Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
Sendt: 28 December 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
At du kan høre forskel på de 2 kabler, med et standard lydkort - tror jeg næppe.
Ground isolatoren er MEGET vigtig når det ikke er lyslederkabel der er på tale, for man KAN brænde indgangskredsløbene af på sin forstærker, ved at sætte en bærbar direkte til en forstærker - pga forskellig 0 - Dette gælder også stationære computere, der er ingen forskel.
Der kan være op til 120 Volt forskel på 0 på forstærkeren (stel) og 0 på computeren (stel) og det er de 2 stelpunkter der skal adskilles med den Groundisolator.
__________________ Behandler man det digitale signal ordentligt - lyder det analogt.
Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
Sendt: 28 December 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
Og det er ikke nødvendigt med en grundisolator til en bærbar. Da netdelen til den bærbare adskiller stel på den bærbare fra 230 volts nettet. den vil derfor være "svævende" ifht forstærkeren.
Og det er det samme med din mp3 afspiller, det er ikke nødvendigt.
Men ja hvis det er en stationær så skal der en jordisolator på.
Bruger siden: 28 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
Sendt: 28 December 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
så konklusion er at jeg ikke behøver grund isolater når det bare er Ipoden jeg vil høre på anlægget? men tror i at jeg vil kunne høre forskel på det dyre og billige kabel?
Bruger siden: 28 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
Sendt: 29 December 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
det ville være rart hvis nogle af dem der har forstand på det lige ligger et indlæg ind også selvom Kristiankk havde ret det er altid godt at få det bekraftet fra flere sider
Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
Sendt: 29 December 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
Ja, men det vil der også være. Men der er ikke noget på primær siden af netdelen der har forbindelse til stel, ligesom et kabinet på en stationær har. Og hvis man ellers har jord på sin stationære osv så er der ingen problemer.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum