Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 18:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Kimber 8tc vs 8vs (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Hvad er forskellen udover prisen? Er der fler leder i 8tc?

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

VS er med polyethylen isolering, hvor TC er med teflon...

Forskellen kommer til udtryk i at Teflon dielectric har en mindre kapacitet, end polyethylen, og dermed kan man teoretisk opnå en højere grænsefrekvens i kablet.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

BJASCH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Der findes 8 tc og 4 tc ,8 tc har 16 ledere, 4tc har 8 ledere,.Så er der 8vs og 4 vs her gør det samme sig gældende, men vs serien, er ikke så fint kobber, som tc serien.Desuden findes 8 tc i en jubliæumsudgave og også, som et helt fladt kabel,( a la nordost,)der hedder lmpg, men med samme kobberkvalitet som 8tc og 16 ledere. 8 tc er vist nok på tilbud hos russ andrews, se deres hjemmeside.
Til top Vis BJASCH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJASCH

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

BJASCH skrev:
 Der findes 8 tc og 4 tc ,8 tc har 16 ledere, 4tc har 8 ledere,.Så er der 8vs og 4 vs her gør det samme sig gældende, men vs serien, er ikke så fint kobber, som tc serien.Desuden findes 8 tc i en jubliæumsudgave og også, som et helt fladt kabel,( a la nordost,)der hedder lmpg, men med samme kobberkvalitet som 8tc og 16 ledere. 8 tc er vist nok på tilbud hos russ andrews, se deres hjemmeside.

Der er som du siger lidt forskel på kobberet, men den primære forskel ligger i deres dielectric og self. antal ledere, og dermed også vinklingen af lederne i forhold til hinanden. Men kender ikke den jubimlæums udgave du snakker om, men de har lavet en Special Edition udgave, som er med farveløst Teflon (og dermed renere). Men jeg tvivler på de laver andre special udgaver af 8TC der skulle være flade? For hele ideen er jo, at de er flettet som de er...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

BJASCH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Jeg tror, at special Edition udgaven og jubilæumsudgaven er det samme,men i en annonce fra et tysk hi- fi blad, er den nye version af 8 tc omtalt som jubilæumskabel.

Jeg har selv lmpg kabelet, det er rødt, med  indvævet sort tekstil( måske silke) ,for at holde på lederene, i Kimbers katalog står der ,samme kobber og teflonisolering som 8tc ,16 ledere,man har udviklet dette kabel ,for at imødekomme kunders ønsker om et fladt kabel, til brug under f. eks. gulvtæpper, og ydelsen skulle være den samme .Jeg har lige sammenlignet det med kimbers bifocal X, som jeg havde lånt, og det er lige før ,jeg synes at lmpg er bedst, det lyder mere sammenhængende, hvor jeg synes at bifocal, godt kan blive lidt påtrængende i diskanten ved høje lydtryk,men diskanten er mere velopløst på bifocal ,men jeg synes mine Tara Labs  Decade, er et noget bedre kabel, men også noget dyrere,bare de ikke var så lange. Der er lige kommet et NLE ht. kabel ind af døren ,så nu skal der kravles lidt,hvis det er vellykket, skal der  klippes lidt i NLEerne

Til top Vis BJASCH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJASCH

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

UUUdemærket, der.

Godt at se babes'ene er vendt tilbage i dit liv.

mvh

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes