Emne: Tweak af Denon DCD-S10 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har været så heldig at erhverve et usædvanligt smukt og velholdt
eksemplar af Denons DCD-S10 MK1. Er som sådan tilfreds med lyden, men
da jeg godt kan lide at tweake mine ting, vil jeg gerne høre om nogen
har erfaringer med lydforbedringer. Hvad kan gøres for at gøre den
endnu bedre ? Jeg vil selv starte med at udskifte udgangsbøsningerne
til noget bedre.
Håber der er nogen herinde som har modificeret en S10´er.
__________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
er også en den glade ejer af en S10MKI .. så jeg er lige med på en lytter.
Udgangsbøsningerne kunne bestemt være af bedre kvalitet, hvad har du af foreslag?
jeg har selv sat en netbrønd i, så jeg kan lege mere med netkabler. og selvom mine forventninger var små, så har jeg ikke fortrudt det arbejde jeg lagde bag. Perspektivet er forbedret, og alt er blevet strammet lidt op.
mht LC Clock og hvad man ellers kan smide i, har for mit vedkommende ingen interesse. jeg er mest interesseret i at 'rette op' på nogle af de skrøbelige ting de har sat på denne kampvogn.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oplagte muligheder er at udskifte opampsene fra µPC4570 til NE5532AN. De 2 Filteropamps kan med fordel ændres til SSM2139. BBPCM1702PJ kan udskiftes med BBPCM1702PK, ret meget mere tror jeg ikke jeg ville bøvle med. Hvis du vil have den helt op at ringe, så bør du købe en servicemanual til den, og måske burde du også købe én til storebroderen DCDS1, de er nemlig temmeligt ens opbygget, for så vidt angår den overordnede konstruktion af analogdelen - antallet af opamps er med andre ord ens. I dem kan du se at det jeg egentlig foreslår er en opgradering af din analogdel til noget der ligner S1 meget. Du skal ud over opampsene kigge lidt på modstandsværdierne i modkoblingssløjferne omkring opampsene, så kan du trimme den helt, og få det mest mulige ud af opampsene. Når det er gjort, så har du helt klart en mere ligefrem spille, som sagtens kan være med det meste d.d. Du skal regne med at BBPCM1702PK koster et par hundrede stykket, opamsene koster ikke meget på nær SSM2139, som let løber op i en hund pr. stk. Servicemanualerne koster ca. 200 stykket.
Held og lykke med projektet.
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg nok sige, Kurt  . Du har vist været
igennem turen før. Jeg vil printe dine forslag ud og prøve at surfe
lidt rundt efter komponenter. Vil også pille låget af den og kigge lidt.
Witsel: Har altid været modstander af den type printmonterede bøs.
Generelt syntes jeg kvaliteten er for dårlig, så jeg har skiftet en del
gennem tiden. Jeg har et sæt WBT bøs liggende, så den sætter jeg i
istedet for. Den har 2 udgange, en fast og en variabel. Da jeg kun skal
bruge den faste, nøjes jeg med at skifte dem. De originale huller kan
som regel tilpasses med en rival.
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og ja, netbrønd er selvfølgelig oplagt !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiddoo skrev:
Må jeg nok sige, Kurt . Du har vist været igennem turen før. Jeg vil printe dine forslag ud og prøve at surfe lidt rundt efter komponenter. Vil også pille låget af den og kigge lidt.
Witsel: Har altid været modstander af den type printmonterede bøs. Generelt syntes jeg kvaliteten er for dårlig, så jeg har skiftet en del gennem tiden. Jeg har et sæt WBT bøs liggende, så den sætter jeg i istedet for. Den har 2 udgange, en fast og en variabel. Da jeg kun skal bruge den faste, nøjes jeg med at skifte dem. De originale huller kan som regel tilpasses med en rival.
|
|
|
Jeg vil godt vædde på, at WBT bøsningerne ødelægger mere end de gavner. Hvis du endelig skal i gang med den slags, så prøv f.eks. Canare´s RCA bøsninger i stedet.
|
| Til top |
|
| |
LassePedersen Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jeg vil godt vædde på, at WBT bøsningerne ødelægger mere end de gavner. Hvis du endelig skal i gang med den slags, så prøv f.eks. Canare´s RCA bøsninger i stedet. |
|
|
Vås - prøv de nye WBT Nextgen bøsninger. De er sublime! Det samme gælder forøvrigt deres Nextgen phono stik (75 ohms karakteristisk impedans). Og sørme om det ikke også gælder deres Nextgen HT bøsninger.
__________________ /Dillermand
You have to keep moving - after all no dog has ever p***ed on a moving car.
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
DillerMand skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Jeg vil godt vædde på, at WBT bøsningerne ødelægger mere end de gavner. Hvis du endelig skal i gang med den slags, så prøv f.eks. Canare´s RCA bøsninger i stedet. |
|
|
Vås - prøv de nye WBT Nextgen bøsninger. De er sublime! Det samme
gælder forøvrigt deres Nextgen phono stik (75 ohms karakteristisk
impedans). Og sørme om det ikke også gælder deres Nextgen HT bøsninger.
|
|
|
Har også tænkt mig at bruge de WBT jeg har liggende. Dem har jeg gode
erfaringer med. Kan ikke på nogen måde se hvorfor de skulle være
dårligere end dem som sidder i.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiddoo skrev:
DillerMand skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
Vås - prøv de nye WBT Nextgen bøsninger. De er sublime! Det samme gælder forøvrigt deres Nextgen phono stik (75 ohms karakteristisk impedans). Og sørme om det ikke også gælder deres Nextgen HT bøsninger.
|
|
|
Har også tænkt mig at bruge de WBT jeg har liggende. Dem har jeg gode erfaringer med. Kan ikke på nogen måde se hvorfor de skulle være dårligere end dem som sidder i.
|
|
|
Well! Man kan gøre hvad man vil, men jeg vil dog lige kort nævne et par forhold. For det første er der intet vundet ved at skifte noget så simpelt som et par bøsninger, hvor der i stedet for direkte printmontering nu skal flere lodninger til og et stykke kabel til. Selvom de standardmonterede bøsninger var verdens mest elendige, så vil det med al sandsynlighed være skønne spildte kræfter. Find hellere et sted, hvor det er muligt at gøre en forskel. Mht. WBT er der mange forskellige holdninger til deres produkter, men generelt er det efterhånden common knowledge, at deres stik og bøsninger kun er pynt. I særdeleshed er deres højttalerstik og terminaler af en ganske frygtelig kvalitet. I mine øjne er RCAérne næsten endnu værre. Begrundelsen er i høj grad den store masse i disse stik/bøsninger, samt de elektriske egenskaber i samme. Men nu er det altså S10 der er på bordet, og udskiftning af de nævnte opamps giver et langt langt højere udbytte, end at bøvle rundt med bøsninger og stik. Hvis man er en rigtig hård nyser, så kunne man evt. bygge en finregulering på forsyningsspændingerne til opampsene i form af en rimeligt hurtig transistor efterfulgt af en elektrolyt af rimelig kvalitet. Regulatorerne i den er d.d. blot 78XX/79XX typer, som er horibelt langsomme, men desværre ganske udbredte i al elektronik.
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt: Jeg kan helt følge dine synspunkter, og er som sådan ikke uenig
med dig. Men jeg har bare igennem årene haft forskellige problemer med
denne type bøs. Efterhånden som man roder med sine ting, flytter rundt,
prøver kabler mm. har jeg oplevet en tendens til dårligere forbindelse.
Jeg har sågar på min tidligere Kenwood L-1000 revet indmaden ud af
sådan et bøs. Nu er der selvfølgelig forskel på kvaliteten på sådanne
bøs.
Det er rigtigt det "koster" 2 lodninger og en stump ledning, men
omvendt er de originale også loddet i printet, så reelt er det "kun" 1
lodning mere. Kigger man på de originale bøs, ser man at signalet
bevæger sig fra printet, op gennem en metalskinne på bagsiden og
dernæst ind i bøsset. Jeg ved ikke hvad materialet er lavet af, men en
stump kabel af god kvalitet, kan næppe være ringere. Desuden er der
flere seriøse producenter som bruger chasis monterede bøs med en stump
kabel fra printet, så helt galt kan det næppe være.
Mht. kvaliteten af WBT produkter, har jeg personligt ikke haft
problemer. Jeg har brugt deres bøs og stik mange gange og det har altid
funket. Jeg vil ikke påstå det er superkvalitet i forhold til andet,
som f.eks. Canare, det har jeg ingen viden om.
Det er helt klart at dine forslag til udskiftning af diverse
komponenter vil give 1000 gange mere end et par bøs. Derfor vil jeg
også stille og roligt begynde at kigge på det, og håber da at du vil
komme med gode råd og fif, hvis det skulle blive nødvendigt.
Tænkte på en LC Clock ? Har du nogen erfaring med denne ?
|
| Til top |
|
| |
R2D2 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiddoo skrev:
Kurt: Jeg kan helt følge dine synspunkter, og er som sådan ikke uenig med dig. Men jeg har bare igennem årene haft forskellige problemer med denne type bøs. Efterhånden som man roder med sine ting, flytter rundt, prøver kabler mm. har jeg oplevet en tendens til dårligere forbindelse. Jeg har sågar på min tidligere Kenwood L-1000 revet indmaden ud af sådan et bøs. Nu er der selvfølgelig forskel på kvaliteten på sådanne bøs.
Det er rigtigt det "koster" 2 lodninger og en stump ledning, men omvendt er de originale også loddet i printet, så reelt er det "kun" 1 lodning mere. Kigger man på de originale bøs, ser man at signalet bevæger sig fra printet, op gennem en metalskinne på bagsiden og dernæst ind i bøsset. Jeg ved ikke hvad materialet er lavet af, men en stump kabel af god kvalitet, kan næppe være ringere. Desuden er der flere seriøse producenter som bruger chasis monterede bøs med en stump kabel fra printet, så helt galt kan det næppe være.
Mht. kvaliteten af WBT produkter, har jeg personligt ikke haft problemer. Jeg har brugt deres bøs og stik mange gange og det har altid funket. Jeg vil ikke påstå det er superkvalitet i forhold til andet, som f.eks. Canare, det har jeg ingen viden om.
Det er helt klart at dine forslag til udskiftning af diverse komponenter vil give 1000 gange mere end et par bøs. Derfor vil jeg også stille og roligt begynde at kigge på det, og håber da at du vil komme med gode råd og fif, hvis det skulle blive nødvendigt.
Tænkte på en LC Clock ? Har du nogen erfaring med denne ?
|
|
|
JÆB! Jeg har prøvet en LCLOCK II. Den blev jeg meget hurtigt færdig med. Jeg kan ikke angive et holdbart teorem for opførslen, men jeg har rent lydmæssigt kunnet konstatere, at min CD afspiller (og flere andre for den sags skyld) spiller højere med en LCLOCK monteret end uden. Dernæst er der vel kun at tilføje, at den blev detaljeret på den absolut "ufede" måde. Jeg har hørt den på min S1 og på en Sony CDPXA50ES, begge var klart bedre uden. Jeg kan ikke tilføje ret meget mere, end at mit indtryk er at dynamikken simpelthen forsvinder. Tilbage har du et kraftigere niveau på alt der kommer igennem maskinen, og den kommer til at virke unuanceret og i visse tilfælde decideret påtrængende. Jeg vender tommelen nedad på de modifikationer af clocken som der kan eftermonteres. Hele rationalet er egentlig også noget underligt noget, for clock præcissionen er som helhed underordnet, det er variationerne i samme der er giftige. Altså rysteri i clocken er ikke godt, men så er vi vel nærmest ude i strømforsyningen til clocken. Jeg tror bare ikke det er en god idé at skille den fra de øvrige komponenter, der er afhængige af clockens stabilitet. Jeg tror - og jeg gentager lige - jeg tror, at det er bedre med en fælles forsyning til reciever, filter og den digitale del af DACén, fremfor at isolere clockforsyningen. Men det er noget jeg tror og det er alene baseret på efaringer med LCLOCK II. Men før nogen kan vise det for mig, så det er hævet over enhver tvivl, så er min indstilling at clockmodifikationerne er en fejltagelse. Mange ville sikkert også begynde at montere ekstra store elektrolytter i spillen, evt. bypassed med mindre filmkondensatorer, også her er jeg forbeholden. Jeg har i øvrigt glemt, at bypass af lowpas filteret i udgangen på S10 ligger lige til højrebenet, og måske er den ene ting der mest entydigt af alle er en helt tydelig forbedring på alle punkter. µPC4570 er som sådan ikke nogen ringe opamp, den har bare en lydmæssig karakter i retning af det lidt tilgivende og runde, hvor NE5532AN klart er en mere kontant og bredbåndet variant over samme tema. Mange ville sikkert prøve andre opamps a´la BB 2134 el. lign. AD typer osv, men disse er FET baserede og ændrer spillens lydkarakter i en helt anden retning end den oprindelige. Her må man derfor tage stilling. Mine forslag går i retning af at bevare de grundlæggende kvaliteter i maskinen, skifter du helt spor, så kommer du mere over i retning af ML lyd ell. lign.
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg stille og roligt kigger på dine forslag, Kurt. Hvordan
bypasser man iøvrigt det filter, og vil det kunne gøres før noget andet
laves ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiddoo skrev:
| Tror jeg stille og roligt kigger på dine forslag, Kurt. Hvordan bypasser man iøvrigt det filter, og vil det kunne gøres før noget andet laves ? |
|
|
JÆB det kan gøres umiddelbart. Du bør nok købe dig en service manual tror jeg. Filteret sidder i nærheden af udgangen og består af 2 lytter og en filmkondensator, hvis du kortslutter filmkondensatoren, så har du gjort det nødvendige.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå - her må jeg da lige byde ind, og kommentere nogle af Tomos tossens horible påstande. Han mangler da i den grad bund i virkeligheden.
Kurt von Kubik skrev:
Well! Man kan gøre hvad man vil, men jeg vil dog lige kort nævne et par forhold. For det første er der intet vundet ved at skifte noget så simpelt som et par bøsninger, hvor der i stedet for direkte printmontering nu skal flere lodninger til og et stykke kabel til. Selvom de standardmonterede bøsninger var verdens mest elendige, så vil det med al sandsynlighed være skønne spildte kræfter. Find hellere et sted, hvor det er muligt at gøre en forskel.
1. regel: Kan du ikke høre forskel på bøsninger, find dig en anden hobby.
Mht. WBT er der mange forskellige holdninger til deres produkter, men generelt er det efterhånden common knowledge, at deres stik og bøsninger kun er pynt. I særdeleshed er deres højttalerstik og terminaler af en ganske frygtelig kvalitet. I mine øjne er RCAérne næsten endnu værre. Begrundelsen er i høj grad den store masse i disse stik/bøsninger, samt de elektriske egenskaber i samme.
2. bekend dig til virkeligheden: Uha for en bøver...Nextgen indeholder netop meget lidt leder materiale.
Men nu er det altså S10 der er på bordet, og udskiftning af de nævnte opamps giver et langt langt højere udbytte, end at bøvle rundt med bøsninger og stik.
Hvis man er en rigtig hård nyser, så kunne man evt. bygge en finregulering på forsyningsspændingerne til opampsene i form af en rimeligt hurtig transistor efterfulgt af en elektrolyt af rimelig kvalitet. Regulatorerne i den er d.d. blot 78XX/79XX typer, som er horibelt langsomme, men desværre ganske udbredte i al elektronik. |
|
|
Ydmygt forslag: Lav hele analog delen om så den kører på batterier. Det rykker!
Morale: Tomos t**ser bør ikke begive sig ud i rådgivning når de ikke ved hvad de taler om! __________________ /Dillermand
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
JÆB!
Jeg har prøvet en LCLOCK II. Den blev jeg meget hurtigt færdig med. Jeg kan ikke angive et holdbart teorem for opførslen, men jeg har rent lydmæssigt kunnet konstatere, at min CD afspiller (og flere andre for den sags skyld) spiller højere med en LCLOCK monteret end uden. Dernæst er der vel kun at tilføje, at den blev detaljeret på den absolut "ufede" måde. Jeg har hørt den på min S1 og på en Sony CDPXA50ES, begge var klart bedre uden. Jeg kan ikke tilføje ret meget mere, end at mit indtryk er at dynamikken simpelthen forsvinder. Tilbage har du et kraftigere niveau på alt der kommer igennem maskinen, og den kommer til at virke unuanceret og i visse tilfælde decideret påtrængende. Jeg vender tommelen nedad på de modifikationer af clocken som der kan eftermonteres. Hele rationalet er egentlig også noget underligt noget, for clock præcissionen er som helhed underordnet, det er variationerne i samme der er giftige. Altså rysteri i clocken er ikke godt, men så er vi vel nærmest ude i strømforsyningen til clocken. Jeg tror bare ikke det er en god idé at skille den fra de øvrige komponenter, der er afhængige af clockens stabilitet. Jeg tror - og jeg gentager lige - jeg tror, at det er bedre med en fælles forsyning til reciever, filter og den digitale del af DACén, fremfor at isolere clockforsyningen. Men det er noget jeg tror og det er alene baseret på efaringer med LCLOCK II. Men før nogen kan vise det for mig, så det er hævet over enhver tvivl, så er min indstilling at clockmodifikationerne er en fejltagelse.
Hmmm...det lyder som en generel fabuleren over LC Audios produkter, jeg kun kan tilslutte mig. LC laver nogle tekniske gode produkter - men de spiller sgu skidt.
Mange ville sikkert også begynde at montere ekstra store elektrolytter i spillen, evt. bypassed med mindre filmkondensatorer, også her er jeg forbeholden.
Lad være med at fylde strømforsyningen op med store elektrolytter. Det giver en gumpetung og dynamisk sløv spille. Overvej evt. Jensens 4 polede elektrolytter. De er både hurtige og lavimpedante.
Jeg har i øvrigt glemt, at bypass af lowpas filteret i udgangen på S10 ligger lige til højrebenet, og måske er den ene ting der mest entydigt af alle er en helt tydelig forbedring på alle punkter.
µPC4570 er som sådan ikke nogen ringe opamp, den har bare en lydmæssig karakter i retning af det lidt tilgivende og runde, hvor NE5532AN klart er en mere kontant og bredbåndet variant over samme tema. Mange ville sikkert prøve andre opamps a´la BB 2134 el. lign. AD typer osv, men disse er FET baserede og ændrer spillens lydkarakter i en helt anden retning end den oprindelige. Her må man derfor tage stilling. Mine forslag går i retning af at bevare de grundlæggende kvaliteter i maskinen, skifter du helt spor, så kommer du mere over i retning af ML lyd ell. lign.
Lad mig få et kig på diagrammet så kan jeg sikkert hjælpe...Og ja: Jeg vil også gå efter BurrBrown. Det dutter, frem for en sløv gammel 5532. Men hwa' der er jo også nogen der kan lide 501.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen er det da ikke DillerBørge der er genopstået fra de hedengangne  . Velkommen tilbage til andedammen der og båt  . Dit næsten seksuelle forhold til WBT deler jeg under ingen omstændigheder, jeg har altid kun oplevet tåge med de kæmpeklatter de har solgt. Nextgen skulle vel gerne være en del bedre, men jeg vil se det. De har med al tydelighed bevist gennem årtier, at de ikke har kunnet høre noget som helst, og hvorfor skulle det være anderledes nu? Faktisk leverer de dem både i sølv og kobber - tror du monstro de snart kan bestemme sig?  Det med batteridrift stryger jeg hen over i stilhed. Batterier hører til i fruens massageapparat og kun der. I hifi bliver alt afhængig af typen, og de har alle som én enorme impedansvariationer gennem audiobåndet. Uinteressant er et for mildt udtryk. NE5532 har ellers fundet vej ind i nogle fornemme produkter efterhånden, Gamut, Benchmark og jeg skal komme efter dig. Faktisk kender jeg endnu flere mærker, men enkelte har frabedt sig offentliggørelse af valget. Kan man lide BB er det selvfølgelig dem der skal sidde der, men så har man godt nok sagt farvel til den spille, for det er ikke længere noget der blot minder om den tilbage. Sjovt nok sad jeg og dyrkede min gamle Sony CDPXA50ES forleden. Den har 2134 i udgangen - båt der  . Det kan den dælemig ikke lyve sig fra.  Det er en helt anden verden, og hvem som måtte føles sig tilpas der, skal da ikke forhindres af min opfattelse. Jeg bliver bare nødt til at tilføje, at den forpulede FET lyd er gennemført irriterende og overfladisk, så man har lyst til at slukke i en fart. Det gjorde jeg så - båt! Nu håber jeg ikke du sådan forsvinder igen lige pludselig, det er jo kedeligt med en DillerBørge hvis den er alt for slatten  .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jamen er det da ikke DillerBørge der er genopstået fra de hedengangne .
Velkommen tilbage til andedammen der og båt .
Dit næsten seksuelle forhold til WBT deler jeg under ingen omstændigheder, jeg har altid kun oplevet tåge med de kæmpeklatter de har solgt. Nextgen skulle vel gerne være en del bedre, men jeg vil se det. De har med al tydelighed bevist gennem årtier, at de ikke har kunnet høre noget som helst, og hvorfor skulle det være anderledes nu?
Jeg er da enig med dig i at de gamle WBT bøsninger er noget hø. Men prøv Nextgen og lad dig overbevise.
Faktisk leverer de dem både i sølv og kobber - tror du monstro de snart kan bestemme sig?
Det hedder at "absorbere markedsdynamikken".
Det med batteridrift stryger jeg hen over i stilhed. Batterier hører til i fruens massageapparat og kun der. I hifi bliver alt afhængig af typen, og de har alle som én enorme impedansvariationer gennem audiobåndet. Uinteressant er et for mildt udtryk.
Oups - forkert svar!
NE5532 har ellers fundet vej ind i nogle fornemme produkter efterhånden, Gamut, Benchmark og jeg skal komme efter dig. Faktisk kender jeg endnu flere mærker, men enkelte har frabedt sig offentliggørelse af valget.
Sjovt nok gælder samme argument for WBT di2.
Kan man lide BB er det selvfølgelig dem der skal sidde der, men så har man godt nok sagt farvel til den spille, for det er ikke længere noget der blot minder om den tilbage. Sjovt nok sad jeg og dyrkede min gamle Sony CDPXA50ES forleden. Den har 2134 i udgangen - båt der . Det kan den dælemig ikke lyve sig fra.  Det er en helt anden verden, og hvem som måtte føles sig tilpas der, skal da ikke forhindres af min opfattelse. Jeg bliver bare nødt til at tilføje, at den forpulede FET lyd er gennemført irriterende og overfladisk, så man har lyst til at slukke i en fart. Det gjorde jeg så - båt!
Nu håber jeg ikke du sådan forsvinder igen lige pludselig, det er jo kedeligt med en DillerBørge hvis den er alt for slatten .
Så lad os få nogle spændende diskutioner. Men vi plejer egentlig ikke at være enige om meget.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nogle muligheder med hensyn til spændingsregulatorer de 78xx og 79xx typer kunne måske erstattes af disse har dog ikke selv prøvet:

http://www.audiocominternational.com/store/product.asp?P_ID= 144
TentLabs har også noget lign.
Der var også en artikel om at få op-amps til at køre klasse A en gør det selv måde:
http://tangentsoft.net/audio/opamp-bias.html
Kunne da være spændende at høre nogle feedback om hvordan det virker om nogen vil prøve.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|