Forfatter |
|
ChriZ Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 18 August 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som overskriften siger har jeg fundet flg. 3 coax-kabler..
Profigold 1m £9.99 http://www.tvcables.co.uk/cgi-bin/tvcables/PGD481.html
"Noname" £2.99 http://www.tvcables.co.uk/cgi-bin/tvcables/PH400.html
"Noname" £5.99 http://www.tvcables.co.uk/cgi-bin/tvcables/PH404.html
Jeg skal bruge kablet mellem en Pioneer DV-380 og en Yamaha RX-V 450.. Det er ikke meningen at jeg vil ud i en længere diskussion omkr. coax og digital overførsel, men ... alle kablerne ovenfor er jo umdidelbart lavet i OFC og har guldstik, især synes jeg ikke sådan lige at kunne se forskel på kablet til £6 og £10, mens det ikke ser ud til at være 24 karat på det billigste, og de £6 ville jeg heller ikke være ked af at fyre af på et kabel, MEDMINDRE jeg selvfølgelig kan få samme kvalitet på et kabel der koster det halve .
Det skal lige hurtigt bemærkes at jeg har brugt flere penge på kabler før, det var dog analoge, hvor jeg mere direkte kan forstå hvad pointen er, mens et digitalt kabel vel nærmere er et spørgsmål om at få et bit-signal frem og vel næppe kan blive forstyrret ligeså meget som et analogt uden man ville kunne høre det med det samme (= ingen lyd eller ødelagt lyd..?).. hmm.. nå, men nu kom jeg vel selv til at starte diskussionen, men... det var nu mest kabelvalget dette indlæg skulle handle om 
/Christian __________________ -"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"
|
Til top |
|
|
Jesper001 Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 326
|
Sendt: 19 August 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligger den engelske kurs ikke på omkring 10?
Jeg ville ikke engang gide tænke over det, jeg ville bare købe det fra Profigold, det koster jo ingen penge...100 kr?  __________________ -Hold nu den kontaktor inde for helvede!!!
- Jamen, det ryger!
- Jaja, Hold nu kæft og hold den inde!!
|
Til top |
|
|
ChriZ Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper001 skrev:
Ligger den engelske kurs ikke på omkring 10?
Jeg ville ikke engang gide tænke over det, jeg ville bare købe det fra Profigold, det koster jo ingen penge...100 kr? 
|
|
|
Det var jo netop ikke det her der var idéen med indlægget.. jeg spurgte jo netop om der var nogen egentlig forskel.. gider da ikke betale 60,- ekstra bare fordi der står Profigold på kablet mens det til £3 giver akkurat samme resultat... mange bække små, som der siges...
/Christian __________________ -"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 22 August 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm - og man får kun 1 m. af profi, de andre er 1,5 m.
Men uden at gøre mig klog, er det så ikke afskærmningen eller
isolering, eller hvad det nu er, som er forskellen "Cellular PE
insulation ensures clean natural sound"
Men ellers må man jo sige at der ikke er pokkers meget til forskel
|
Til top |
|
|
ChriZ Forum Bruger

|
Sendt: 22 August 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
hmm - og man får kun 1 m. af profi, de andre er 1,5 m. Men uden at gøre mig klog, er det så ikke afskærmningen eller isolering, eller hvad det nu er, som er forskellen "Cellular PE insulation ensures clean natural sound"  |
|
|
Ja, det lyder nemlig lidt som en ordentlig røvful salgsgas.. Hvad er PE insulation?? Og så er jeg stadig ret så skeptisk over hvordan et 1-tal kan lyde mere "naturligt" end et andet 1-tal.. - selve afkodningen af signalet er vel op til receiveren anyways..??!!
|
Til top |
|
|
DavidH Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
Sendt: 23 August 2005 kl. 06:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kabel til £9.99 koster 199 kr i hifi-klubben.
Det kunne da være jeg lige skulle bestille de stumper jeg skal bruge hos tvcables istedet.
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 23 August 2005 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ChriZ Forum Bruger

|
Sendt: 23 August 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, men er kablet til £6 ikke sådan et? Umiddelbart ser det jo ud til at være et "braided" RG-59 kabel (et afskærmet antennekabel er vist et braided kabel, så vidt jeg forstår...?) Og med de priser for RCA/phono stik jeg har fundet, er det ligeså billigt (billigere?) at købe det samlede stik...
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 25 August 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo kablet er nok OK, men det kunne jo være at du kunne få stumperne billigere i DK, fragt koster jo også lidt
|
Til top |
|
|