| Forfatter |
|
nbryde Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg skal have forbundet mit Geforce 6600GT som har DVI-I til min Panasonic PTA-E900 som har HDMI.
Findes der et kabel/stik som kan klare dette, eller er jeg tvunget til at skifte grafikkort?
|
| Til top |
|
| |
Baronen3 Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først må jeg lige opfordre til at bruge søgefunktionen her i forumet. Svaret på dit spørgsmål, findes mere end ét sted her. 
Jeg har selvet Geforce 6800 grafikkort, og det kan sagtens forbindes til en fladskærm med HDMI indgang. DVI og HDMI er fuldt kompatible, HDMI er groft sagt DVI inkl. et lydsignal.
Du kan vælger at købe et DVI->HDMI kabel som så virker direkte, eller købe et alm HDMI kabel og så anvende en DVI->HDMI connector bag på grafikkortet. Det er muligt at du får et marginalt bedre signal ved et DVI->HDMI kabel og ved korte kabeltræk er det ofte den billigste måde.
|
| Til top |
|
| |
nbryde Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Baronen3 skrev:
|
Først må jeg lige opfordre til at bruge søgefunktionen her i forumet. Svaret på dit spørgsmål, findes mere end ét sted her. 
Jeg har selvet Geforce 6800 grafikkort, og det kan sagtens forbindes til en fladskærm med HDMI indgang. DVI og HDMI er fuldt kompatible, HDMI er groft sagt DVI inkl. et lydsignal.
Du kan vælger at købe et DVI->HDMI kabel som så virker direkte, eller købe et alm HDMI kabel og så anvende en DVI->HDMI connector bag på grafikkortet. Det er muligt at du får et marginalt bedre signal ved et DVI->HDMI kabel og ved korte kabeltræk er det ofte den billigste måde.
|
|
|
Tak for svaret, kan du anbefale et DVI-I -> HDMI kabel som ikke koster spidsen af en jetjager 
|
| Til top |
|
| |
Baronen3 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke erfaringer med en masse kabler, men hos www.av-connection.dk kan du finde kabler i forskellige længder og i en prisklasse der passer dig.
|
| Til top |
|
| |
veddum-manden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Baronen3 skrev:
|
|
|
øhhh synes lige du skal lægge mærke til at manden skrev DVI-I ikke DVI-D
Dvi-I er analogt signal og vil ikke kunne bruges sammen med hdmi, da
det er digitalt... DVI-I er brugt sådan man kan bruge en analog udgang
og føre ind i en digital indgang/som kan skifte til analog... inden du
farer ud og køber et hdmi kabel.. så tjek om din skærm/projekter
understøtter DVI-I og det tvivler jeg på at den gør...
__________________ ham den flotte
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej nbryde
Som du ser her er der mange muligheder. DVI- I kan være både og. Men et godt råd hvis dit DVI-I er en digital udgang. Brug HDMI på det lange træk, og forbind til en HDMI hun-->DVI han adapter. Dette for at forhindre støj i at trænge ind.

Sådan ser min adapter ud HDMI hun ---> DVI-D han.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
nbryde Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, har lige kigget efter og på mit grafikfkort er der en udgang som ligner DVI-I dual link, vil det så kunne lade sig gøre at forbinde den til HDMI indgangen på min projektor?
|
| Til top |
|
| |
Baronen3 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager meget, der var jeg lidt for hurtig
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Hej nbryde
Som du ser her er der mange muligheder. DVI- I kan være både og. Men et godt råd hvis dit DVI-I er en digital udgang. Brug HDMI på det lange træk, og forbind til en HDMI hun-->DVI han adapter. Dette for at forhindre støj i at trænge ind. |
|
|
Hvilken forskel skulle det gøre?
__________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |