Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: DVI-I -> HDMI kabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nbryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg skal have forbundet mit Geforce 6600GT som har DVI-I til min Panasonic PTA-E900 som har HDMI.

Findes der et kabel/stik som kan klare dette, eller er jeg tvunget til at skifte grafikkort?

Til top Vis nbryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nbryde

Baronen3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Først må jeg lige opfordre til at bruge søgefunktionen her i forumet. Svaret på dit spørgsmål, findes mere end ét sted her.

Jeg har selvet Geforce 6800 grafikkort, og det kan sagtens forbindes til en fladskærm med HDMI indgang. DVI og HDMI er fuldt kompatible, HDMI er groft sagt DVI inkl. et lydsignal.

Du kan vælger at købe et DVI->HDMI kabel som så virker direkte, eller købe et alm HDMI kabel og så anvende en DVI->HDMI connector bag på grafikkortet. Det er muligt at du får et marginalt bedre signal ved et DVI->HDMI kabel og ved korte kabeltræk er det ofte den billigste måde.

Til top Vis Baronen3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baronen3

nbryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Baronen3 skrev:

Først må jeg lige opfordre til at bruge søgefunktionen her i forumet. Svaret på dit spørgsmål, findes mere end ét sted her.

Jeg har selvet Geforce 6800 grafikkort, og det kan sagtens forbindes til en fladskærm med HDMI indgang. DVI og HDMI er fuldt kompatible, HDMI er groft sagt DVI inkl. et lydsignal.

Du kan vælger at købe et DVI->HDMI kabel som så virker direkte, eller købe et alm HDMI kabel og så anvende en DVI->HDMI connector bag på grafikkortet. Det er muligt at du får et marginalt bedre signal ved et DVI->HDMI kabel og ved korte kabeltræk er det ofte den billigste måde.

Tak for svaret, kan du anbefale et DVI-I -> HDMI kabel som ikke koster spidsen af en jetjager

Baronen3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre ikke erfaringer med en masse kabler, men hos www.av-connection.dk kan du finde kabler i forskellige længder og i en prisklasse der passer dig.

veddum-manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Baronen3 skrev:

øhhh synes lige du skal lægge mærke til at manden skrev DVI-I ikke DVI-D  

Dvi-I er analogt signal og vil ikke kunne bruges sammen med hdmi, da det er digitalt... DVI-I er brugt sådan man kan bruge en analog udgang og føre ind i en digital indgang/som kan skifte til analog... inden du farer ud og køber et hdmi kabel.. så tjek om din skærm/projekter understøtter DVI-I og det tvivler jeg på  at den gør...

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Hej nbryde

Som du ser her er der mange muligheder. DVI- I kan være både og. Men et godt råd hvis dit DVI-I er en digital udgang. Brug HDMI på det lange træk, og forbind til en HDMI hun-->DVI han adapter. Dette for at forhindre støj i at trænge ind.

Sådan ser min adapter ud HDMI hun ---> DVI-D han.

Fornuftig investering: Er du spændt så tryk her. 

nbryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

ok, har lige kigget efter og på mit grafikfkort er der en udgang som ligner DVI-I dual link, vil det så kunne lade sig gøre at forbinde den til HDMI indgangen på min projektor?

Baronen3
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Beklager meget, der var jeg lidt for hurtig

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Hej nbryde

Som du ser her er der mange muligheder. DVI- I kan være både og. Men et godt råd hvis dit DVI-I er en digital udgang. Brug HDMI på det lange træk, og forbind til en HDMI hun-->DVI han adapter. Dette for at forhindre støj i at trænge ind.

Hvilken forskel skulle det gøre?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes