Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 19:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Blandede spørgsmål (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle

Jeg håber I kan hjælpe mig med et par spørgsmål.

Jeg søger en strømskinne med 5 udtag. Den skal ikke være alt for dyr, da jeg er lidt af den mening, at ledningerne fra kraftværket og til min stikkontakt heller ikke er af den vildeste kvali

Den skal spille over i det mørke.

At jeg ikke tror på tilspilning af kabler. Betyder ikke at jeg ikke mener at der er forskellig lyd i div. kabler

Så mangler jeg et signalkabel der er over i det mørke. Heller ikke det dyreste der findes, men stadigvæk en god kvalitet. Jeg bruger DLS Ultimate silver plated nu, og synes lyden er en anelse lys i det. http://www.dls.se/english/homeaudio/tbh.htm Nogen der kender det kabel ?

Hvilke cd´er er gode til reference lytning ? Godt indspillede. Det må gerne være spænde over et bredt spektre af genrer.

Det var vidst alt jeg kunne komme i tanke om for denne gang.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

hejsa,
ang. lyttemusik synes jeg at der er rigtig meget. Mange nævner Diana Krall som en der laver superkvalitetsindspillet musik.
Totos nyere pladersynes jeg gør sig rigtig godt, men der er mange......
En du afgjort skal have fat i er Tina Dickow. PT har hun vistnok udgivet tre cdere, køb dem - det er så lækkert musik

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

Hejsa alle Hejsa

Jeg søger en strømskinne med 5 udtag. Den skal ikke være alt for dyr, da jeg er lidt af den mening, at ledningerne fra kraftværket og til min stikkontakt heller ikke er af den vildeste kvali
Tja, hvis du ikke tror det har nogen virkning, så er den billigste fra Harald Nyborg vel ok? Ellers har fx Jumon nogle ok skinner..

Og tilspilning af kabler er heller ikke noget jeg tror på. Men af en ok kvalitet alligevel. Vi det sige, at du så heller ikke tror på tilspilning af netskinner? Sjover!..

Så mangler jeg et signalkabel der er neutral/ over i det mørke. Heller ikke det dyreste der findes, men stadigvæk en god kvalitet.¨Jeg bruger DLS Ultimate silver plated nu, og synes lyden er en anelse lys i det. http://www.dls.se/english/homeaudio/tbh.htm Nogen der kender det kabel ?
Jeg kender ikke pågældende kabel, men hvad med noget VdH (se tråden om disse)..

Hvilke cd´er er gode til reference lytning ? Godt indspillede. Det må gerne være spænde over et bredt spektre af genrer.
Jennifer Warnes "The hunter", Linn demo-cd fra øhhh 2004 (men den fåes vist ikke i alm handel) osv osv... der er adskillige tråde om ref musik - søg og du skal finde

Mvh
Mike

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

MikeAalborg skrev:
Nobody skrev:

Hejsa alle Hejsa

Tja, hvis du ikke tror det har nogen virkning, så er den billigste fra Harald Nyborg vel ok? Ellers har fx Jumon nogle ok skinner..

Og tilspilning af kabler er heller ikke noget jeg tror på. Men af en ok kvalitet alligevel. Vi det sige, at du så heller ikke tror på tilspilning af netskinner? Sjover!..

Så mangler jeg et signalkabel der er neutral/ over i det mørke. Heller ikke det dyreste der findes, men stadigvæk en god kvalitet.¨Jeg bruger DLS Ultimate silver plated nu, og synes lyden er en anelse lys i det. http://www.dls.se/english/homeaudio/tbh.htm Nogen der kender det kabel ?
Jeg kender ikke pågældende kabel, men hvad med noget VdH (se tråden om disse)..

Jennifer Warnes "The hunter", Linn demo-cd fra øhhh 2004 (men den fåes vist ikke i alm handel) osv osv... der er adskillige tråde om ref musik - søg og du skal finde

Mvh
Mike

Tak for indlæget Mike

Jeg mener nu at pris og kvalitet hænger sammen til en vis grænse. på et eller andet tidspunkt mener jeg at man skal have enorme forventninger, hvis man skal kunne forsvare at give mange tusinde kroner for kabel. Så selvfølgeligt skal det ikke være fra Harald Skrald, men noget godt solidt kram, til fornuftige penge.

Hvis nogen kan komme med en ordentlig forklaring på hvad der sker i processen, under indspilning af et kabel. Så måske jo. Indtil da er det hokus pokus for mig. Fulgte en tråd for lidt tid siden, som blev lukket til sidst pga. mudderkastning, ang. selvsamme emne.

Jeg vil da bruge lidt tid på at lede efter nogle gode indspilninger herinde så. 

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

ernst_himself
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Sinal kabel vil jeg da forslå et sæt TMC Green Label, den har jeg selv og er meget tilfreds med lyden. Jeg har også en supra strømskinne som jeg synes gav en væsentlig forandring. Begge dele kan købes ved av-connection.dk, der har jeg købt mit grej.
Til top Vis ernst_himself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ernst_himself

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

Hejsa alle

Den skal spille over i det mørke.

At jeg ikke tror på tilspilning af kabler. Betyder ikke at jeg ikke mener at der er forskellig lyd i div. kabler

Så mangler jeg et signalkabel der er over i det mørke. Heller ikke det dyreste der findes, men stadigvæk en god kvalitet. Jeg bruger DLS Ultimate silver plated nu, og synes lyden er en anelse lys i det. http://www.dls.se/english/homeaudio/tbh.htm Nogen der kender det kabel ?

Hej...

Det kunne tyde på, at der er noget grundlæggende 'galt' med dit setup hvis du søger både mørktlydende net- og signalkabler... Bruger du også mørktlydende højttalerkabler?

Mvh.

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Lille tip, nu vi er igang:
Bare undgå en skinne med glimlampe.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Hej...

Det kunne tyde på, at der er noget grundlæggende 'galt' med dit setup hvis du søger både mørktlydende net- og signalkabler... Bruger du også mørktlydende højttalerkabler?

Mvh.

Nilau

[/QUOTE]

Jeg har nok ikke helt formuleret mig ordentligt tror jeg. Jeg kan godt følge dig i at min opsætning måske er forkert. På måden jeg har udtrykt mig. Det tror jeg bare ikke. Det er musik med bandet Muse der bliver for skingert i diskanten. Decideret trættende at høre på. I starten inden mine HT var spillet til havde jeg også problemer med Live. Og da det er to gode bands, er jeg jo lidt ked af at det ikke lyder helt ok i mit setup. Jeg bruger Dali silver wave ht kabler. Og mine signalkabler er også sølv. Ellers lyder det nu meget godt det hele. God bund og åbenhed. Det er da muligt at jeg bare skal erkende at det ikke helt dur til Muse og Live

Man bliver jo desværre heller ikke yngre

Så stilen burde måske ligges om...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes