Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Cykelslanger (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 31 August 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke hvor mange der kigger ind på www.hifi-musik.dk i ny og næ?
Men nu er Antisilver kommet på den idé at lægge cykelslanger fra børnecykler iunder Rega Apollo.

Jeg kan til de nysgerrige berette lidt om mine eksperimenter med den slags.

Det der helt tydeligt sker er, at mekanisk fremførte vibrationer ikke når frem til spillen - og det er jo meget fint.

Til gengæld er der heller ingen internt opståede og evt. akustisk fremførte vibrationer, der ledes væk fra apparatet.

Desværre mister ethvert apparat, jeg har prøvet luftslangetricket under jordforbindelsen.

Men faktisk er det ikke nogen joke, der er ikke længere tale om homogen behandling af lyd, men derimod om inddeling af musik i en øvre og en nedre etage. Der opstår simpelthen et dynamisk vacuum lige midt i det allervigtigste og mest dynamiske område overhovedet - nemlig grundtoneområdet.

Luftslangerne er efter min opfattelse ligeså stor en misforståelse som MDF pladerne i diverse HIFI racks. Hos mig er MDF pladerne skiftet til helt almindelige spånplader i mit Audio Magic rack.
Lyden med MDf er mildt sagt uacceptabel. Prøv selv eksperimentet.
Cykelslangerne kan afhentes fuldstændigt gratis her hos mig, jeg mener jeg har en pæn dynge af dem. Ganske vist er de nok 10 år gamle, men jeg tror de holder lidt luft endnu
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 August 2006 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

Meget kan vel afhænge af tilfældigheder i setuppet, som f.eks. om der er stående basbølger tæt på afspillerens placering. 
Det den ene oplever som et problem, findes måske ikke på samme måde, i et andet rum.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Fiendto
Lukket konto
Lukket konto

Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Juli 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 August 2006 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

Det kommer da helt an på om app er et let eller tungt app.

KVK, du har en grim tendens til at skære alt over en kam.

En cykelslange under ENHVER subwoofer, vil få den til at integrere sig langt bedre med hovedhøjttalerne --- i hvert eneste tilfælde (jæbs er prøvet)

Det samme med din Gravity - verdens bedste - og dine forklaringer om hvorfor, tjae de er yderst tvivlsomme.

du siger den er opbygget som en 1000 watter - 2 x 1000 = 2000 - på en 1700 watt trafo.

Dine indlæg har den tydelige tendens, at synes du det er godt, så er der intet bedre - værste tilfælde er Dali Grand Diva.

Kunne du ikk bare skrive, at DU ikke synes om det og det, istedet for hårdnakket at påstå at det bare ikke virker

På forhånd tak

Til top Vis Fiendto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiendto

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 31 August 2006 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

jeg kikker tit ind på www.hifi-musik.dk er der noget galt i det kurt ???

Finndto skrev :

Kunne du ikk bare skrive, at DU ikke synes om det og det, istedet for hårdnakket at påstå at det bare ikke virker  BRAVO

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 August 2006 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

4500 indlæg ...!  Hvornår hører du musik og hvornår får du tid til at drøne rundt på din "kubik"?

Har prøvet cykelslanger, SD-fødder, carbon-dimser, magnetophæng, spikes og Solidt Tech FOS ... samt meget andet. Der er forskel og fordele ved nogle af dem, men desværre er det ikke lykkedes mig at finde lige præcis den afkobling der løser ALLE problemer (under CD-afspiller). Der vil altid være tale om kompromisser og et VALG.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 August 2006 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Hvad med at sætte sine apparater i et vandbad? Altså et bassin af en art, fyldt op med vand og en lille tømmerflåde til det givne apparat. Men ok. Den tømmerflåde der skulle holde en Gravity, ville måske ikke kunne stå i stuen

Men som sagt tidligere i tråden. Det er vel med resultatet af et tweak, en smagssag om man synes det gavner, eller ikke gavner den samlet gengivelse, ikk?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 31 August 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

4500 indlæg ...!  Hvornår hører du musik og hvornår får du tid til at drøne rundt på din "kubik"?

Indlægget er ikke stilet til mig, men...
Jeg har en scooter, som jeg vel har kørt omkring 35.000km på nu (9 år gammel).
Så deet...

Jeg bon'er ikke nogen for min kørsel, så det må regnes som ren fritid, og fornøjelse.

Hvad koster det iøvrigt i tabt arbejdsfortjeneste, at have en hund, for den selvstændige edb-mand, der bon'er sine kunder beskedne kr 800,- i timen for sit arbejde ? (billigt)

Skal den luftes 2 gange en halv time dagligt i 12 år, så har hunden kostet lige over 3,5 million kr. i tabt arbejdsfortjeneste.

Et godt anlæg (eller hus) man kunne have fået for de penge.
Nu er tid ikke penge, mener jeg.

Tid er tid.

EDIT: NB. Mit CD-drev står på en pladespillerhylde, som har omvendte spikes, hylden hviler på.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

cvo2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. cvo2004

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 August 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Nu ved jeg ikke hvor mange der kigger ind på www.hifi-musik.dk i ny og næ?
Men nu er Antisilver kommet på den idé at lægge cykelslanger fra børnecykler iunder Rega Apollo.

Jeg kan til de nysgerrige berette lidt om mine eksperimenter med den slags.

Det der helt tydeligt sker er, at mekanisk fremførte vibrationer ikke når frem til spillen - og det er jo meget fint.

Til gengæld er der heller ingen internt opståede og evt. akustisk fremførte vibrationer, der ledes væk fra apparatet.

Desværre mister ethvert apparat, jeg har prøvet luftslangetricket under jordforbindelsen.

Men faktisk er det ikke nogen joke, der er ikke længere tale om homogen behandling af lyd, men derimod om inddeling af musik i en øvre og en nedre etage. Der opstår simpelthen et dynamisk vacuum lige midt i det allervigtigste og mest dynamiske område overhovedet - nemlig grundtoneområdet.

Luftslangerne er efter min opfattelse ligeså stor en misforståelse som MDF pladerne i diverse HIFI racks. Hos mig er MDF pladerne skiftet til helt almindelige spånplader i mit Audio Magic rack.
Lyden med MDf er mildt sagt uacceptabel. Prøv selv eksperimentet.
Cykelslangerne kan afhentes fuldstændigt gratis her hos mig, jeg mener jeg har en pæn dynge af dem. Ganske vist er de nok 10 år gamle, men jeg tror de holder lidt luft endnu

Hej Kurt,

Jeg er fuldstændigt og 100% enig i dine betragtninger omkring cykelslanger (vi har jo fået prøvet lidt i de gode gamle dage), men vore udganspunkter for evaluering af disse tweaks er så forskellige, at tråde omhandlende disse ting desværre kun kan ende på en måde, nemlig i råben og skrigen  .

De bedste hilsner McPriest  AKA Claus

Til top Vis cvo2010's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cvo2010

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 31 August 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Hvad med at sætte sine apparater i et vandbad? Altså et bassin af en art, fyldt op med vand og en lille tømmerflåde til det givne apparat. Men ok. Den tømmerflåde der skulle holde en Gravity, ville måske ikke kunne stå i stuen

Men som sagt tidligere i tråden. Det er vel med resultatet af et tweak, en smagssag om man synes det gavner, eller ikke gavner den samlet gengivelse, ikk?

Der kan du snildt bruge cykelslangerne.  Det ku da være sjovt at prøve.

Men tanken om vand og el.

Ahemn.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 August 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Fiendto skrev:

Det kommer da helt an på om app er et let eller tungt app.

KVK, du har en grim tendens til at skære alt over en kam.

En cykelslange under ENHVER subwoofer, vil få den til at integrere sig langt bedre med hovedhøjttalerne --- i hvert eneste tilfælde (jæbs er prøvet)

Det samme med din Gravity - verdens bedste - og dine forklaringer om hvorfor, tjae de er yderst tvivlsomme.

du siger den er opbygget som en 1000 watter - 2 x 1000 = 2000 - på en 1700 watt trafo.

Dine indlæg har den tydelige tendens, at synes du det er godt, så er der intet bedre - værste tilfælde er Dali Grand Diva.

Kunne du ikk bare skrive, at DU ikke synes om det og det, istedet for hårdnakket at påstå at det bare ikke virker

På forhånd tak

Hvad mener du med at jeg hårdnakket påstår noget.
Jeg skriver at efter min opfattelse ....
Hvor har du en oplysning om 1700Watt fra?
Man måler slet ikke trafo størrelser i Watt, men i VA. Faktisk må jeg endda tilstå, at jeg ikke ved hvor mange VA hovedtrafoen er på, men jeg tror nærmere det er det dobbelte af hvad du skriver, vurderet ud fra spænding og størrelse.
Jeg synes faktisk du har lidt af en slem tendens til at smide meninger frem for facts ind i en debat - please don´t.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 August 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:

jeg kikker tit ind på www.hifi-musik.dk er der noget galt i det kurt ???

Det mener jeg bestemt er lovligt.

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 August 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Har prøvet , Det afkobler næsten 100% fra gulvet

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 August 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Har prøvet cykelslanger, SD-fødder, carbon-dimser, magnetophæng, spikes og Solidt Tech FOS ... samt meget andet. Der er forskel og fordele ved nogle af dem, men desværre er det ikke lykkedes mig at finde lige præcis den afkobling der løser ALLE problemer (under CD-afspiller). Der vil altid være tale om kompromisser og et VALG.

Og sådan er det nemlig!
Man kan aldrig påregne, at noget der virker ét sted også gør det andre steder.
Ofte er det dog sådan, at noget der ikke virker ret godt heller aldrig rigtig gør det for alvor nogensteder. Jeg har f.eks. til gode at høre spikes gøre andet end at sætte bygningen og dens materialer i bevægelse, med alle relevante resonanser til følge.
Lige nu bruger jeg enten ingenting eller kork, hverken eller er det bedste.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 August 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Hvad er der galt med Single Malt?
Og ja! En tweak må man synes om eller lade være.
Luftafkoblingen er der dog ganske videnskabeligt belæg for at kritisere, og sådan lyder den faktisk - prøv selv. Jeg mener 12" luftgummifiduserne kan købes for en 20ér eller deromkring.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 August 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:

Hej Kurt,

Jeg er fuldstændigt og 100% enig i dine betragtninger omkring cykelslanger (vi har jo fået prøvet lidt i de gode gamle dage), men vore udganspunkter for evaluering af disse tweaks er så forskellige, at tråde omhandlende disse ting desværre kun kan ende på en måde, nemlig i råben og skrigen  .

De bedste hilsner McPriest  AKA Claus

Prøv det for sjov igen and be amased.
Man får svært ved at fatte at de fik længere levetid end 17,2 sekunder. Og det endda uanset hvilket udganspunkt man evaluerer ud fra.
Råben og skrigen bliver man hæs af, så hellere blive hæs af Single Malt og Havanesere.

Med hjulspind herfra

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 August 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:

Jeg har aldrig prøvet det under grammoer.
Kun amps og CD maskiner.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 31 August 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hos mig har det vist sig at krydsfineer er bedre end Spånplade.. (dog kun lamineret med bitumen)

To 6 mm. krydsfineer plader med 4 mm. bitumen imellem.. og den optimale og bedst lydende løsning er fundet.

Har før haft 19mm. MDF plade. i mit rack (der er hjemmelavet af 15 & 20mm. jern "rør" (de er firkantede derfor gåseøjne) der så er fyldt op med sand, en god tung, stabil og absorberende base for hylderne, og meget enkel i konstruktion mm.)

Det skulle da vise sig at den gode hr. Kubik havde ret!  

Spånplade lyd bedre end MDF (hvilket jeg først ikke fandt logisk, men ikke destomindre)

Nu har det dog ved flere forsøg vist sig at kombien krydsfineer og bitumen lyder bedst.

Prøvede med spånplade og bitumen, men det er ikke bedre end krydsfineer, (forskellen er dog praktisktaget ikke hørber, og krydsfineer er pænere når det lakeres såååå...)

MEN! krydsfineer uden bitumen er ikke helt så godt som spånplade, (men bedre end MDF)

MDF og bitumen duer heller ikke!..

Har prøvet noget kraftigt akryl plade, jeg lånte af en kammerat, det var slet ikke så ringe endda.. det skal der lige eksperimenteres lidt med.

Noget med cykkel slanger, kvæler slanger, klapper slanger og dets lige har jeg dog ikke prøvet endnu...  måske sku jeg prøve at fange den snog vi har i haven og se hvad den gør??  (jeg skræller altså bare ikke min dyre racer DET siger jeg bare!!)

Dog vil jeg også mene at disse helt bløde ophæng egner sig bedst til NETOP som her vist! grammafoner!...  (i nogle tilfælde og med hvisse typer)

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 31 August 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

- hvad med at ligge en spånplade oven på en cykelslange... ville det virke  

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 31 August 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:

Hehe, smart. Nu er den vel ikke for hårdt pumpet...

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 August 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Gad ellers godt se en planlagt lyttesession blive aflyst i sidste øjeblik pga en punktering!
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes