Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: passiv mixer /summing box (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lightcontroller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

jeg søger diagram og eller forklaring på hvordan jeg kan lave en passiv mixer selv - noget med impedans tilpasning vil jeg tro...

Problemet: jeg har flere lydtilslutninger, hvor jeg ønsker at der skal kunne tilsluttes lydkilder, uden at der skal foretages kildevalg. hvis der tilsluttes flere kilder, skal de mixes sammen - jeg ønsker IKKE at ha en mixer liggende, så det skal ske passivt... har søgt i praktisk elektroakustik uden held... nogen der kan hjælpe? 

Til top Vis lightcontroller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lightcontroller

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Problemet er, at hvis du sætter flere kilder sammen, vil det totale lydniveau stige når flere af dem spiller samtidigt.

Den letteste måde at gøre det alligevel, at simpelthen at forbinde de forskellige kilder til samme indgang, men gennem en modstand (vigtigt). Der skal kun en modstand på +, altså inderlederen, mens stel/skærmen forbindes direkte. Hvis du vælger denne til et sted mellem 1 og 10 kohm, sker der nok ikke noget. Men det vil helt klart være lydskadeligt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes