| Forfatter |
|
kroogar Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
I mit daglige arbejde tager jeg min laptop under armen
og sidder hos flere forskellige kunder. Der hører jeg naturligvis min
medbragte musik på min laptop og nu vil jeg gerne have nogen bedre
hovedtelefoner eller ørepropper/-knopper end de Creative, der fulgte
med min kones mp3-afspiller (hun snuppede mine Sony).
Jeg er
meget i tvivl om det skal være et par Shure E2c/E3c ørepropper eller om
det skal være et par mere traditionelle Sennheiser/Koss hovedtelefoner, der pakker øret
helt ind. Jeg vil egentlig helst have et par Shure da de fylder mindst
i tasken men jeg ved ikke om de kan levere den samme dynamik som et par
almindelige.
Er der nogen, der kan hjælpe mig her?
./kroogar
|
| Til top |
|
| |
mr.Thomsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer også an på hvor meget du har brug for at skærme for støj?
tradtionelle hovedtelefoner, selv de lukkede lukker ikke lige så meget støj ude som ørepropper. __________________ "Så slap vi af med Saddam Hussein.., - så mangler vi bare Nik & Jay!"
|
| Til top |
|
| |
kroogar Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr.Thomsen skrev:
| Det kommer også an på hvor meget du har brug for at skærme for støj? |
|
|
Altså... Jeg er egentlig ude efter den samme lyd som jeg kan få med et par alm. lukkede hovedtelefoner. De fleste af dem jeg arbejder sammen med har forskellige Sennheiser og jeg synes jo de lyder væsentligt bedre end mine Creative ørepropper. Specielt bassen er meget mere udtalt i de lukkede hovedtelefoner. Det er faktisk den lyd jeg gerne vil opnå men jeg er meget i tvivl om fx et par Shure (som jeg jo har læst meget godt om) kan levere den "tyngde" i lyden. Jeg er ikke i tvivl om at jeg helst vil have ørepropperne pga størrelsen men er da villig til at gå på kompromis hvis det betyder en væsentlig bedre lyd. Vil et par Shure ørepropper kunne levere den samme lyd som et par alm. Sennheiser? ./kroogar
|
| Til top |
|
| |
iChicken Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et par Shure E4G (gaming versionen af E4C, lydmæssigt er de to ens), og kan på det varmeste anbefale dem. Jeg har prøvet dem op mod et par alm. Sennheiser hørebøffer og Shure spillede rigeligt ligeså godt som Sennheiser, med masser af dybde og bas. Og de lukker perfekt af for omverdenen - tog-/flyveture bliver mange gange bedre med et par Shure i ørerne! Jeg har også tidligere haft et par Shure E3C, som også var absolut lytteværdige. E2C har jeg ladet mig fortælle ikke skulle være særlig meget bedre end kopierne, så skal du købe Shure bør det som minimum være E3C. Køber du dem på Ebay, kan du som regel købe nye ubrugte E4C/G til 170-180$ plus forsendelse på 40-50$, dvs. i alt ca. 210-230$. Jeg var heldig at få dem uden told-afgift, men det er selvfølgelig et sats
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun anbefale Koss hovedtelefoner, de leverer en dejlig fyldig bund og så koster de næsten ingenting hos CDON .
F.eks. Koss Porta Pro.

__________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Dongo Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kroogar skrev:
|
Altså... Jeg er egentlig ude efter den samme lyd som jeg kan få med et par alm. lukkede hovedtelefoner. |
|
|
" FatFones" er hvad du søger, indiskutabelt. Med FatFones kan man pludeslig fornemme sammenhængen i lyden ordentligt, hvilket nok ikke mindst kan tilskrives at bunden pludselig er god og veldefineret, frem for dårlig og udefineret. Absolut anbefalelsesværdige. Din lokation er ikke kendt, men i København kan de erhverves hos Lydbutikken på Frederiksberg Allé for den ganske rimelige pris af kr. 295,00. Et regulært røverkøb! Mvh
|
| Til top |
|
| |
kroogar Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene... Jeg kan godt se at man på eBay kan få et par E4c/g til MAX 250 USD (inkl. shipping) som jo er under 1500,-. ComputerSalg tager 2749,- for et par E4c. Og da jeg skal bruge dem erhvervsmæssigt slipper jeg jo for evt. moms - og skattevæsenet spæder jo også lidt i kassen  Mht. de der FatFones ser de også rimeligt interessante ud - det er i hvert fald noget billigere end Shure. Koss'erne ser ikke så store ud som jeg havde frygtet :-) Tak for jeres tid!  ./kroogar
|
| Til top |
|
| |
Dongo Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv tak Og ved at se sig ordentligt for opdager man, at FatFones faktisk har været omtalt af HIFI4ALL-redaktionen. Mvh
|
| Til top |
|
| |