Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 04:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Den vildeste forbedring (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 16 December 2003 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Her har i en lille jule HIFI historie fra det virkelige liv.

Nogenlunde sidste jul, var jeg en dag igang med at afprøve nogle forskellige højttaler kabler. Jeg tror der var lidt fra Furukawa, lidt VdH og noget Audioquest el. lign. jag havde gang i.
Set-uppet var bi-ampet, hvilket gør brugen af 2 stk singlewire HT kabelsæt nødvendig.
Det gik såmænd også fint og kablerne skilte sig meget fint ud fra hinanden, og det var slet ikke svært at sige hvad der var hvad. Så hvor svært kan det være.
Da jeg følte, at jeg var færdig med det, sklle mine "gamle" kabler på igen. Da jeg så satte mig for lige at lytte e øjeblik, blev jeg totalt chokeret. Et perspektiv mine egne kabler havde! Det var af en anden verden. Jeg checkede med en masse skiver og der blev bare ved med at være en kæmpe forskel på mine egne kabler og det jeg lige havde hørt. Jeg var nu ved at være temmeligt rundtosset, hvad var der sket? Havde forskelen hele tiden været så enorm? Havde julemanden lavet fis og ballade med mig?
Nå men efter en stund med lidt grublen, chekkede jeg lige set-uppet en ekstra gang - OG der var den.
Basserne var forbundet korrekt, højre og venstre var forbyttet på diskanterne . Sikke noget hva`?
Prøv det selv en dag, det giver et brag af en virkning på ganske få indspilninger, mens der hersker total forvirring på alt andet.

Nå men "back to normal" og så kunne jeg kende det igen.
Hvis jeg havde forladt set-uppet et par timer, tror jeg ikke jeg havde fjollet rundt på den manér, men når det er jul, opfører folk sig jo lidt anderledes.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Svend Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 16 December 2003 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Hej
KURT VON KUBIK

Det må være nogle rimelig Phase (Tid) lineære højttalere eller hvad?, du der har, for netop at kunne udlede denne forskel på de plader du benyttede ?.

Med Jule hilsen
Svend
Til top Vis Svend Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend Hansen

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 December 2003 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Som DIY. mande der ofte roder rundt med tilslutningerne ikke mindst i højtaleren , har jeg prøvet det samme flere gange...

Har også oplevet at nærmest splitte delefilter og højtaler ad og prøve alternativ backup enheder mm. da der var "NOGET" galt med lyden!? og jeg skulle finde hvad det var og faktisk lige havde levet nye delefiltre... ( disse fungerede og ingen fejl var at finde noget sted i højtaleren!!  fandt så ud af at det ene XLR stik var loddet forkert på kablet jeg på det tidspunkt anvendte mellem pre & power amp. ( som jeg havde lånt nogle dage i forvejen og ikke rigtig havde tænkt nærmere over siden )

Sådan kommer man ud for så meget "spøjst"..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 December 2003 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Det giver os med 12 tommelfingre lidt selvtillid når de garvede nørder løfter sløret for lidt mistakes. Der er 7 slør så smid et par stykker til - men da I næppe ligner Salome så kun et par styks.
Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes