| Sendt: 23 December 2005 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
I forbindelse med at jeg skulle have sat flere udtag i mine stjerneboxe, fik jeg lige den ide at fylde dem med ovntørret kvartssand samt
fæstne det indgående stik med et spændebånd. Før lå kablerne bare løst på bunden af kassen (udtag på fronten), som godt nok havde fået
korkfødder. Udtagene har jeg skærmet på bagsiden med noget gaffatape, så de ikke bliver fyldt med sand.
Hold da helt kæft. Det er sgu nok den bedste julegave jeg får i år. Min umiddelbare reaktion er forbløffelse. For hvordan kan en påvirkning af
så kort en længde af elkablet betyde så meget? Hvordan påvirker det så lyden? Bassen er blevet meget mere kontant og nuanceret. Men
samtidig mere slagkraftig. Hele lydbilledet er strammet op. Dybde og perspektiv er vokset samtidig med at transperencen er øget betydeligt.
Generelt er lyden blevet mere nøgen og klar. Umiddelbart kan jeg ikke spore andre ulemper end at det nu endnu tydligere fremgår hvor
skidt en indspilning kan være. Det er ikke som at sætte øret til en konkylie men snarere ned til mixerpulten. Hvis du har sådan en kasse så
prøv det!
Er der andre som har gjort sig erfaringer med dette tweak?
|