| Forfatter |
|
allanmc Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nu til at investere i nogle ordenlige kabler istedet for min gamle føtex kabler:) Men angående scart-kabel er jeg lidt i tvivl om hvilket af disse 2 jeg skal vælge: (IXOS XHV601-075 0.75m RGB Only Scart Lead): http://www.tvcables.co.uk/cgi-bin/tvcables/XHV601-075.html?i d=uJsPayuK (Profigold PGV781 0.75m Flat Cable Scart Lead) http://www.tvcables.co.uk/cgi-bin/tvcables/PGV781.html?id=uJ sPayuK
Hvilket mærke er bedst, og er det en stor fordel at det kun er RGB signaelet der trækkes igennem kablet (som det er ved IXOS'en)?
Håber på hurtigt svar, så jeg kan få bestilt:)
Forresten - er tvcables.co.uk et godt sted at handle? __________________ Bare with me you must!
Know much about HiFi i do not
|
| Til top |
|
| |
DonCorleone Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allanmc
Jeg kan kun tale ud fra erfarring. Jeg ejer et Bandbridge Profigold pgv7000 Oxypure scartkabel og kan kun sige at det er for lækkert. Billedet bliver ufatteligt meget forbedret og kvaliteten er helt i top. Jeg kan kun anbefale det. Jeg købte det netop fra tvcables.co.uk og der var måske en lille forvirring omkring det med at bestille det hjem til Danmark, men det finder man hurtigt ud af at få løst. Og så sender de ikke pakker ud der vejer over 2kg. Det kabel jeg købte koster 32£ excl. omk. og forsendelse. Fordelen ved kun at køre RGB kan jeg ikke lige svare på. Mit scartkabel køre også kun RGB og som sagt levere det en utrolig god præstation.
Jeg håber du kan bruge mit inlæg __________________ "I will make you an offer you can't refuse"
Philips 42PF9966 42" plasma tv
Harman/Kardon AVR435
Harman/Kardon DVD 31
DALI IKON 6
DALI IKON Vokal 2
Tryk på WWW og se mit setup
|
| Til top |
|
| |
allanmc Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for svaret:)
Hmm tror du misforstod den del med RGB. Det IXOS kabel jeg linker til, der bliver de ledninger i kablet, hvor stereo lyden normalt løber, ikke trukket - så det er fysisk umuligt at få lyd gennem kablet. Mit spørgsmål er så bare om der er en mærkbar forskel ved at de ledninger ikke er i kablet - også selvom der alligvel ikke vil blive sendt lyd igennem i mit tilfælde...? __________________ Bare with me you must!
|
| Til top |
|
| |
DonCorleone Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm....Det lyder underligt at der ikke skulle kunne sendes lyd igennem et scart der udelukkende kører RGB. For det gør mit stik og der bliver lyden også ført igennem. Et scartkabel der kun kører RGB skal vel forstås sådan at det ikke kan overføre signaler til/fra apperater der ikke har RGB udgang. Sådan forstår jeg det. Men det er nok bare mig  __________________ "I will make you an offer you can't refuse"
Harman/Kardon AVR435
Harman/Kardon DVD 31
DALI IKON 6
DALI IKON Vokal 2
|
| Til top |
|
| |
allanmc Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så forstår du det på samme måde som mig;)
De der laver scart-kabler kabler kan jo selv bestemme hvilke ben de fører gennem kablet... Og det her kabel der prøver de åbenbart at undgå forstyrelser, ved kun at føre signal fra RGB benene igennem... __________________ Bare with me you must!
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Har faktisk testet Profi-gold (en hel kuffert) op mod Ixos.......der er slet ingen tvivl, med Profi-gold svare det (lydmæssigt) til at stikke en finger i hvert øre , modsat Ixos, som selv med et billigt kabel, giver detaljer og "hul i gennem".....
Det samme er gældende for billede-siden.
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |
DonCorleone Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm. Så har jeg da taget det helt forkerte sving ved valg af kabler. Det er godt du siger det. Især efter jeg lige har brugt 1500 kr. på mine profigold kabler men det kan du jo ikke vide. Men det er der ikke noget at gøre ved. Der bliver ikke invisteret i nye kabler nu. De andre er lagt i kabelbakker så det vil simpelthen være for dyrt og besværligt. Men du skal da have tak for den oplysning Bond. Den kan jeg da bruge på et andet tidspunkt. 
__________________ "I will make you an offer you can't refuse"
Harman/Kardon AVR435
Harman/Kardon DVD 31
DALI IKON 6
DALI IKON Vokal 2
|
| Til top |
|
| |
allanmc Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flere meninger om IXOS vs Profigold..?
Den eneste grund til at jeg er lidt "nervøs" for at købe IXOS' RGB-only kabel, er at med mit nuværende føtex-scart-kabel, så bliver billedet alt alt for lyst når jeg sætter min billige DVD-afspiller til at sende RGB signal. F.eks. i THX Optimizer testen, så kan jeg slet ikke se de forskellige hvide kasser i en af de første tests - Det problem har jeg ikke med s-video, så derfor står min DVD pt. til at sende det signal:/ Det problem med at billedet bliver alt for lyst når det sendes som RGB signal, skyldes det mit nuværende billige scart-kabel, eller skyldes det en dårlig billig DVD-afspiller? Godt nok har jeg planer om at udskifte min DVD-afspiller også, men jeg må vente lidt, siger min konto:)
Anyway så er jeg lidt nervøs for at købe RGB-only kablet, hvis det betyder at mit billed bliver dårligere(for lyst) end det er nu, hvor jeg sender som s-video gennem scart-kablet...
Hvis IXOS og Profigold så stortset er lige gode kabler, så behøver jeg jo ikke nøjes med RGB-only kablet... Det er det der er mit dilemma... HELP! __________________ Bare with me you must!
|
| Til top |
|
| |
allanmc Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligge et ekstra spørgsmål:
Hvis jeg køber sådan et RGB-Only kabel, kan jeg så være sikker på om der er trukket ledere til RGBS, eller er det kun de 3 ledninger til RGsB - eller hvordan man nu siger det:) RGBS er da RGB standarden for DVD->TV:S? __________________ Bare with me you must!
|
| Til top |
|
| |