Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 05:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Saml selv hdmi kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kolmorgen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juli 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har netop erhvervet mig et Samsung LCD tv samt Samsung DVD, naturligvis begge med HDMI og DVI... Jeg kører pt. med HDMI kablet mellem DVDen og TVet og det må jeg sige at være rigtig godt tilfreds med...

Nu er situationen sådan at jeg skal have fjernsynet op på væggen og dvd afspilleren vil blive placeret godt og vel 3 meter derfra og jeg ønsker at få gemt alle ledninger væk... Jeg har nok det man vil betegne som ledningefobi...

Jeg har tænkt på at gøre det ved hjælp af at rille nogle el rør/kabler ind i væggen (dem man kan føre ledninger i og skifte ud, osv). Jeg vil derfor høre efter om, man kan købe HDMI kabel, som man selv kan samle? For stikket er lidt for bredt til at kunne gå ind i sådan et el rør. Er det i øvrigt nogen god ide?

På sigt satser jeg på at anskaffe en digital HD dekoder fra Stofa, hvordan vil den skulle tilsluttes sådan et system?

MVH

Til top Vis kolmorgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolmorgen
 
Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1595
Sendt: 01 Juli 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Den korte:
Nej du kan ikke få samle selv HDMI kabler.

Forklaring: Støj.

Den lange:
Hvis du har styr på lodningerne kan du helt klare afmontere stikket og montere stikket igen, uden kvalitets forringelse.

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257
 
KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Det er bare at rille et større rør ind i vægen... De stedder jag har lavet det, har jeg brugt 45mm rør...

__________________
Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ
 
kolmorgen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juli 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 02 Juli 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

KaZZ skrev:
Det er bare at rille et større rør ind i vægen... De stedder jag har lavet det, har jeg brugt 45mm rør...

Det var selvfølgelig en mulighed... Jeg havde bare en masse el rør til at ligge, og det er al sammen godt 10mm, så jeg tænkte bare på at bruge dette... Men det kan ikke være så dyrt med et større rør...

Til top Vis kolmorgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolmorgen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes