Emne: Eichmann vs. Supra Stikdåse? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Henrik N Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Jeg står og skal have købt en stikdåse til mit Eichmann net kabel. MEN jeg ved ikke hvilken stikdåse jeg skal vælge til kablet... Den jeg har kigget på fra Supra er den helt store model med sikring og filter. Lige nu tester jeg Eichmann dåsen, som ikke har filter eller noget, men det har jeg jo i kablet, så kan det betale sig at give det ekstra og få den lækre Supra dåse? Er der nogen der kender til nogle tests med disse, eller har haft mulighed for at teste dem? I hifi klubben, fik jeg at vide at de ville gætte på at Eichmann dåsen var mindst lige så god som den fra Supra. Men det jeg kan lide ved den fra Supra er at der er støj filter, sikring og designet. Men er det de 900kr. ekstra værd? Faktum er at jeg ikke har haft mulighed for at prøve Supra dåsen, og har derfor brug for hjælp til valget  MVH. Henrik Nymand
|
| Til top |
|
| |
BJASCH Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej henrik.
Jeg har haft begge strømskinner,min min supraskinne er den første model uden filter og beskyttelse mod lynnedslag, det hævdes, at den lyder bedre ,end den nye,en jeg kender har prøvet begge to.Jeg synes, ikke at der forskel i lyden på eichmann og supraskinnerne,men supra er beregnet til schukostik, de sidder godt fast,eichmannskinnen kan tage flere typer stik ,end supraskinnen,men schukostikkene sidder bedre fast i supraskinnen og man kan vende schukostikkene efter fasen .
Din netledning, mener jeg ,kun er mekanisk dæmpet, på den jeg prøvede ,var der ingen filtering indbyggget.Men det er muligt, at der er kommet nye versioner.
|
| Til top |
|
| |
Henrik N Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bjarne.
Okay Det er dejligt at høre andres meninger og erfaringer! Ja stikkene sidder bedre fast på Supraén, og den er også mere stabil hvis man bruger kraftige netkabler... Men da mit Eichmann natkabel, er af den nye slags med filter, tror jeg bare jeg nøjes med Eichmann dåsen... Så kan jeg bruge de 900kr. på andre ting til anlæget 
Tak for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |
MRC_Hans Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo ret nemt at finde ud af, om man har brug for et (ekstra) netfilter. Skru godt op for anlægget, uden indgangssignal. Hvis du hører støj, knas, brum, eller kontaktklik (prøv evt. at tænde og slukke for andre apparater, lamper osv. Skru op og ned på eventuelle lysdæmpere), ja så kan du have glæde af bedre støjfiltrering. Hvis du ikke kan høre noget, så er det spild af penge. Et støjfilter ændrer ikke lydbilledet, det fjerner bare uvedkommende støj.
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
MRC_Hans skrev:
|
Det er jo ret nemt at finde ud af, om man har brug for et (ekstra) netfilter. Skru godt op for anlægget, uden indgangssignal. Hvis du hører støj, knas, brum, eller kontaktklik (prøv evt. at tænde og slukke for andre apparater, lamper osv. Skru op og ned på eventuelle lysdæmpere), ja så kan du have glæde af bedre støjfiltrering. Hvis du ikke kan høre noget, så er det spild af penge. Et støjfilter ændrer ikke lydbilledet, det fjerner bare uvedkommende støj.
Mvh Hans
|
|
|
Hej Hans,
Den støj man kan fjerne med et filter, inkluderer det også den almindelige "susen" der kommer ud af mine højttalere når jeg skruer op uden signal? Kan skærmede netkabler også hjælpe herpå?
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gå efter supra, den er genial. Har gjordet meget for mig.
|
| Til top |
|
| |
Henrik N Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
MRC_Hans skrev:
|
Mvh Hans
|
|
|
Hej Hans Jamen det vil jeg da lige prøve så Jeg kan da huske at der var støj når man skruede op for det, med den gamle stikdåse, men jeg må indrømme at jeg ikke har registreret det med det nye kabel og dåse, så det må jeg lige prøve når jeg kommer hjem 
Tak for rådet! 
MVH. Henrik
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|