| Forfatter |
|
clauskok Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg klemmer dem med en crimpetang, og så får de en gang lodning her efter, og til slut en gang krympeflex, så er det tæt på perfekt.
|
| Til top |
|
| |
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har loddet mine, det kan gøres enten indeni eller på tappen udvendigt.
Det er svært at finde bedre "bananer" uanset pris !
|
| Til top |
|
| |
clauskok Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Disse banan-rør bruges blandt andet på de svinedyre Nordost kabler; her hedder de bare Z-plugs!
Alle kan lære at lodde! 
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ; hr Hurtig. De påstår at stikket ikke vejer en hujende fis, og at det er en fordel med lette stik uden for meget materiale. Jeg tror at løssalgs-prisen er hele 19 kroner. (Åger?)
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set de selvsamme plugs i Hamburg i SATURN (elektronik stormagasin) til 0,69EUR stykket (ca. 5DKK) så de kan skam skaffes billigere end de viste i tråden.

|
| Til top |
|
| |
Ebbe44 Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skorpio skrev:
|
Jeg har set de selvsamme plugs i Hamburg i SATURN (elektronik stormagasin) til 0,69EUR stykket (ca. 5DKK) så de kan skam skaffes billigere end de viste i tråden.

|
|
|
Kan du evt. fremtrylle et link Bitte
Nu har jeg rodet rundt på deres hjemmeside til jeg blev helt rundtosset, samt forsøgt med forskellige "suchwort". Uden resultat 
mvh Ebbe
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så dem i virkeligheden , havde faktisk en håndfuld af dem med, men af en eller anden mærkelig grund tager de ikke kreditkort....kun kontant.....så jeg gik uden varer 
Men jeg vurderer de er fremstillet samme sted som dem i denne link....identiske...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at skulle bryde unødigt ind i jeres "alt muligt, men billigst muligt-tilværelse" ( ): Der kunne jo være en grund til den billigere pris; måske urent kobber, eller måske bare blik med "forgyldning", altså måske! 16 kroner pr/stk er ikke nogen herregård!
De fåes vist også i en kryogenbehandlet udgave, og det koster som bekendt også en slat ekstra!
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
clauskok skrev:
OK jeg duer bare ikke til at lodde...
har også fået anbefalet Disse..
So-fi audio
|
|
|
1. køb en loddekolbe eller lodde station - kan fåes fra 59 kr og op til - ja mange tusinde kr. Undgå loddepistol 2. tag en krydsfiner skive ca. 25 x 25 cm - tegn en firkant på 20 x 20 cm. Bank et søm halvvejs ned for hver 2 cm hele vejen rundt. træk kobberståltråd fra søm til søm i modstående side og bagefter den anden vej så du har et kvadratis netærk. Du kan vælge at "flette" så de tråde der går vinkeltret på de andre skifteshvis er over og under de andre tråde. 3. Sæt din lodkolbe ned til det først kryds og lad det blive varmt - påfør dernest din tråd med loddetin og fjerne først loddekolbe siden loddetinstråd. Ikke noget med at smelte tinnet på kolpen og lade de dryppe ned på krydset - det er material der skal loddes sammen der skal være varm - så varmt at tinnet smelte ved berøring - ikke omvendt. Gør du det omvendt får du en kold lodning - hvilket er det samme som en dårlig forbindelse- DUER IKKE 4. Når du har loddet samtlige kryds i dit gitter - tager du det af sømmene og giver det til en fyr der gerne vil lege stærk mand - sådan en er der altid i familien eller i vennekredsen - så ber du ham hive det fra hinanden med de bare næver. 5- hvis han kan det er det om igen - du bliver ved med at lodde til han ikke akn rive det i stykker !!! 6. Så nu har du lært at lave en stærk lodning og du har lært hvad loddetin angår -less is more - altså det bliver ikke stærkere at smelte en halv tråd på. 7. Nu da du er blevet skrap til at lodde køber du dig en klemmebandit - en tredie arm - sådan en hobby ting med tre små drejlige arme med klemmer på og en lup- Hvergang du skal lodde noget sænder du det ordenlig op i den så det ikke bevæger sig eller giver efter for loddekolbens tryk. Så laver du den ene gode stærke lodning efter den anden - selv af de fu'**ing små væmmelige din stik. 8. Skal du rode med lodning af komponenter skal du modsat stik og ledninger være lidt mere trænet da ikke alt holder til ligemegt varme - men du skal være en torsk for at brænde et bananstik af så held og lykke ! __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 02:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b:
Det var sgu' en fin forklaring. Det gælder om at ha' et godt netværk!
og 
Niels L.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Uden at skulle bryde unødigt ind i jeres "alt muligt, men billigst muligt-tilværelse" ( ): Der kunne jo være en grund til den billigere pris; måske urent kobber, eller måske bare blik med "forgyldning", altså måske! 16 kroner pr/stk er ikke nogen herregård!
De fåes vist også i en kryogenbehandlet udgave, og det koster som bekendt også en slat ekstra!
|
|
|
Hvad får dig til at tro at de "danske" til 16kr. er de gode? Den danske forhandler køber den givetvis i tyskland og ganger prisen med 3 
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smadder godt indlæg r-l-b. 
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske hr Skorpio, måske da!
Det er da også bedst at have tingene i hånden; flere sanser i brug, giver et bedre beslutningsgrundlag!
Bare de ikke er magnetisérbare, så går det nok! (Tag en køleskabsmagnet med i byen) 
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ, de er såmænd af kobber, der efterfølgende bliver forgyldt.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle der har billeder af en terminering af bananrør og dobbelt Clearwater?
Hvis der skal køres dobbelt CW og yderligere en enkelt som jumper skal der jo tre CW ender i to af rørene...går det godt? Kan det loddes ordentligt? __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har valgt denne løsning.

Men det er lidt noget makværk og kun en midlertidig løsning. Bananerne sidder ikke ordentligt. Jeg vil også gerne høre om hvordan andre ordner det problem og hvordan de lodder det.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg foretrækker bananrør der er loddet fast. Nogle siger at det er bedre med kablet direkte i en skruebøsning. Men min erfaring er at disse løsnes lidt med tiden og skal efterspændes jævnligt...
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |