Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Ny mp3 -> nye hovedtelefoner? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 31 August 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Så er det nyeste indslag i hifi-samlingen blevet indkøbt. En creative muvo micro n200 mp3 afspiller.

Lyden fra de medfølgende standards hovedtelefoner er faktisk ok, men det kan jo altid blive bedre. Har i nogen bud på nogle fede 'micro-hovedtelefoner'? Altså den type, der sidder inde i øret.

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 August 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Jep - er selv i samme situation og har netop bestilt et sæt Shure E2c hos www.thomann.de.

Der findes også dyrere og bedre modeller fra Shure, men så begynder prisen at være ude af proportioner med lydkildens.

Etymotic www.etymotic.com skulle være endnu bedre. De kommer også i flere prislag. Jeg valgte dem fra, da jeg var bange for at de var for store til min øregang, og Shures kommer med adaptorer i tre størrelser.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2005 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Ok, dem tjekker jeg lige. Faktisk rigtig smart med de forskellige øre adaptere. Har selv lidt små ører, så det kan hurtigt blive irriterende.

Men uh, 625 er alligevel mange penge, når afspilleren koster 800, hehe

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Bemærk lige, at de nævnte typer er nogle, der skal helt ind i øregangen og dermed isolerer mod udefra kommende støj. Det var vigtigt for mig, da jeg gerne vil bruge dem på tog- og flyrejser. Det er ikke sikkert, at det er det du søger.

Jeg prøvede et par Sennheiser PXC250 med aktiv støjreduktion (modfaselyd) og jeg syntes ikke de fjernede støjen godt nok. Når man tændte for støjreduktionen, blev lyden også boostet lidt loudness-agtigt.

Jge har også et sæt Koss "The Plug" som er billige og også skal ind i øret og rulles små, ligesom de gule skumfidus-ørepropper, for at tilpasse sig øret. Men de lyder altså ikke særlig godt. Masser af bas, men diskanten er skarp og mellemtonen alt for tilbagetrukket.

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Det er sikkert meget fedt, at der også er noget støjreduktion i dem. Så bliver lyden vel også automatisk bedre. Men du har ret i, at det ikke er det primære for mig. Det er mest til løbeture osv, at jeg skal bruge det og så på arbejdet. Og der skal jeg kunne høre telefonen, så det går sikkert ikke med alt for meget lyddæmpning.

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 September 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Du kunne evt. kigge på Sennheiser MX400 eller MX500. Det er "earbuds" (dem der hviler i øret) med rigtig god lyd til prisen.
Hvis du gerne vil have en IEM (In Ear Monitor), kunne et alternativ til Shure E2c være Sennheiser IE3 (bliver også solgt som Future Sonic EM3). Jeg er rigtig glad for mine, og alene det at det, at de dæmper udefrakommende støj, er det hele værd.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 September 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Kig på Bang&Luffes lille "Earphones". Super lækker kvalitet, lækkert forbejdet og ganske glimrende lyd: http://www.bang-olufsen.com/web2/systems/product.asp?section =systems&sub=ls&prodid=33
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 01 September 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

sennheiser MX500 er et glimrende billigt tweak til at gøre sin mp3 bedre. Jeg har selv en billig afspiller til 400kr, og har så ofret de ekstre 150kr til et par sennheiser, det kan godt anbefales.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 September 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Har hørt noget om at dem B&O laver, faktis skulle være ret gode
Til top Vis Saunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saunter

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Jeg modtog for en god times tid siden mine Shure E2c, købt for at få mere ud af min ligeledes nye iPod Mini. Da en cykeltur i det gode vejr alligevel var planlagt, tænkte jeg, at jeg ville lave en lille praktisk lyttetest med det samme.

Til mine ret små ører valgte jeg siliconeprop i størrelse "small", men alligevel gjorde det lidt ondt at få dem i øret. Det fortog sig dog efter nogle minutter, og så var de faktisk overraskende behagelige at have på. Med ledningen rundt over og bag om øret gav de heller ikke den ubehagelig fornemmelse af, at et let træk kunne hive dem ud igen.

Støjisoleringen var fin, næsten for meget, til at jeg turde bevæge mig ud i skoven hvor vilde horder af mountainbikere ofte kommer brasende med høj fart. De er dog heldigvis som regel også ret støjende påklædt, så jeg stolede på at mit syn kunne advare mig i tide.

Det var dejligt at være fri for vindsus, som også plager de såkaldte earbuds. Fordelen er jo, at man ikke behøver skrue så højt op for at overdøve støjen, og derved beskytter man jo sin kostbare hørelse.

Et bemærkelsesværdigt fænomen i den forbindelse er, at den indespærrede luft i øret bliver meget følsomt for trykforandringer, så jeg oplevede en del lavfrekvent støj. Eksempelvis buldrede det ret meget, når underlaget var ujævnt, og jeg kunne også høre min puls tydeligere end ellers. Bare at gå giver en del hørbart bump, så de lyder altså bedst når man sidder stille

Mange hovedtelefoner lader mekanisk støj transportere via kablet, så det larmer når kablet bevæger sig mod tøjet. Det bemærkede jeg intet af med disse.

Selve lyden fra øretelefonerne er glimrende. En behagelig varme og en behersket top er mit umiddelbare indtryk. Det kan også være et karaktertræk ved iPotten, men de gør det fint til såvel Kraftwerk som Vaughan Williams.

Jeg beholder de små Shure, men jeg vil ikke undvære mine uden-på-øret HD500 (opgraderet med HD570 - ørepuder i blødt plys) til hjemme- og vinterbrug.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 01 September 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Prøv også at give Koss Porta Pro et lyt, de spiller rigtigt godt til prisen og kan klappes ret meget sammen når de ikke bruges.

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Jeg takker mange gange for de fine bud og beskrivelser af dem. Jeg har fået indkøbt et sæt Sony mdr-ex71sl til 450 kr. Så det er sådan en mellemklasse, jeg havnede i.

De er supergode at have i øret, da de også har 3 forskellige sæt silicone-pads, så man kan finde den optimale pasform. Og de sidder ret langt inde i øret, så vindstøj bliver dæmpet en del. Samtidig er de også støjdæmpende med måske 12 db eller deromkring.

Lyden er god, og det har klart givet en større fornøjelse ved mp3'eren. Var lige ude at løbe en tur med den, og det var helt optimalt.

Der kan læses mere her: http://reviews.cnet.com/Sony_MDR_EX71SL_WK_black/4505-6468_7 -30520512-2.html

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Svinefar skrev:
Jeg takker mange gange for de fine bud og beskrivelser af dem. Jeg har fået indkøbt et sæt Sony mdr-ex71sl til 450 kr. Så det er sådan en mellemklasse, jeg havnede i.

Hvor fandt du dem? Jeg har ikke kunne finde dem herhjemme...

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

I kt-radio her i Odense.

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 03 September 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Mark.S skrev:
Svinefar skrev:

De er også her:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=147761

Til top Vis mufcdk1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufcdk1974

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

mufcdk1974 skrev:

Mark.S skrev:
Svinefar skrev:

De er også her:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=147761

Åbenbart mig der ikke leder grundigt nok, men det er vist lidt held i uheld, da jeg så fandt et sæt brugte Sennheiser IE3

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes