Jeg vil anbefale at du tager "låget" af din pre. og på printet finder ground, herfra etablere du en forbindelse til kabinettet, (hvis dette ikke allerede ER gjort som på eks min) det gør du ved at lodde et stykke ledning fra printets ground, ( find et egnet sted at fastgøre ledningen) ledningen føre du op og forbinder til kabinettet ved at skrue det fast hertil med en af de skruer der som oftest altid er riglige af her... hvorfra du så også forbinder ledningen ud til jord.
Det er iøvrigt en god ide at anvende noget skærmet kabel ud til jord, eks noget relativ billig skærmet michrofonkabel, her forbinder du inderlederne til apperatet og jordspydet i den anden ende, men skærmen lader du flyde i apperat enden og forbinder kun denne nede ved jordspydet..
Herved opsamles eventuel indstrålet "støj" fra atsmosfæren eller andre nærliggende kabler, i denne skærm og ledes væk og ned i jord, især det sidste stykke op til anlæget og der hvor jor er forbundet til din pre. amp. (det er her stråling både ind & ud er mest kritisk) alt efter hvad udstyr du har og hvordan jord ledningen / kablet føres og de andre kabler af forskellig art er og sidder kan dette have en gavnlig effekt.
Ofte er det faktisk nok at bruge et skærmet kabel de sidste par. meter op til anlæget og inærheden af andre ledninger / kabler.. fra et par. m. fra udstyret og andre kabler / ledningere og ud til jordspydet uden for, ofte et ganske betragteligt stykke vej, kan man sagtens anvende billig "ringeklokke" ledning. (sålænge dette dog ikke andre steder undervejs kommer i nærheden af div. ledninger og instalationer mm.)
Du forbinder så både inderleder og skærm til denne ledning, men somsagt KUN inderlederen og ikke skærmen oppe ved anlægs forbindelsen (pre. ampe'n)
Din pre. amp. er den der "samler" alle signaler fra div. signalkilder du har og faktisk bliver blandings batteri for stelstrømme og støj mm. ledes den væk HER! fra til jord kommer det ikkened i power ampe,n, og gør sig hørbart her..
Skal du helt optimere det så all stelstrøm og støj forhindres at overhoved komme noget sted fra de enkelte apperater skal HVERT apperat i anlæget have HET sin egen jordspyds forbindelse, og ikke EN fældes.. flere apperater forbundet til et jordspyd kan give "sløjfer" (hvor strømmen går gennem jord fra de enkelte apperater) og andre problemer og er ikke optimalt.
Hvorvidt det så er at fortrække framfor gennem signalkablerne som ellers er så spørgsmålet??
Her er der plads til eksperimenter..
Jeg selv bruger et 2 leder skærmet mic. kabel hvor den ene leder er forbundet til pre. amp. og den anden til min cd... her går strømmen i hver sin leder helt ned til jordspydet, og så er skærm så forbundet i jord enden som beskrevet her, dette fungere fint og giver endnu mindre mærkbar stelstrøm end kun EN forbindelse fra pre. dette nok grundet forbindelsen fra cd. maskinen der kun agere drev for en DAC. hvorved det lader til at der ikke overføres så meget stelstrøm fra drev til DAC. at det helt kommer ned i pre. og ud her fra til jord... ?? derfor to seperate ledninger ud til pre. og så drevet, herved er stelstrømmene total forsvundet..
Men jeg vil ikke anbefale at samle jord fra to apperater umidelbart oppe ved anlæget..
Hos mig går det rigtigt godt med to forbindelser til ET jordspyd men med to seperate leder HELT ud til spydet..
Husk iøvrigt først at vende stikkene og polariteten rigtigt på alle apperater, mindre stelstrøm er trodsalt lettere at lede væk end massive mængder!!..
mvh.