| Forfatter |
|
Shadow Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 18 December 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg uden held forsøgt at finde ud af hvad holfi-fødder egentlig er og hvordan de ser ud, så derfor spørger jeg her: Hvad er det for noget?
Er det de fødder man kan se i hifi-klubben, altså sådan 4 fødder der står vinkelret på siden af højttaleren, og stikker ud som et par fødder? Ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det, lyder måske lidt kluntet 
Sidst jeg var dernede lagde jeg mærke til dem, og syntes at det så ret pænt ud, men fik ikke spurgt til dem.
Og hvad er effekten af dem? Fungerer de på samme måde som spikes eller er det mere som diverse "bløde" fødder man kan købe?
Spørger fordi jeg gerne ville udskifte mine nuværende spikes, ikke pga at de fungerer dårligt, men fordi jeg synes det er meget besværligt at bruge diverse skåne-dimser nedenunder dem når man flytter lidt på højttaleren. Vil heller ikke undvære at skåne tæppet, da jeg ikke har lyst til at gennemhulle det .
Desuden er det svært at få højttaleren til at stå helt stabilt, pga gulvet (beton) under gulvtæppet ikke er 100% jævnt.
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 18 December 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er dybest set runde O stykker "skum" som man stiller højttalere og anlæg på, for at afkoble fra gulv osv.
Jeg bruger det selv, bare i en VÆSENTLIG billigere udgave = Et liggeunderlag fra JYSK til 50,- og der kan man godt nok klippe mange O ud af.
Diameteren er ca 5 cm __________________ Behandler man det digitale signal ordentligt - lyder det analogt.
Sølv de rigtige steder - er guld værd.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 18 December 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holfi fødder er forholdsvis bløde firkantede skumpuder. Hifi klubben har både holfi og VT feet af denne type.
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene :)
Tyder på det ikke er sådanne fødder jeg har set så. Har i en ide om hvad det er for nogle fødder jeg forsøgte at beskrive?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 18 December 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det er de fødder hifi klubben har til gulvhøjttalere. De
monteres typisk på mindre højttalere hvor højttalerens areal er så
lille at den ikke står så stabilt. Fødderne på siden sørger så for at
højttaleren står mere stabilt. Det er blot en anden måde at montere
spikes.
Det er VM acoustics der laver fødderne.
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er de ikke på deres hjemmeside, eller er det bare mig der ikke kan finde dem?
|
| Til top |
|
| |
SWULP Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 18 December 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er VM acoustics der laver/lavede dem. De hedder Bigfoot 5. De fås også til standerhøjtalere (Bigfoot 45). Da jeg købte dem for nogle af tilbage i HK, kostede de omkring 500,- for et sæt til 2 højtalere. De skrues fast i bunden af højtalerne med nogle korte skruer. Se http://www.vmacoustics.dk/index2.html

Mvh Thomas
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de ligner meget dem, men er ikke helt sikker på at det var dem.
Mener at der istedet for spikes var sådan nogle runde gummiføder? Udover dette var de magen til dem på billedet...
edit: Men ved du hvor de bigfoot fødder du viser kan købes? Så vidt jeg kan se har hifi klubben dem ikke. Jeg kan se på VM's side at der medfølger skåne-dimser. Og det er smart at man kan regulere på de enkelte spikes uden at skulle kravle rundt på gulvet samtidig med at man vipper højttaleren.
|
| Til top |
|
| |
SWULP Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 19 December 2005 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at rette mig selv: de hedder ikke bigfoot 5, men self. BLACKfoot 5
De runde gummifødder og skånedimser du nævner er det samme...
Det er en blød plastichætte man kan sætte ud over spiksne. Det er sådan en model du har haft set. Det er jeg helt overbevist om.
VM ACOUSTIC henviser til hifiklubben som deres forhandler, men HK har dem ikke længere på deres hjemmeside Jeg aner ikke hvor du kan få fat i dem, men prøv evt. 2. hand.
|
| Til top |
|
| |
MikeAalborg Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 19 December 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg spurgte efter dem i Aalborg afdelingen i sidste uge og de havde et par sæt på lager. Og rabat kunne jeg sandelig også få: nedsat til Kr. 500.- for et sæt. Efter min mening så de lidt klejne ud til mine højtalere +40 kg.
Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok Jeg tror bare jeg må høre ad om de har dem/kan skaffe dem.
Har i iøvrigt andre forslag til fødder, som samtidig også er dekorative? Gerne lidt alá de diskuterede blackfoot fødder.
|
| Til top |
|
| |