Emne: Hvillket Coax skal jeg købe? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er i gang med et eksternt DAC projekt. Skal bruge et Coax kabel. Pt. har jeg et Supra Trico.
Hvilket Coax kabel i prisklassen 500-1000,- kunne være interessant/godt? __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 10 August 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er faktisk meget positiv overrasket over et kabel jeg strikkede sammen i mangel på noget der virkede, her den anden dag... 30cm. RG179(mil) forsølvet og teflon isoleret, med 2 tilfældige ukorrente stik, det er faktisk det bedste digital kabel jeg har prøvet...
Selve kablet kan købes til ca. 60kr./m. i århus radio lager.
|
| Til top |
|
| |
Bajads Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med et stereovov hdxv fra highend sound jeg bruger et sådant kabel på min parasound dac 2000,eller måske et wireworld,de er også gode
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 12 August 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var sjovt nok lige præcis sådan et jeg ikke kunne få til at virke ordentlig (faldt ud engang imellem, sikkert pga. for meget interferens), og derfor jeg strikkede det andet sammen istedetfor, og ikke nok med det, så er resultatet betydeligt bedre!... 
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 17 August 2006 kl. 04:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, det endte med et Nordost kabel  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Nå, det endte med et Nordost kabel |
|
|
Nå, ellers ville jeg da anbefale VdH D-300 mk. II - det spiller __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ultimative svar på dette spørgsmål er, at skaffe sig en DAC, der kan udsende sync og så ellers benytte sin egen clock, istedet for at bruge den der kommer med det indkommende digitale signal.
Dernæst skal man så have en signalkilde, der kan sende lyden ud i sync med clock'en fra DAC - dette kan en billig PC med et billigt CD-ROM drev og et billigt lydkort gøre.
Og vupti! - så er der I.N.G.E.N (!) forskel på de digitale kabler, så længe de blot overfører signalet korrekt. Så kan man jo bruge lidt penge på at gøre PC'en støjsvag, eller længere kabler til mus, tastatur (trådløst?) samt skærm, så man kan sætte den i et andet rum eller noget...
Så kan man jo også opbygge sig et musikbibliotek på computer (i lossless format, f.eks) og nyde alle den slags bekvemmeligheder. __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
|
Det ultimative svar på dette spørgsmål er, at skaffe sig en DAC, der kan udsende sync og så ellers benytte sin egen clock, istedet for at bruge den der kommer med det indkommende digitale signal.
Dernæst skal man så have en signalkilde, der kan sende lyden ud i sync med clock'en fra DAC - dette kan en billig PC med et billigt CD-ROM drev og et billigt lydkort gøre.
Og vupti! - så er der I.N.G.E.N (!) forskel på de digitale kabler, så længe de blot overfører signalet korrekt. Så kan man jo bruge lidt penge på at gøre PC'en støjsvag, eller længere kabler til mus, tastatur (trådløst?) samt skærm, så man kan sætte den i et andet rum eller noget...
Så kan man jo også opbygge sig et musikbibliotek på computer (i lossless format, f.eks) og nyde alle den slags bekvemmeligheder.
|
|
|
Hmm... tjaaa, både ja og nej. Det kommer jo an på hvilken digital kilde du har, for en normal S/PDIF (og AES/EBU) er det jo netop sådan at det ikke bære sin egen clock, men kredsløb i selve DAC'en skal beregne sig frem til det, og dermed lave en "kunstig" clock. Så skulle man over i en IIC bus, før man havde en clock og L/R switch, parallelt med signalet... Men det tror jeg umiddelbart ikke er sådan lige til at hive ud at et normalt pc lydkort?
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Stemer skrev:
|
Så kan man jo også opbygge sig et musikbibliotek på computer (i lossless format, f.eks) og nyde alle den slags bekvemmeligheder.
|
|
|
Hmm... tjaaa, både ja og nej.
|
|
|
Det var ikke et spørgsmål.
micma18 skrev:
|
Det kommer jo an på hvilken digital kilde du har, for en normal S/PDIF (og AES/EBU) er det jo netop sådan at det ikke bære sin egen clock, men kredsløb i selve DAC'en skal beregne sig frem til det, og dermed lave en "kunstig" clock. Så skulle man over i en IIC bus, før man havde en clock og L/R switch, parallelt med signalet... Men det tror jeg umiddelbart ikke er sådan lige til at hive ud at et normalt pc lydkort?
|
|
|
Der er jo sync i et S/P-DIF og AES/EBU signal - man kan jo sync'e til det. Det er sandt, at clock-signalet skal restaureres af en PLL, men det bliver den også selvom du bruger et WordClock-signal.
Det jeg foreslår er jo netop den måde hvorpå man kommer udenom problemet med at skulle restaurere en beskadiget clock på - nemlig ved at lade DAC'ens eget indbyggede krystal stå for den. PC'en skal jo bare modtage den clock, så den kan sende sine data ud i sync med denne.
DAC er altså WordClock master, og PC'en er slave. Det kræver bare forbindelse begge veje. Med "billigt" lydkort mener jeg ikke et i en rodekasse til en 50'er (selvom der sikkert i tidens løb også har kunnet findes sådan nogle sådanne steder), men blot det billigste lydkort man kan få fat i, der kan spytte S/P-DIF ud, mens de sync'er til indkommende S/P-DIF, WordClock el. andet. Dette ville jeg tro kunne fås til i hvert fald under 1000 kr., hvilket jo ikke er meget når man tænker på, at det er den ultimative digitale musikafspilningsmetode. Er der ikke forskellige Creative-lydkort, der kan det? Tyske RME laver i hvert fald nogle, der kan fås til 4000 kr., men så har man også 26 in- og outputs, der fungerer samtidig....så det burde kunne fås væsentligt under denne pris. __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|