| Forfatter |
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skal have nye ht kabler til mit Dali setup. Jeg tror enten det skal være Van Den Hul The Clearwater eller QED Silver Anniversary. Begge kabler skulle være rigtig gode til prisen, og begge med sølvbelagte kobberledere. Men hvilket kabel skal det være? En af ovennævnte eller måske et helt tredje? __________________
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb van den hul! 
Har hørt og ejer dem begge, men kan kun konkludere at vdh clearwater er et langt bedre kabel. Meget mere transperant, nautralt, mindre skingert og mere detaljeret og dynamisk. Men til QED's fordel er en mere fyldig og fremtrædende bas. Men den er dog ikke helt så godt defineret som på Clearwater. Alt i alt er clearwater bare et bedre kabel på stort set alle områderne og også et kabel som stort set ikke sætter en fod forkert. QED's kabel er mere middelmådigt og har helt klart sin fordel i højttalere med en mindre fremtrædende diskant. Men jeg ville nok alligevel også her vælge clearwater. 
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Køb van den hul! 
Har hørt og ejer dem begge, men kan kun konkludere at vdh clearwater er et langt bedre kabel. Meget mere transperant, nautralt, mindre skingert og mere detaljeret og dynamisk. Men til QED's fordel er en mere fyldig og fremtrædende bas. Men den er dog ikke helt så godt defineret som på Clearwater. Alt i alt er clearwater bare et bedre kabel på stort set alle områderne og også et kabel som stort set ikke sætter en fod forkert. QED's kabel er mere middelmådigt og har helt klart sin fordel i højttalere med en mindre fremtrædende diskant. Men jeg ville nok alligevel også her vælge clearwater. 
|
|
|
okay tak andre som har samme eller anden oplevelse(r)? __________________
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desuden ser det også ud til at vi har samme forstærker (glimrende i øvrigt ). Og da den har en tendens til en lidt spids (læs: hård) diskant ville jeg da helt klart holde mig fra QED'en, selvom Sony'en måske så ville få det ekstra bas-tilskud i bunden den har fortjent. Men det kabel og Sony, hører ikke sammen... 
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Desuden ser det også ud til at vi har samme forstærker (glimrende i øvrigt ). Og da den har en tendens til en lidt spids (læs: hård) diskant ville jeg da helt klart holde mig fra QED'en, selvom Sony'en måske så ville få det ekstra bas-tilskud i bunden den har fortjent. Men det kabel og Sony, hører ikke sammen... 
|
|
|
okay... det holder jeg mig så fra  __________________
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
mastervol: hvilke ht'er har du sluttet til? __________________
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par DLS R60. De skulle sådan nogenlunde svare til hinanden da R60 også har sogtdome ligesom din Dali. Så hvis ikke tager meget fejl, ville du blive bedre stillet hvis du gik uden om QED'en og andre sølv kabler 
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Et par DLS R60. De skulle sådan nogenlunde svare til hinanden da R60 også har sogtdome ligesom din Dali. Så hvis ikke tager meget fejl, ville du blive bedre stillet hvis du gik uden om QED'en og andre sølv kabler 
|
|
|
hvis ikke sølvkabler... hvilke så? __________________
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kimber 8TC - det køre godt
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
hvis ikke sølvkabler... hvilke så?
|
|
|
Kobber kabler, eller en kombination af de to. 
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
| Kimber 8TC - det køre godt |
|
|
hejsa king.
har du specs på kablet? evt. et link? pris per meter? også lidt om lyden... __________________
|
| Til top |
|
| |