| Sendt: 30 Juni 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bør generelt undgås at blande metaller på den måde. Der kan både opstå galvaniske og termoelektriske potentialer, og selvom de næppe vil gøre den store skade, lige idette tilfælde, er det jo ikke ligefrem noget, man prøver at fremelske.
Den væsentligste fordel ved sølv er dets lavere specifikke modstand, men den opvejes af prisen; det er faktisk langt billigere at opnå ligeså lav modstand med et tykkere kobberkabel.
Mvh Hans
|