| Forfatter |
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet tilbudt disse 2 signalkabler til næsten samme pris. Det legendariske VHD D501 monteret med sme stik og MIT MI-330 S3 som jo er et dyrt men også anderkendt. Jeg er fristet til at købe begge men har i nogle kvalificerede krav på hvad jeg får mest ud af. De skal spille imellem en DAC Audio Alchemy eller Benchmark og min thule ia250b . jeg vil bruge en teac vrds 10 som drev  mvh Rasmus
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davs du. MCD501 er et kanon kabel Kender ikke det andet du snakker om. Men har du råd til at købe begge, så kan du nemmere finde det der passer dig. MCD501 har ihvertfald hul igennem, så det basker. Køb det ikke, hvis du ænsker en bestemt betoning via kabler, for 501 har ingen farvning af betydning. __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
|
for 501 har ingen farvning af betydning.
|
|
|
Hvordan ved du det ?......... Er det ike lidt af et postulat ?.......... Der er vist ingen der ved hvordan det ville lyde med et helt neutralt kabel (findes ikke !......)
Mvh __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
rockforlife skrev:
|
|
|
|
Hvordan ved du det ?......... Er det ike lidt af et postulat ?.......... Der er vist ingen der ved hvordan det ville lyde med et helt neutralt kabel (findes ikke !......)
Mvh
|
|
|
Nå ok. Her gik jeg ellers og troede det gjore.... Damm  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Van den Hul D501 ser ikke ud af meget og der er ikke meget blærerøvs-effekt i det, men det er det bedste kabel jeg har haft. MIT har jeg ikke hørt, men jeg har set meget skrevet (helt generelt) om at det skulle være mudret og udetaljeret.
Det kunne være interessant hvis du købte begge og delte dine erfaringer med os andre 
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
rockforlife skrev:
|
|
|
|
Mvh |
|
|
du kan indsætte et 501 f.eks via tapeloop uden farvning, det tvivler jeg på at du kan med MIT  Der er utrolig mange gode kabler som kan farve lyden lige den farve som du kan lide, men der er ikke ret mange kabler som ikke lyder af det store! IMHO er 501 (den originale) noget nær iorden, for nu at sige det på jysk
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kyhn hvad mener du med man kan indsætte et 501 f.eks via tapeloop uden farvninged ??
Kyhn er det ikke dig som også har noget Audio Alchemy udstyr. overvejer jo stærkt at købe et fint sæt bestående af DTI, XDP og PS2 strømforsyningen. Det er sælger af Audio Alcemy som også har tilbudt mig MCD501 og vdh 300d
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 06 August 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
rockforlife skrev:
|
|
|
|
Mvh
|
|
|
Men ok. MCD501 er et rigtigt godt kabet, med hul igennem og maaser af detaljer. Er det ok? __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
|
Hej kyhn hvad mener du med man kan indsætte et 501 f.eks via tapeloop uden farvninged ??
Kyhn er det ikke dig som også har noget Audio Alchemy udstyr. overvejer jo stærkt at købe et fint sæt bestående af DTI, XDP og PS2 strømforsyningen. Det er sælger af Audio Alcemy som også har tilbudt mig MCD501 og vdh 300d
|
|
|
Jo, jeg har både lidt AA og D-300mkII samt MCD-501. I min bog er alle tre dele ikke det værste man kan bruge sine penge på.
Indsætning af kabler... Det jeg mener er at de fleste kabler kan høres når de indsættes i kæden, det kan 501 ikke. Det besidder en helt speciel evne og ikke mange andre kabler har, det er nemlig fri for fnidder og sovs!
men kom da forbi med et andet kabel, så kan vi da lytte lidt AA og kawler
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Van den Hul D501 ser ikke ud af meget og der er ikke meget blærerøvs-effekt i det, men det er det bedste kabel jeg har haft. MIT har jeg ikke hørt, men jeg har set meget skrevet (helt generelt) om at det skulle være mudret og udetaljeret.
Det kunne være interessant hvis du købte begge og delte dine erfaringer med os andre 
|
|
|
Jeg tror lige du skal spørge en bruger af MIT. Mudret og udetaljeret ??????? Det kan jeg modbevise uden problemer.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
|
Jeg tror lige du skal spørge en bruger af MIT. Mudret og udetaljeret ??????? Det kan jeg modbevise uden problemer.
|
|
|
dvs at du mener at MIT (helt generelt) er fuldstændigt fri for farvning og sløring?
Det er muligt at de har lavet noget godt, jeg kan kun sige at det jeg har hørt stemmer desværre meget godt overens med L.B.´s beskrivelse
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Dr. Lyd skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
|
|
|
|
dvs at du mener at MIT (helt generelt) er fuldstændigt fri for farvning og sløring?
Det er muligt at de har lavet noget godt, jeg kan kun sige at det jeg har hørt stemmer desværre meget godt overens med L.B.´s beskrivelse
|
|
|
ENIG.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 11 August 2006 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
Jeg er blevet tilbudt disse 2 signalkabler til næsten samme pris. Det legendariske VHD D501 monteret med sme stik og MIT MI-330 S3 som jo er et dyrt men også anderkendt. Jeg er fristet til at købe begge men har i nogle kvalificerede krav på hvad jeg får mest ud af. De skal spille imellem en DAC Audio Alchemy eller Benchmark og min thule ia250b . jeg vil bruge en teac vrds 10 som drev mvh Rasmus |
|
|
Jeg kender det MIT kabel der hedder 330 series 2 ret godt. Det er slet ikke et high end kabel. Sæt det på, og alt forgår nu glat og smattet. Det sjoveste er at alt over 3-4KHz rykker opad i perspektivet, hvor det derfra altid hænger. Bunden er blød og stor og det tenderer mod at være behagesygt. I mine ører er det et kabel der implementerer fasemanipulation så det basker. Du får i øvrigt en kulsort baggrund, som intet har med musik at gøre, men nærmere er et resultat af, at du får begrænset dynamikken. De svage niveauer er simpelthen fjernet og erstattet af kulsort sovs, som typisk opstår når kapaciteterne er høje. Deres HT kabler kan i øvrigt snildt tage livet af en icepower eller en digital amp, de tåler ikke kapaciteter af den størrelse. MCD501 er en helt anden historie. Her er lyden meget nøgtern, men vær opmærksom på, at du skal kunne lide lyden af dine apparater for at holde af det. Som Kyhn skriver er det et overraskende element at det er så frit for fnidder.
|
| Til top |
|
| |