Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
Sendt: 29 August 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
Hej alle...
Jeg er lige ved at samle et hjemmegjort netkabel. Og hvordan er det nu med de tre terminaler i IEC-stikket (apparat-enden)? Det midterste er "jord"...men hvordan er 'reglen' for de to andre? (Jeg går ud fra, at der en en form for standardisering hér?).
Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
Sendt: 29 August 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
Gorm skrev:
Hvis du tager IEC stikket og kigger ind på selve stikket, så vil det være således fordelt.
N PE L   ; ;   ; ;   ; ; N PE L
Håber det gav mening.
Men normalt er der i et fornuftigt stik altid angivet hvad der er hvad.
mvh.
Tak for det, Gorm! Jeg blev bare lidt i tvivl, da det er meget længe siden, jeg har 'rodet' med den slags. Jeg går ud fra, at det er "L" (Live) der skal få en Polhit til at lyse?
Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1878
Sendt: 29 August 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
Nilau skrev:
Gorm skrev:
Hvis du tager IEC stikket og kigger ind på selve stikket, så vil det være således fordelt.
N PE L &nb sp; ; ;   ; ; ;   ; ; ;   ;N PE L
Håber det gav mening.
Men normalt er der i et fornuftigt stik altid angivet hvad der er hvad.
mvh.
Tak for det, Gorm! Jeg blev bare lidt i tvivl, da det er meget længe siden, jeg har 'rodet' med den slags. Jeg går ud fra, at det er "L" (Live) der skal få en Polhit til at lyse?
Venlige hilsner... Nilau
Jep - spot on!
__________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum