| Forfatter |
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i den forløbne weekend eksperimenteret en del med Solid Tech Feet of Silence på min SAT cd-spille.
Resultatet er mildest talt forbløffende .... der er tale om markante ændringer i forhold til de SD-fødder spillen normalt står på.
Forbedringer ... Stemmerne kommer lidt længere frem, bliver mere fokuserede og nærværende. Der kommer mere krop på strygere og på andre strengeinstrumenter, og bassen bliver mere detaljeret. Lyden bliver mere dynamisk og rolig ... og måske en kende mere analog på den gode måde.
Ændringer ... (er vel en forbedring) Det virker som om dybdeperspektivet og ruminformationerne er en mere integreret del af lyden ... mere en helhed frem for en lag på lag fornemmelse .. trommerne bagved sangeren i laget foran osv. I starten troede jeg at der var tale om et ringere dybdeperspektiv/mindre dybde i soundstage, men jo mere jeg lytter, desto mere naturligt lyder det.
Er der andre der har erfaringer med Feet of Silence ... så hører jeg gerne om det. Foreløbigt er jeg meget positiv.
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SATMIT
Tillykke med fundet! Har du prøvet at sammenligne fødderne med andet end SD, eks Coldrays? __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shras,
Ja gik fra SD til Feet of Silence ... og det er sammeligningen med SD jeg beskriver. SD giver også en forbedring ... dog ikke så dramatisk som FoS.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
| Shras,
Ja gik fra SD til Feet of Silence ... og det er sammeligningen med SD jeg beskriver. SD giver også en forbedring ... dog ikke så dramatisk som FoS.
SATMIT |
|
|
Jeg tror du misforstår... 
Har du prøvet at sammenligne med TILkobling (eks Coldrays, Pulsar Points etc)? Den forskel du beskriver er meget hvad jeg har oplevet ved at gå fra bløde fødder til Coldrays, og det kunne derfor være interessant om der er foretaget en sammenligning imellem disse og FoS... Det kunne jo være der var noget at hente for mig også?  __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry ... nej ... har ikke prøvet med andre fødder end SD og FoS. Men FoS er ikke en fast fod, apparatet bliver ophængt i O-ringe ... så der er tale om et flydende ophæng i en eller anden form, både vandret og lodret.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki... Tak for info  __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet flere forskellige "faste" løsninger med spikes, grafitblokke, kugler og alt muligt andet. Efter SD kom så FOS under både CD og pladsepiller. Jeg har flere så de kommer også under min pre (når den er færdigbygget).
De fleste faste løsninger har efter min mening en mere betonet gengivelse af forkanter, der kan forveksles med mere dynamik. Med FOS bliver det hele mere afslappet og naturligt med et ubesværet "flow".
En tidligere løsning:

og som det ser ud i dag:

(billeder rettet til at moderator, hold venligst billeder under 480pixels i bredden) __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Jeg har i den forløbne weekend eksperimenteret en del med Solid Tech Feet of Silence på min SAT cd-spille.
Resultatet er mildest talt forbløffende .... der er tale om markante ændringer i forhold til de SD-fødder spillen normalt står på.
Forbedringer ... Stemmerne kommer lidt længere frem, bliver mere fokuserede og nærværende. Der kommer mere krop på strygere og på andre strengeinstrumenter, og bassen bliver mere detaljeret. Lyden bliver mere dynamisk og rolig ... og måske en kende mere analog på den gode måde.
Ændringer ... (er vel en forbedring) Det virker som om dybdeperspektivet og ruminformationerne er en mere integreret del af lyden ... mere en helhed frem for en lag på lag fornemmelse .. trommerne bagved sangeren i laget foran osv. I starten troede jeg at der var tale om et ringere dybdeperspektiv/mindre dybde i soundstage, men jo mere jeg lytter, desto mere naturligt lyder det.
Er der andre der har erfaringer med Feet of Silence ... så hører jeg gerne om det. Foreløbigt er jeg meget positiv.
SATMIT
|
|
|
Ja de er gode .
Men Men de er ikke lette at få justeret ind , hvis ens cd eller preamp ikke har lige vægt over alt .
Men bruger dem selv under mine CD afspiller , resten er for tungt .
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du et link til FOS og hvad koster de ? __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Har du et link til FOS og hvad koster de ? |
|
|
http://www.solid-tech.net/isolator.htm
http://www.medlyd.dk/solidtech_prisliste.htm
Men hans rack virker også .
tro det er 1800kr i dk .¨
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
Men de er ikke lette at få justeret ind , hvis ens cd eller preamp ikke har lige vægt over alt .
Men bruger dem selv under mine CD afspiller , resten er for tungt .
|
|
|
Der findes flere forskellige O-ringe afhængig af hvilken vægt dit apparat har. I ekstreme tilfælde kan man mixe de forskellige ringe. Desuden kan man flytte selve FOS rundt, indtil det hele er afbalanceret (står også i den medfølgende "manual"). Alternativt kan man placere 2 i et hjørne under f.eks. trafoen.
Dem jeg har under min pladespiller er beregnet til 40-60 kg (de tykkeste O-ringe) og her klarer 4 stk. helt fint de ca. 55 kg. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
jensen skrev:
Men de er ikke lette at få justeret ind , hvis ens cd eller preamp ikke har lige vægt over alt . Men bruger dem selv under mine CD afspiller , resten er for tungt . |
|
|
Der findes flere forskellige O-ringe afhængig af hvilken vægt dit apparat har. I ekstreme tilfælde kan man mixe de forskellige ringe. Desuden kan man flytte selve FOS rundt, indtil det hele er afbalanceret (står også i den medfølgende "manual"). Alternativt kan man placere 2 i et hjørne under f.eks. trafoen.
Dem jeg har under min pladespiller er beregnet til 40-60 kg (de tykkeste O-ringe) og her klarer 4 stk. helt fint de ca. 55 kg. |
|
|
Ja ved det , men skal også prøve igen for på skal de .
jeg har alle de tykke på min cd , jeg synes sgu de går langt ned .
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er mulighed for at anvende mere end 3 stk. hvis apperatet er meget tungt. I praksis synes jeg dte går fint hvis man blot følger vejledningen. Min CD har drev i venstre side (set forfra) og jeg kører med 2 stk. foran og en bagved, og jeg har så finjusteret CD'en ved at flytte fødderne længere ud i den side hvor trafoen sidder.
Umiddelbart kan man jo også arbejde med krafitigere O-ringe på den der bærer hovedvægten af trafoen - som jo typisk er det som vejer mest.
Er der nogen der har bemærket særlige effekter af FoS mht. dybdeperspektivet?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Der er mulighed for at anvende mere end 3 stk. hvis apperatet er meget tungt. I praksis synes jeg dte går fint hvis man blot følger vejledningen. Min CD har drev i venstre side (set forfra) og jeg kører med 2 stk. foran og en bagved, og jeg har så finjusteret CD'en ved at flytte fødderne længere ud i den side hvor trafoen sidder.
Umiddelbart kan man jo også arbejde med krafitigere O-ringe på den der bærer hovedvægten af trafoen - som jo tipisk er dte som vejer mest med FoS.
Er der nogen der har bemærket særlige effekter af FoS mht. dybdeperspektivet?
SATMIT |
|
|
Ja , men at få det 100% lige er ikke lett .
|
| Til top |
|
| |