| Forfatter |
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 18 September 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Skulle her være nogle som har nogle lytte erfaringer med Goertz kabler, tænker både på deres Signal og HT kabler.

|
| Til top |
|
| |
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
har også kigget på de kabler det er en dansker der har udviklet dem men man kan kun købe dem i udlandet desværre.har set dem på alpha-core.com.
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
christian m skrev:
| har også kigget på de kabler det er en dansker der har udviklet dem men man kan kun købe dem i udlandet desværre.har set dem på alpha-core.com. |
|
|
Hej christian.
Ja lige nøjagtigt, Ole Goertz står bag, har også set på Alpha-Core.com det er nu ikke meget man kan finde om dem, men når du googler Goertz kablerne får du så ikke også hits her til HiFi4all.dk både denne tråd og andre??
Så her må jo være nogle med erfaringer med Goertz kablerne, kan da se der også er et par HT kabler tilsalg...temlig dyre 
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har spillet på Goertz kabler de sidste 5 år, og er yderst tilfreds med dem! dog skal man passe lidt på, da de er ekstremt lav-impedante! og nogle forstærkere er ikke helt glade for dem.
Det jeg særligt bryder mig om er- deres helt utrolige luft i toppen.
Det jeg absolut IKKE bryder mig om! de er mere end et helvede at terminere! det simpelthen umuligt at fjerne lakken på kablerne. Der findes nogle særlige stik der passer til kablet, hvor overfladen er af rodium.
Derimod brød jeg mig ikke særligt om deres signal kabler! men her er jeg også ret konservativ! "et signal kabel SKAL have en skærm" efter min mening. Så de fik nok ikke helt en retfærdig dom.
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok men det ser ikke ud som om man kan købe dem mere,der må da være en dansk forhandler et sted.
|
| Til top |
|
| |
LAST Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 639
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg købte for en hel del år siden en pakke Goertz MI 1 højttalerkabel, og havde helt glemt at der stadig var lidt tilbage i pakken (ca 8m). Fornylig fandt jeg den glemte pakke igen, og så skulle det selvfølgelig termineres så det kunne prøves i det nuværende setup. Problemet var bare lige at finde en god løsning på hvordan man kunne lode Z-plugs på kablet?
Løsningen var dog rimelig simpel Efter at det yderste lag isolering er fjernet, kunne jeg skrabe lakken af på de yderste 5mm (på den ene side) af med en hobbykniv. Her efter brugte jeg et 3,5mm bor (lagt på langs af lederen) som form til at folde lederen omkring. Herefter kunne stikket lodes fast således at hele lederens brede fik kontakt på stikkes ydre side. Efter at lodningen blev pakket ind i kympeflex, ligner det næste et nyt produkt fra Nordost.
Jeg har desværre endnu ikke haft tid til at lytte så meget til kablet, men det skal nok komme. Et hurtigt lyt afslørede dog at der var stor forskel mellem Van den Hul CS-122 Hybrid som jeg normalt bruger og Goertz MI 1.
Hilsen LAST __________________ http://www.volbeat.dk
http://www.nationupnorth.com
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 03:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
|
Jeg har spillet på Goertz kabler de sidste 5 år, og er yderst tilfreds med dem! dog skal man passe lidt på, da de er ekstremt lav-impedante! og nogle forstærkere er ikke helt glade for dem.
Det jeg særligt bryder mig om er- deres helt utrolige luft i toppen.
Det jeg absolut IKKE bryder mig om! de er mere end et helvede at terminere! det simpelthen umuligt at fjerne lakken på kablerne. Der findes nogle særlige stik der passer til kablet, hvor overfladen er af rodium.
Derimod brød jeg mig ikke særligt om deres signal kabler! men her er jeg også ret konservativ! "et signal kabel SKAL have en skærm" efter min mening. Så de fik nok ikke helt en retfærdig dom.
Peter
|
|
|
Hej Peter.
Fedt tak for info, og det er lige nøjagtigt et af deres SignalKabler jeg har fået anbefalet, nærmere bestemt TQ2 XLR, men så vidt jeg har kunne læse mig frem til at dette kabel en temlig effektiv skærmning og skulle lyde fremragene, men det må jo self. komme an på en prøve 
LAST skrev:
|
Hej
Jeg købte for en hel del år siden en pakke Goertz MI 1 højttalerkabel, og havde helt glemt at der stadig var lidt tilbage i pakken (ca 8m). Fornylig fandt jeg den glemte pakke igen, og så skulle det selvfølgelig termineres så det kunne prøves i det nuværende setup. Problemet var bare lige at finde en god løsning på hvordan man kunne lode Z-plugs på kablet?
Løsningen var dog rimelig simpel Efter at det yderste lag isolering er fjernet, kunne jeg skrabe lakken af på de yderste 5mm (på den ene side) af med en hobbykniv. Her efter brugte jeg et 3,5mm bor (lagt på langs af lederen) som form til at folde lederen omkring. Herefter kunne stikket lodes fast således at hele lederens brede fik kontakt på stikkes ydre side. Efter at lodningen blev pakket ind i kympeflex, ligner det næste et nyt produkt fra Nordost.
Jeg har desværre endnu ikke haft tid til at lytte så meget til kablet, men det skal nok komme. Et hurtigt lyt afslørede dog at der var stor forskel mellem Van den Hul CS-122 Hybrid som jeg normalt bruger og Goertz MI 1.
Hilsen LAST
|
|
|
Hej LAST.
Ja jeg har også læst mig frem til at det skulle være lidt af en opgave at terminere det, men det slipper jeg heldigvis for...
Du må da endelig lige melde tilbage med dine lille test af speaker kablet 
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B, sidder du og surfer Hifi4All kl. 3.30 om natten 
Er det din Audia-levering der holder dig vågen eller er ungerne syge 
Well, mht. Goertz, er de og andre lignende kabeltyper blevet diskuteret flere steder her på forum med KvK som aktiv deltager. Prøv evt. at surfe rundt i kabeltrådene, og pas så din nattesøvn 
Er der OFC eller sølvkablet, du køber? http://www.alphacore.com/ __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGPProjectS skrev:
|
Bjørn B, sidder du og surfer Hifi4All kl. 3.30 om natten 
Er det din Audia-levering der holder dig vågen eller er ungerne syge 
Well, mht. Goertz, er de og andre lignende kabeltyper blevet diskuteret flere steder her på forum med KvK som aktiv deltager. Prøv evt. at surfe rundt i kabeltrådene, og pas så din nattesøvn 
Er der OFC eller sølvkablet, du køber? http://www.alphacore.com/
|
|
|
Hej.
He He næ det er et forstående tandlæge besøg som har holdt mig vågen, jeg bryder mig knap så meget om at tage til tandlæge 
Kvk = Kurt Von Kubik?? Er det ikke mest VdH han gør i? Men søge vil jeg da..
Det er Sølvkablet jeg skal prøve af..
|
| Til top |
|
| |