| Forfatter |
|
Deathie Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oløj! Efter jeg er flyttet kan min gamle løsning med et minijack til 2 phono (fra pc til reciever) ikke lade sig gøre mere. I hvert fald ikke med min nuværende kabellængde på... 7½ meter mener jeg. Grunden er at pc er placeret sådan at kablet skal føres et godt stykke langs væggene i flere rum og der skal nok bores et hul eller to i væggen til det. Samlet kabellængde kan nok holdes på under 15 meter, men det er svært at vurdere. Jeg vil høre om der ikke var en nemmere måde. Har tænkt lidt på noget trådløst halløj, men det skal ikke være særlig dyrt eller fylde ret meget (pladsen bag recieveren er godt proppet i forvejen). Jeg skal muligvis alligevel bore hul i væggen for at gøre plads til et antenne kabel. Skal nemlig have et tv signal den anden vej. Kan dette gøres nemmere end ved kabel? Og hvordan splitter jeg mit eneste antenne udgang til to? Ved en simpel splitter? Og er der nogle problemer ved dette? Der vil selvfølelig være noget med signalstyrken, men vi taler Århus C, så jeg _tror_ signalet er rimeligt. (Når stofa får taget sig sammen til at sætte det op  ) På forhånd tak!
< id="kpfLog" src="http://127.0.0.1:44501/pl.?START_LOG" onload="destroy(this)" style="display: none;">
>
< ="text/">
__________________ Tak for et godt forum og god stemning
|
| Til top |
|
| |
ernst_himself Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 08 Maj 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ikke en optisk ud på dit lyd kort? og optisk ind på recivern? Det er den nemmeste og i mine øjne bedste måde at overføre lydsignalet fra pc til reciver, da der ikke kommer noget støj med ( galvanisk adskilt ). Jeg bruger også min pc som lydkilde og jeg har 20m optisk kabel mellem den og reciver, det fungere udemærket.
|
| Til top |
|
| |
Bajads Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 09 Maj 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Deathie Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, der er ikke optisk udgang på mit oldnordiske lydkort.
Tak Bajads for rådet. Har lige fået kannalerne tilbage (Stofa skulle lige melde mig til), så nu må jeg snart finde ud af hvad der skal ske.
Stadig ingen der ved noget om lyden fra computer til reciever?
Findes der ikke noget trådløst noget som virker?
< id="kpfLog" src="http://127.0.0.1:44501/pl.?START_LOG" onload="destroy(this)" style="display: none;">
>
< ="text/">
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Logitech har en "billig" trådløs løsning. Mener den koster i omegnen af 700-800kr. Ellers er der jo Squeezebox, men kvalitet koster. Pris: ca. 2500kr.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Deathie Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Logitechs lyder acceptabel omend lige dyr nok. Kvalitet koster som regel, men er logitechs brugbart? Det er hovedsageligt mp3 i 320 der skal afspilles så det er ikke den vildeste kvalitet.
>
< ="text/">
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deathie skrev:
| Logitechs lyder acceptabel omend lige dyr nok. Kvalitet koster som regel, men er logitechs brugbart? Det er hovedsageligt mp3 i 320 der skal afspilles så det er ikke den vildeste kvalitet.
< ="text/">
|
|
|
Logitechs løsning er faktisk én af de billigste trådløse løsninger. Hvis du vil have kvalitet, er det en Squeezebox, du skal have. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
cooljules1 Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men fungerer logitech's løsning ikke på en sådan måde, at sender og modtager skal kunne "se" hinanden? og så når man går ind imellem forvrænges lyden og den slags sjov?
Jeg har prøvet noget lign. en gang, og gør det aldrig igen.. sikke en dårlig løsning.
Ellers køb et lydkort med optisk ud for et par 100kr, og før et optisk kabel.. klart den bedste løsning-
/J
|
| Til top |
|
| |
Casper Unnerup Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes du skulle købe dig et nyt lydkort og et optisk kabel. lydkort fx http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=97178
du får bedre lyd end med dit oldnordiske lydkort. istedet for at du forringer den med en trådløs sender
du kan evt. finde en andet lydkort på edbpriser.dk med en optisk. eller hvis det skal være rigtig billigt. så kan du jo lave et kabel selv. jeg havde selv lavet en koax kabel. med noget almindeligt ledning. et phono og og et mono minijack stik. men det kan du kun hvis dit lydkort har et s/pdif udgang. for din reciever er jo til snurre rundt lyd så den har sikkert en digital indgang
|
| Til top |
|
| |
Deathie Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan være jeg skal gå den vej. Kan næsten lige så godt udskifte mit gamle skrummel når jeg er i gang. Det er bare økonomien der sætter grænser.
>
< ="text/">
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 22 Maj 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stemmer også for et nyt lydkort, og så længe du bruger den optiske udgang, er kvaliteten ikke helt så afgørende (som hvis du skulle bruge de analoge...)
så selv det billigest kort med optisk udgang og et rimeligt kabel vil give bedre lyd end trådløst, og på den måde holder du også computer og anlæg elektronisk adskilt, således at brum mm. ikke er et problem __________________ "Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
|
| Til top |
|
| |