Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 15:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hovedtelefonforstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
emarkussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Jeg mangler en hovedtelefonforstærker, nogle forslag?

Mine hovetelefoner er Sennheizer HD-595 til ca. 1600,- og de skal bruges sammen med min Linn Unidisk SC der fungerer både som CD/DVD afspiller og forforstærker.

Jeg vil ikke bruge alt for mange penge på projektet da det langt fra er hver dag jeg bruger hovedtelefoner, måske omkring en tusse.

Jeg ved ikke så meget om tilslutning af sådan en fætter, men går ud fra man sætter hovedtelefonforstærkeren til Linn'ens fixede tv-udgang f.eks. Hovedtelefonforstærkeren skal vel så ha' styrkeregulering?

"You tell them I'm comin'. And hell's comin' with me."
Kurt Russell i Tombstone.
Til top Vis emarkussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emarkussen

Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

emarkussen skrev:

Jeg mangler en hovedtelefonforstærker, nogle forslag?

Mine hovetelefoner er Sennheizer HD-595 til ca. 1600,- og de skal bruges sammen med min Linn Unidisk SC der fungerer både som CD/DVD afspiller og forforstærker.

Jeg vil ikke bruge alt for mange penge på projektet da det langt fra er hver dag jeg bruger hovedtelefoner, måske omkring en tusse.

Jeg ved ikke så meget om tilslutning af sådan en fætter, men går ud fra man sætter hovedtelefonforstærkeren til Linn'ens fixede tv-udgang f.eks. Hovedtelefonforstærkeren skal vel så ha' styrkeregulering?

Noget til inspiration

http://www.meier-audio.de/

Han Jan Meier er fin at handle med

Så er det:

http://www.head-fi.org/

http://www.headwize.com/

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

En hovedtelefonforstærker tilsluttes (hoved)forstærkerens tape-out udgang, og jo så skal hovedtelefonforstærkeren have en volumekontrol, og det har den da også normalt!

Du burde ofre mere end "bare" 1000 kroner på en sådan fætter, især da du jo har kvalivare-udstyr i forvejen. Creek OBH21 (med eller uden sufix) til lidt/noget over 2000 kroner ville være et godt bud, eller noget brugt, måske X-can fra Musical fidelity.

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

emarkussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres indlæg, tænkte nok der ville komme kommentarer vedr. min lidt "fedtede" pris. Jeg prøver at søge efter X-can'en eller OBH21'eren. Har allerede oprettet annonce på Markedspladsen, så må vi se om der kommer henvendelser.

Flere bud på hovedtelefonforstærkere er naturligvis velkomne.

"You tell them I'm comin'. And hell's comin' with me."
Kurt Russell i Tombstone.
Til top Vis emarkussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af emarkussen

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Hej Erik

Har selv HD-595. Dertil købte jeg en Vincent KHV 111 (rør hybrid). Fremragende hovedtelefonforstærker. Koster 2K. Normalpris 5K

Tjek evt. www.topsoundhifi.dk

Opgraderer dog snart mine HD-595 til HD-650

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Prøv at tjek head-fi.com, her finder du alt hvad der er værd at vide om høretelefoner.
1600kr lyder af lidt meget for et par 595, en af mine kamerater har lige køb et par for 900. Men pyt.

Er det 120ohms udgaven du har?

Selv hvis... Så mener jeg ikke at du behøver en amp!
595´eren anses for at være en god can (høretlf) til computeren, netop fordi den er let at trække og  har en god soundstage (i forhold til sennheiser, m.m.m :-)
595 er ikke en high-end can i den forstand, og jeg mener du når længere (lydmæssigt) ved at købe et par andre høretlf, som eks 650´erne, som du kan få for ~1600 kr eller måske et par Grado eller AKG. Kommer naturligvis an på hvad slags musik du lytter til ;.)

Hvis du skal/vil ha en amp... Så behøver du ikke bruge flere tusind kroner, idet den ikke kræver ret meget og ikke vil kunne udnytte potentialet i en dyr/god amp fuldt ud. Jeg vil mene en Little dot II vil passe godt ind, de koster ca. 1200 kr, men tjk head-fi, jeg har også skrevet på en del tråde derinde :-)

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes