Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 11:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: SCART-RGB til VGA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Soleil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Hej gutter

Jeg vil gerne slutte en spillekonsol til en helt almindelig PC-TFT-skærm med VGA-input.

Derfor tænker jeg på at lave en SCART-til-VGA-konverter med RGB-signal, og umiddelbart forestiller jeg, at det skulle kunne lade sig gøre uden det store hurlumhej, men er det nu også sådan?

Jeg har kigget mig omkring på nettet, men jeg kan ikke rigtig finde nogle diagrammer, der løser problemstillingen. Kan I hjælpe mig?

Vh
Soleil
Til top Vis Soleil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soleil

Ronni
Branchemedlem
Branchemedlem
AV Connection

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Det er desvære ikke det letteste i verden at konvertere, derfor findes der heller ikke så mange færdige løsnininger til dette.

VGA benytter RGB-HV (Horisontal og vertical sync) og Scart benytter RGB+Composite sync. Derudover er frekvensen også en anden, så derfor skal der noget elektronik til.

Vi har haft nogle såkaldte sync-blaster kabler, men de virkede ikke specielt godt og de er derfor taget ud af sortimentet indtil vi har en bedre løsning. Til den modsatte retning findes et par low-budget løsninger som virker OK, men gode løsninger koster kassen.

Til Playstation 2 er det muligt at få et VGA kort til indbygning, som løser dette problem og XBox 360 har native support for VGA (RGB-HV).

Soleil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Hej Ronni

Tak for dit indlæg.

Er det noget med ca 15KHz mod 32KHz krævet?

Ronni skrev:

Det er desvære ikke det letteste i verden at konvertere, derfor findes der heller ikke så mange færdige løsnininger til dette.

VGA benytter RGB-HV (Horisontal og vertical sync) og Scart benytter RGB+Composite sync. Derudover er frekvensen også en anden, så derfor skal der noget elektronik til.

Vi har haft nogle såkaldte sync-blaster kabler, men de virkede ikke specielt godt og de er derfor taget ud af sortimentet indtil vi har en bedre løsning. Til den modsatte retning findes et par low-budget løsninger som virker OK, men gode løsninger koster kassen.

Til Playstation 2 er det muligt at få et VGA kort til indbygning, som løser dette problem og XBox 360 har native support for VGA (RGB-HV).

Ronni
Branchemedlem
Branchemedlem
AV Connection

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Jeg er desvære ikke lige inde i de tekniske specifikationer og detaljer, så det kan ikke hjælpe med.

Soleil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Ronni skrev:
Jeg er desvære ikke lige inde i de tekniske specifikationer og detaljer, så det kan ikke hjælpe med.

Hej Ronni

Helt ok - jeg siger tak for hjælpen så langt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes