter til MEGET af det udstyr de køber med øjnene. Af samme årsag bliver folk helt paniske når man foreslår blindtest.

Og ja, jeg lyder måske lidt nedgørende overfor Tara Labs, men de har sgu selv bragt sig i denne situation.
Og at en af de virkelige High End producenter af kabler bliver knaldet, for at sælge billige kinesiske produkter under eget navn, er da et tydeligt eksempel på, at MANGE af de argumenter der huserer i kabelverdenen om særlige kobber fra egen mine, dyre produktionsmetoder osv er løgn og latin!!
Den konkrete sag har jo netop vist, at der ikke bare er tale om, at Tara Labs har overdrevet deres markedsføring en smule. De har direkte løget og svindlet. Derfor undrer det mig, at der alligevel er folk der febrilsk forsøger at dække over dem... Gad vide hvorfor??? Er man bange for at konfrontere sig selv med, at man måske også selv er blevet taget i røven???? Tara Labs er jo nok ikke de eneste der har lavet dette nummer....

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

De har været til salg til lige over 1000kr. Mener både der var et sæt på 1m. og et sæt på 0,6 til den pris.

Jbartens
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Hurtig jeg synes selv at taralabs er nogle fjolser med deres "løgn og latin" men alligevel er der forskel. Nu har jeg arbejdet i hfk i 3 år og vi har efterhånden lavet en del lyttetest. Med 3 forskellige kabler og ingen vidste hvilket der kom på hvornår. Der er forskel, forskellen kan måles og høres. Hvis du kunne droppe den forudindtaget mening du har og selv gjorde en indsats ville du sikkert også kunne se det. Nogen folk kan høre det og nogen kan ikke. Selvfølgelig er der gode salgshistorier bag. Det er der da bag alle produkter. Det vigtigeste for mig er at jeg kan høre forskel, sæt dem på et Holfi sæt på et par Dalims4 og du vil også kunne høre en forskel. Det hele er ikke voodoo........

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

HFK... og du snakker om Holfi... Det troede jeg ikke man måtte i HFK længere... Nu er det jo Thule der lyder godt!

Men igen... Man kan sagtens høre forskel på kabler. Men det betyder ikke, at jo dyrere desto bedre! Desværre er det altid holdningen hos sælgerne i eks HFK.. Og så ryger pålideligheden!

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft dette kabel og det er ganske udemærket, jeg måtte dog af med det igen, da den korte længde ikke længere passede. Jeg solgte det herinde for 900kr, men det var selvfølgelig også brugt.

Der har været et til salg inde på Cybertainment til en 5-600kr for ikke så længe siden. Du kan nok få en del mere da dit er nyt, men jeg har ikke indtryk af at det er et kabel der er i høj kurs. Om det er pga længden eller mærket ved jeg ikke helt, men jeg synes i hvert fald at mit blev foræret væk til de 900kr og da jeg så det andet til 5-600kr, så var jeg lige ved at købe det igen....

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at 0.6m udgaven af air 3 koster3299. Jeg har lige købt et sæt 1.0 brugt til 700. Men hvis det er helt nyt kan du nok få lidt mere.

MVH WRONG

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

kr. 1200 skulle det nok kunne indbringe, og alt den snak om fremstilling i Kina....ja både Nokia og H/K får en del af deres grej produceret derovre og her hører man ingen hylen op, hva' ?   

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

ej acer men nu bliver nokia og h/k heller ikke forhandlet af hfk,det er nok der hunden ligger begravet kan kun tilslutte mig at pris,fremstillings sted og mærke ikke har så meget at sige som lyden(det burde vel være 100% lyd og 0 % resten når kvaliteten af et kabel vurderes?) syntes enig i at 600,- er meget billigt for sådan et kabel,men igen er det efterspøgslen der bestemmer meget af brugt prisen
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Ja, men Nokia påstår nok ikke, at deres produkter er særlig gode fordi de er lavet i Finland, og benytter særligt gode komponenter og kobber fra egen mine... Hvis Nokia får noget lavet i Kina, kan du godt regne med at de spiller med åbne kort og skriver "made in China"... Ikke "made in Finland".

I øvrigt er det ikke seriøst at lave sådan en sammenligning. Der er ikke ret meget woodoo over en mobiltelefon. Det er der over kabler.

Tænk... man sælger et produkt hvor man siger, at man ikke kan måle forskellen i forhold til billige kabler... den kan kun høres. Og så lyver man om ædle råvarer og ædel forarbejdning... Så tror da fanden at man ikke kan måle en forskel... der er jo ingen forskel fra de billige kabler. Kun den pæne kasse de leveres i. Hvorfor er det i ike tør være lidt kritiske, og KUN vurdere ud fra lyden??? Er i bange for ikke at kunne konstatere forskellen, og at jeres mangeårige indbildning afsløres....

Jeg er ikke i tvivl om, at kabler lyder forskelligt. Men jeg tror ikke på, at det nødvendigvis er de dyreste der er bedst. Det er der mange der burde tage til overvejelse. Alle antager altid, at hvis de kan høre en forskel med det nye dyre kabel, så er det altid en positiv forskel. Glem det.

Hvad med i stedet at lave en blindtest. Så er vi ude over smarte salgstrick, flot indpakning og andet woodoo. Så vurderer man ud fra det eneste vigtige: Lyden. Hvem tør??

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes