| Forfatter |
|
marvel Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 216
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der nogen, der kan henvise mig til forhandlere af kabelbakker, der er mere en 50mm i bredden? Om det er aluminium, plast eller andet gør ikke det store..
Bakken skal kunne rumme nedenstående mængde kabler 

|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er med på en lytter her, har samme problem. Iøvrigt meget sigende skærmbillede..
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan din lokale elektrikker helt sikkert hjælpe med..
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silvan mener jeg også har kabelbakker op i ret store størrelser. Ring evt. og hør inden du bevæger dig derud...
__________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
marvel Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Visca Blaugrana skrev:
| det kan din lokale elektrikker helt sikkert hjælpe med.. |
|
|
Ja, men lidt mere præcise henvisninger evt. vha links kunne være behjælpeligt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm.. Nu bor jeg i jylland og ved ikke lige hvem din elektrikker er, men slå op i telefonbogen og find en, ring til ham og spørg
|
| Til top |
|
| |
marvel Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er udmærket klar over at man kan købe kabelbakker hos en elektrikker, så hvis der ikke kommer bedre og mere konstruktive forslag kunne det jo være jeg blev nødt til at ty til ham
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DIB_1 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg husker rigtigt, så kan man ikke købe Wexøe kabelkanaler i fri handel. Men man kan jo altid prøve at tage ned til den nærmeste Nordisk Solar ( www.solar.dk) eller Louis Poulsen ( www.lp-elteknik.dk) -elgrosister og høre om man ikke kan få lov til at købe det man skal bruge. Ellers er man nød til at forhøre sig hos sin nærmeste elektrikker. __________________ Denon
Dali
Tara Labs
Mine Film
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er 100% sikker på at du ikke kan handle direkte hos hverken solar eller PL, eller nogen anden elgrosist for den sags skyld, derfor er der nok ikke nogen vej udenom, med mindre du kan finde nogle hos et byggemarkede, din trikker har formentlig nogle katelog fra de forskellige levenradører, hvor du sikkert kan finde det design som passer dig..
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ man kan ikke handle direkte de steder! Så fik de travlt. Men hvis du har mulighed for at handle via din arbejdsplads kunne det løse problemet! Så skal du bare være opmærksom på at købeloven ikke gælder som ved forbruger køb da det nu er business to business og her kan de fleste vilkår i købeloven afviges. Bla reklamationsret/garanti og returret. Så værd sikker på hvad du bestiller eller tag den igennem din elektrikker - her er du beskyttet af købeloven!
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Clouseau Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 308
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min store knejt er elektriker og de kan skaffe mange forskellige typer kabelbakker ikke bare de typiske kontor miljø plastik dimmere. Tror helt sikkert det er der man får det største udvalg og højst sandsynlig den bedste service
Mvh Claus __________________ Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
|
| Til top |
|
| |
marvel Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå, de lokale elektrikere har ikke kunnet hjælpe specielt meget og Silvam fører ikke så brede bakker - det må blive en specialopgave for en bliktud eller lign
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske et U profil i alu?? Metalcenteret i Rødovre har i mange dimensioner! Men det er altså rå alu - uden eluxering eller børstet overflade! De har en hel del rester hvis man ikke lige skal bruge 6 meter! Man betaler per kg. og lidt forskellig kg. pris alt efter profil. Det er "lidt" dyrt ved små købe, men tag da ud og kig og hør hvad det koster hvis du finder noget der kan bruges!
Man kunn hæfte nogle vinkler på væggen og bore huller i siden på U-profilet til skruer der kan gå ind i vinklerne! Få profilet malet i en passende farve, eller slebet og eluxeret hvis det skal være vildt...
Mvh
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke bare samle kablerne istedet for at lade dem hænge lige ned? Så længe kabelbakken er et par cm dyb, så burde der vel ikke være noget problem?
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne også bygge en i MDF! Den kan være lige så bred som fjernsynet hvis det skulle være ;o) Og budgettet burde heller ikke blive overbelastet. Lidt maling og så er den fin!
Mvh
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Granholm skrev, kan du bygge en i MDF. Min far har lavet en smart løsning til sin Pioneer plasma - han har bygget en panel af sort lakeret træ (lig med piano finish), og den passer perfekt sammen med plasma'en. Du tager bare en plade (ex. MDF), der er ligeså bred som din skærm eller lidt smallere, afhængig af smag. Derefter monterer du bare pladen vertikalt på væggen med lidt luft, så der er plads til kablerne, og voila - så er de skjult bag en elegant løsning. Det lyder simpelt og som en fattigmandsløsning, men det ser fantastisk godt ud.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
marvel Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de gode forslag 
Mht til bredden på bakken, så bliver den desværre nødt til at være omkring de 25cm, da jeg ikke kan klemme kablerne sammen så højt oppe under tv'et uden at risikere de hopper ud (og tager skade..) - og da de gerne skulle skjules helt op til underkanten bliver bakken altså nødt til at være ganske bred (og svær at finde).
Mht mdf kassen så kunne det blive sidste udvej men jeg hælder mere til løsningen Granhols taler om. Det ville være super cool..
|
| Til top |
|
| |
peterakastorm Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 373
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den dyre løsning... Få dig en AV-reciever, så du kun kører strøm og billede op i skærmen ;)
__________________ [Exposure Super 18] [Exposure 17] [Exposure 2010 CD] [Gamut Højtalere] [Rega Planar 3]
[TMC White/Yellow label] [TMC Gold Label Reference bi-wire]
Mit Setup!
|
| Til top |
|
| |