Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Qed Silver Anniversary XT?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DennisDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2006 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Hejsa!
Nogen der kender Silver Anniversary XT og evt. i forhold til den "gamle" Silver Anniversary??
Bruger i øjeblikket den alm udgave på mit anlæg og synes det gjorde underværker i forhold til mit Taralabs Klara PS biwire som blev meget mørkt og mudret.

mvh
Dennis

Til top Vis DennisDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DennisDK

Benny B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Marts 2006 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Dette kabel er meget rost i udlandet - og til at købe for en rimelig penge i Hifiklubben. Så fatter jeg bare ikke, at INGEN har nogen erfaring herinde !
Det er mit indtryk at QED er meget value for money - men har intet at have det i udover hvad jeg kan læse på nettet.

Som I nok fornemmer er jeg meget nysgerrig efter at høre om Jeres praktiske erfaring, så kom frit frem 

Da tråden er mere eller mindre dødfødt, vil jeg tillade mig at spørge til Jeres erfaring med den gamle udgave også (dvs. uden XT). Hvad karekteriserer lyden og hvilket anlæg har i hørt det på.

Sorround Receiver: Marantz SR6200
DVD afspiller: Marantz DV6200
Højtalere:
Dali 400 (front),
Dali Evidence 70 (cent)
Bose 301 (bag)
Dali SW12 (sub)
Til top Vis Benny B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benny B

DennisDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa Benny

Uha da du har vækket min gamle tråd op....sikke noget
Jeg mangler stadig at høre XT men jvf. en sælger i Hifi-klubben mente han ikke at der ville være den store forskel på Silver Anniversary XT og den gamle model.
Jeg kører med stor glæde den gamle model men ved også af erfaring at det bestemt ikke er et kabel der passer til alt.
Jeg kørte tidlige Klara PS i biwire på et par Dali suite 2.5 og synes det passede rigtig godt sammen. Skiftede højttalerne ud med et par QLN 606 og pludselig var det ikke godt mere. For uklart og mudret. Så fandt jeg mine Silver Anniversary frem (som var for lyse i diskantet på Suiten) og pludselig var alting bare meget bedre. Mere af det hele og flere detaljer samt en mere definerbar bas.
Har lige i sidste uge fået et QED Silver Spiral interconnect mellem min cd-afspiller og forstærker og det spiller bare (skiftet fra Van Den Hul The Bay C5).

MVH
Dennis

Mit anlæg er:
Nad C542
Nad C352
QLN 606
Qed silver anniversary højttalerkabel p.t. i biwire
Qed silver spiral interconnect

Benny B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej Dennis :o)

Har du ikke haft mulighed for at sammenligne QED Silver VS. Nordost Blue Heaven ? (evt. på det samme anlæg).

Jeg har selv testet og overvejer kraftigt at købe Blue Heaven rev. II, da det lyder rigtig godt (men koster også noget mere!)

Jeg overvejer både Blue Heaven signal- og Højt.kabel - så svar vedr begge er interessant.

Det er begge rimelig kvalitet ud fra øjet at vurdere, og begge er sølvbelagt kobber, hvilket noget siger mig matcher min smag rigtig godt.

Højtalere:
Dali 400 (front),
Dali Evidence 70 (cent)
Bose 301 (bag)
Dali SW12 (sub)

Benny B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Låner hifi-klubben i øvrigt kabler ud til test hjemme på ens eget anlæg ?

Højtalere:
Dali 400 (front),
Dali Evidence 70 (cent)
Bose 301 (bag)
Dali SW12 (sub)

DennisDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2006 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Nordost er, i mine øjne, for dyrt til at jeg vil prøve at lege med det. Så har desværre ingen sammenligningsgrundlag.
Mht Hifi-klubben tror jeg ikke de låner kabler ud (medmindre du spørger meget pænt og er heldigere end bare f.....). Må indrømme at de sidste par gange jeg har været i Hifi-klubben har de også skuffet mig fælt både med generel kundeservice og ekspertise. De virker tit som om de er mere interesserede i at drikke kaffe og sludre med hinanden indenbyrdes. Ærgerligt hvis man tror at fordi man er eneforhandler på visse mærker at de så sælger sig selv.
Men nok om det.......et godt tip hvis du vil prøve lidt forskelligt er at bruge ebay.co.uk. Har selv gjort det med de sidste par kabler jeg har købt og har kun gode erfaringer. Og man kan nogle gange gøre sig nogle superkøb. Fik for eksempel mit Silver Spiral interconnect for 400 som var en pris jeg var meget tilfreds med.
Her er et link med lidt kabeltest som du måske kan bruge (bla. xt-400) men lad mig endelig høre hvordan tingene udvikler sig
http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/UAN/632/v/3/

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 April 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

hejsa.........jeg har lige en komentar til HFK jeg lånte to ht kabler i sidste weekenk da jeg havde et sæt højtaler hjemme ingen problemer....men ellers kan du jo købe dem on-line i HFk og så har du jo 14 dages fuld retur ret (at låne eller ikke låne det er spøersmålet)

med venlig hilsen

chillipepper

Til top Vis chillipepper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chillipepper

Benny B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Hej Chili,

Men de 14 dages fortrydelsesret - gælder den også når man har åbnet produktet ?

Nogle gange kan man jo ikke undgå at indpakningen tager lidt skade ved åbning - og så ville man udenfor i-nettet kun få tilbagebetalt prisen fratrukket værdiforringelsen for butikken, er det ikke det samme ved i-handel?

Højtalere:
Dali 400 (front),
Dali Evidence 70 (cent)
Bose 301 (bag)
Dali SW12 (sub)

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 April 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

det er jeg ikke helt klar over men det erda værd at undersøge .........men hvis det var mig vilde jeg tage ned i klubben og tale med dem ..jeg har kun haft gode erfaringer

mvh

chillipepper

Til top Vis chillipepper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chillipepper

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes