Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: black magic (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 18 December 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

halløj svende

nogen der har erfaringer med black magic kablerne fra PM Audio?  http://www.pmaudio.no/index2.php4

Ifølge deres side har et par stykker skiftet fra bl.a valhalla til deres black magic revelation ic,og fået forbedringer på alle punkter,hvilket i min verden lyder næsten for godt til at være sandt.

Har godt set der er en anmeldelse her på sitet,men er der andre som har,eller har haft dem på prøve i deres setup´s rundt omkring i stuerne???.

Mvh FB 

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 December 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

full blown

Jamen sådan hænger det jo nok ikke helt sammen i den virkelige verden, idet det øvrige setup ganske givet har haft indflydelse på den endelige lyd. I næste øjeblik har du det omvendte billede, der e rikke noget der hænger sammen på den måde - Valhalla kablerne er fortrinlige og det er de PM også, under de respektive forhold i det respektive setup, ligesom mange andre forskellige kabler har gode og dårlige egenskaber, alt efetr det setup man udsætetr kablerne for.
Det er med kabler som med alt andet HiFi, køb det aldrig uden at have det hørt hjemme i omgivelserne, evt. med returret efter 3-4 uger på fakturaen.
Men de pågældende PM AUdio kabler er bestemt ikke dårlige, men de er bestemt heller ikke noget helt specielt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

hej toftdahl

jeg har et par gange haft mulighed for at hører valhalla,både sammenlignet med andre nordost kabler og også sammenlignet med mit eget Taralab og må sige at det selvfølgelig lyder lidt som salggas at black magic skulle kunne slå valhalla. Men selvfølgelig vil det altid være bedst at høre tingene i sit eget setup først inden man køber.

Jeg synes bare ikke jeg kunne tillade mig med det samme at konstatere at det er lidt salgstrick når PM audio på deres side kører lidt tv-shop konceptet når de har erfaringer liggende fra andre folk,fiktive eller ej. Da jeg jo også ofte,danner indtryk her fra sitet hvad der evt kunne være interessant for mig at prøve på mit eget system!.

mvh FB 

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

full blown

Jeg vil bestemt anbefale dig at prøve PM Audio kablerne - Valhalla investeringen er i mine øjne helt ud i skoven, pengene kan bruges meget bedre andre steder i et setup.
Tager du et komplet sæt Valhalla prismæssigt, kan du få et gigantisk flot setup i stedet for kun  et komplet sæt kabler. 
Jeg har haft Valhalla i mit setup - træerne vokser bestemt ikke ind i himmelen.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 December 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Prøv at vende den om , hvad hvis det var valle der kun koster det som PM gør .

Det er sgu sjovt som i kun tænker i priser .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

jensen

Jeg ved ikke lige om det er forkert at tænke i priser - et komplet sæt Valhalla koster 150.000 DKR. Og uanset hvordan du vender det, så er der andet end Valhalla i denne verden. 
Jeg har anvendt det i lang tid og brugt det til tonsvis af test's, ligeså deres SPM model. Valhalla spiller da okay / flot, men jeg har også hørt kabler der klarer det bedre og ligeså godt, men til under en tiendedel af prisen, og kabler jeg hellere ville have pga. lyden. 
Det har ikke noget med at gøre, kun at tænke i priser, vi taler om lyd - og dertil bliver så draget konklussionen, at prisen er rablende gak gak - ikke mindre end 150.000 DKR, for et sæt kabler, hvis vi tager udgang i det der bruges til et komplet Setup.

Fordi ting koster en "bondegård", spiller det nødvendigvis ikke bedst eller godt, men okay det hjælper nok hvis man bl.a. lever af at sælge det .

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Tror nu nok jeg ville vælge at købe valhalla brugt hvis det overhovedet på noget tidspunkt skulle komme på tale,er bange for at fruen i huset ville sparke mit skridt hele natten hvis hun fandt ud af Jeg lige havde fyret 150k afsted i kabler!.

Bare af nysgerrighed,hvilket kabel mener du spiller lige op med valhalla Toftdahl?.

Prisen betyder nu også lidt,for mig ihvertfald,vil da selvfølgelig helst ha det bedste men for ingen penge. Mit indtryk er at de sidste forbedringer i et kabel,godt nok koster boxen,det gælder også valhalla!.

Mvh FB

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes