Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 10:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Fjernbetjent strømafbryder/lysdæmper (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Expertus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Go' formiddag.

Grundet køb af Logitech Harmony 525 multifjernbetjening ønsker jeg at implementere lysstryring i mit system. Jeg har i den forbindelse en række af spørgsmål.

------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------

1. Som loftsbelysning har jeg en lampe indeholdende 3 stk. halogenpærer. Her påtænker jeg at benytte: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6606&n=10

Har dog ikke tjek på hvad "Jernkerne trans." og "Elektrisk trans." Der er ingen transformer på mit lys. Den går direkte i stikkontakten. Info på lampen lyder: "220 - 240 V. Max 35W. GU10"

Kan denne så lysdæmpes eller er jeg nødt til at nøjes med en decideret afbryder?

------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------

2. Over mit tv har jeg ligeledes en lampe med 3 stk. halogenpærer. Her er der heller ikke nogen transformer/adapter. Her er angivet: "230V. GU10 Max. 50 V". Dette får strøm fra en stikdåse hvorfor en indbygningskontakt ikke er mulig her. Jeg har derfor set på følgende: http://www.centersalg.dk/shop/default.asp?ProductID=dig07-00 03

Nogen der har erfaring med dette eller har forslag til en anden løsning?

3. Det kan ske at IR-modtagerne på afbryderne/dæmperne ikke kan komme til at sidde lige i skudlinien af min fjernbetjening. Er det muligt at vinkle IR-signalet med et lille spejl? (Det er jo lys)

Kom med alle de forslag i har til hvordan jeg skal styre min belysning.

Mvh. og på forhånd tak.

Daniel

Til top Vis Expertus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Expertus

Expertus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har valgt at købe 2 stk. Dinalight. Det virker bare super. Kun kr. 250,- pr. stk. i Bauhaus.

/Daniel

Til top Vis Expertus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Expertus

jkk1989
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Ja Jo-El Dinalight er fantastisk jeg har også en Harmony 525.. Og bruger den sammen med Dinalight... Og jeg har et sæt Halogen lamper i loftet

sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

til spørgsmål 2: Harald nyborg har også en lignenede til en flad 100 mand.. og den virker, for jeg har den selv.. kan desværre ikke finde den på deres hjemmeside.. den kan styre op til 5 kontakter..

sigaard

Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes