Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 15:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hjælp til nye kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 12 November 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Ja, nu har jeg læst og kigget en del på de hersens fine ledninger som I alle roser så meget. Som det fremgår af mit setup nedenfor, er det et område, som jeg ikke har beskæftiget mig så seriøst med... endnu.

Jeg er dog nu ved, at være klar til at se, hvordan jeg kan opnå en lydmæssig forbedring i mit setup.

1. Kabel mellem afspiller og forstærker til cd lyden.

Hvad vil jeg kunne opnå ved at sætte analog kabel mellem disse enheden i stedet for blot at lade det løbe igennem digital kablet? Jeg antager der kunne være noget at hente på den side. I så fald hvad kunne man tænke som et muligt bud? Budget her er vel en 500-1000.-?

2. Højtalerkabel

Jeg overvejer, at prøve nogle nye kabler til fronterne. Igen her øsnker jeg en bedre lyd på stereosiden. Efter at have pløjet de sidste tre måneders indlæg igennem, kan jeg se et kabel som for alvor træder frem i rampelyset VDH Clearwater. Det lader jo til, at være årtiets fund!? Nogen som har prøvet dem med B&W foran? Budgettet her kunne nok godt klemmes en tand opad, hvis der for alvor er noget at hente :-) jeg tænker en 2X3meter a ca. 200 .- meteren

Skulle der være én, som har set brugte kabler, der kunne gavne i detteher hører jeg meget gerne om det

Setup:

Fronter:  B&W 604S3

Center B&W LCR600S3

Bag: B&W 602S2

Højtalerkabler: Taralabs Omni

Digital coaxial kabel : AudioQuest VDM-Xr

Surround forstærker: Yamaha DSP A2

Dvdafspiller: Yamaha DVD-S657

Håber I har lyst til, at bringe mig nærmere det første trin på stigen i denne del af vejen til god/bedre lyd

musashi

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes