Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 07:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: "Støj-striber" i TV billed. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sir_Golf_Alot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har nogle lodrette "støj-striber" i mit TV billed.

Når jeg sætter antennestikket direkte i fjernsynet fra stikdåsen, er de der ikke, men når jeg kører via mit "all-in-one-surround" anlæg, er "støjen" der. Det ses mest ved mørke baggrunde.

jeg overvejer at købe dette i morgen:

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/billedkabel/de tail/QED_P21_kabel.htm?id=6273

Tror i det vil afhjælpe problemet. Mit nuværende scartkabel er i 40 kroners klassen.

Kom gerne med andre bud på scartkabler ( max 800 kroner ) som ville kune give mig en bedre billedkvalitet.

JH

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til at være et godt kabel, ligemeget hvad du opgradere til kan det kun blive bedre

Per A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Hej,

Det støj du taler om lyder mere som tab af signal!

Jo mere du sløjfer et antennekabel rundt / laver samlinger, jo dårligere bliver signalet.

Men som Christian siger er en opgradering af en 40 kr kabel ALTID en god idé

hilsen

Per 

Til top Vis Per A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per A

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Februar 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Hvis det er grå striber der går på skrå hen over skærmen! Er det et problem med jord/stel, hvis der er vandrette striber! Er det sandsynligt et forstærknings problem.

En ting du skal være MEGET op..!? de der eksotiske SCART stik, er ikke altid så gode som de ser ud..!

Der skal næsten ingen ting til før et af de der tunge metal stik der er monteret på vipper, når der er sat ind, og når det sker, kan du miste 10-15 % signal styrke. ”et SCART stik SKAL sidde helt lige” derfor har eksempel MONSTER CABEL  en lille bøjle monteret, for at holde det lige.

Nogle af de ”FLOTTE” kabler- har en helt masse flot farvet plastik omkring sig, denne indeholder en helt masse PVC, også for at kablet er blødt og bøjeligt..! Det får faktisk kablet til at virke som en kondensator!? Du kan jo prøve at gnide på siden af kablet, så kan du se at der bliver statisk elektrisk.

Mange af de helt billige SCART kabler er faktisk slet ikke så tossede. Og så ofte kan du også mærke om det virker lidt stift, eller der er ekstremt bøjeligt! Hvis der er lidt stift, er metallet nok viklet strammer og der er en bedre dækkende skærm på.

Peter

Per A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Hvis det er grå striber der går på skrå hen over skærmen! Er det et problem med jord/stel, hvis der er vandrette striber! Er det sandsynligt et forstærknings problem.

Jeg mener nu ikke at dette nødvendigvis er tilfældet! Hvad bygger du det på?

En ting du skal være MEGET op..!? de der eksotiske SCART stik, er ikke altid så gode som de ser ud..!

Der skal næsten ingen ting til før et af de der tunge metal stik der er monteret på vipper, når der er sat ind, og når det sker, kan du miste 10-15 % signal styrke. ”et SCART stik SKAL sidde helt lige” derfor har eksempel MONSTER CABEL  en lille bøjle monteret, for at holde det lige.

Nogle af de ”FLOTTE” kabler- har en helt masse flot farvet plastik omkring sig, denne indeholder en helt masse PVC, også for at kablet er blødt og bøjeligt..! Det får faktisk kablet til at virke som en kondensator!? Du kan jo prøve at gnide på siden af kablet, så kan du se at der bliver statisk elektrisk. Det er en kendt ting at kabler opbygget med en gummi/plastic skal, har en kapasativ effekt, men kapasiviteten er afhængig af den strømstyrke der ledes gennem kablerne og afstanden mellem disse, snarrere end hvilken type pvc der er anvendt.

Mange af de helt billige SCART kabler er faktisk slet ikke så tossede. Og så ofte kan du også mærke om det virker lidt stift, eller der er ekstremt bøjeligt! Hvis der er lidt stift, er metallet nok viklet strammer og der er en bedre dækkende skærm på. : Nej Peter her tror jeg desværre igen du er lidt gal på den. Stivheden i diverse kabeler er først og fremmeste afhængig af det kobber det er opbygget af! ikke om skærmen er mere eller mindre dækkende.

Peter

Men lad os høre om hvad der fjerner støjen!

hilsen

Per

Til top Vis Per A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per A

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes