| Forfatter |
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt mig et Thule anlæg, IA 100 og DVA 100, og skal til at købe et ordentligt signal kabel. sælgeren nede i hifi klubben anbefalede mig et QED Qunex 4s til 599.
Er der virkelig så stor forskel fra kabel til kabel?
hvilke egenskaber, og mærker skal jeg gå efter? jeg havde tænkt mig at gi 500-700 kr for et nogenlunde kabel, hvor meget kabel får man for de penge? hvis der er nogen der evt. kender et sted hvor man kan købe nogen billigt eller brugt, må de meget gerne komme med et tip.
Jeg har kigget lidt rundt, og syntes at det er en jungel, jeg havde blandt andet kigget på et kabel fra Ixos der hed Gama brugt til 700 kr, er der nogle der kender det?
Håber at der er nogle der kan hjælpe mig.
Søren
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt mig et Thule anlæg, IA 100 og DVA 100, og skal til at købe et ordentligt signal kabel. sælgeren nede i hifi klubben anbefalede mig et QED Qunex 4s til 599.
Er der virkelig så stor forskel fra kabel til kabel?
hvilke egenskaber, og mærker skal jeg gå efter? jeg havde tænkt mig at gi 500-700 kr for et nogenlunde kabel, hvor meget kabel får man for de penge? hvis der er nogen der evt. kender et sted hvor man kan købe nogen billigt eller brugt, må de meget gerne komme med et tip.
Jeg har kigget lidt rundt, og syntes at det er en jungel, jeg havde blandt andet kigget på et kabel fra Ixos der hed Gama brugt til 700 kr, er der nogle der kender det?
Håber at der er nogle der kan hjælpe mig.
Søren
|
| Til top |
|
| |
Bajads Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MrCase Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Generelt er jeg kæmpe QED fan... men faktisk er jeg ikke så begejstret for deres 4s kabel. Det mudrer, synes jeg. Jeg har faktisk prøvet at sætte det mellem en IA100 og en DVA100.. og det blev lidt for lukket og smudret. Umiddelbart ville jeg sige lillebror Quinex 3, som er et af mine ynglingskabler. Føles lidt mere klart og detaljeret. Alternativt TaraLabs Prism 300a ...
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm. ok, jeg syntes at det er møg svært, for man kan have hørt et kabel hjemme hos en kammerat, som så ikke lyder lige så godt med de komponenter man selv har.
jeg tror at jeg prøver at bestille et kabel på den hjemmeside som Bajads anbefalede, de lød som om de var lavet fornuftigt, til en billig penge. men tak.
|
| Til top |
|
| |
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 12 Juni 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også kun hørt godt om PGA3000 de testede det for et par år siden i high fidelity ,,,de skrev at man fik meget for pengene
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg købt sådan et PGA 3000 kabel fra klik1stik.dk, jeg syntes at det spiller udemærket. Bassen blev mere præcis og der kom en del mere mellemtone, men min reference er selvfølgelig også kun de lakrids kabler som hører med når man køber et anlæg. men tror ikke at man får noget bedre for 460 kr.
men i skal have tak for jeres hjælp.
|
| Til top |
|
| |
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 13 Juni 2006 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|