| Forfatter |
|
Woelke Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så med det lille stump kabel mellem surround recieveren og den aktive subwoofer?
Er det noget man skal hidse sig op over?
Og skal det være 50 ohm eller kan man godt bruge sådan en 75 ohms digital fætter?
MVH
Mikael
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Woelke skrev:
Er det noget man skal hidse sig op over? |
|
|
Nej. __________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|
| Til top |
|
| |
Woelke Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan så med det analoge kabel fra højtalerudgang til den aktive subwoofer? Altså ikke et IC stick, men good old højtalerkabler. Hvad kan anbefales? Bare en tyk solidcorekobber fra silvan?
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bojsenbord skrev:
Hvordan så med det analoge kabel fra højtalerudgang til den aktive subwoofer? Altså ikke et IC stick, men good old højtalerkabler. Hvad kan anbefales? Bare en tyk solidcorekobber fra silvan?
|
|
|
Jeg er ikke helt med. Du vil forbinde din aktive subwoofer med et signal taget fra højttalerklemmerne på hvilken forstærker? Og hvilken subwoofer? Hvilke indgange har den?
__________________ MVH, Bo
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra en Cyrus II. Den har som bekendt ikke en sub out. Subben er en audiopro sub+. Den har dels en RCA indgang, og så almindelige klemmer. Så nu har jeg min sub sat til de samme to udgange som mine højtalere, og ind i sub'ens højtallerklemmer.
Har laver mig fortæller at denne løsning gik an, og jeg synes det kører fint:-) Bruger nogle gamle lidt tynde kabler, og tænkte om de ville blive bedre af nogle eksempelvis solidcore. men er min tilslutning helt hen i vejret?
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da det er bastoner, der skal gengives - og ikke mellemtone og diskant - er det med min bedste overbevisning, at du ikke vil kunne høre forskel, hvis du skiftede kablet ud til noget andet. Men kun du vil kunne finde ud af det - simpelthen ved at prøve.
Du kan også prøve at tilslutte dine højttalere til subbens "speaker level - out", da der her er indbygget et 100 Hz delefilter. Subbens "Low pass Frequency" skal så også stå på 100 Hz - måske justeres en anelse (skal afprøves ved lytning). Det kan være, der er noget at hente dér, da dine højttalere så bliver fri for at forsøge at gengive de dybe toner. Hvis du vil prøve dette af, så skal kablet fra forstærker til sub være af mindst samme "kvalitet" som det, der går ud til højttalerne. Men det kommer selvfølgelig også an på, hvor subben står ift. højttalerne: Længde på højttalerledningerne __________________ MVH, Bo
|
| Til top |
|
| |
Bojsenbord Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah! Derfor med de to muligheder.
Tror dog ikke jeg får meget ud af bruge speaker level out kanalerne.. Dels fordi mine jamoer, som subben spiller med, spiller godt med til omkring 42 hz (testet med tonegenerator på computeren!) og faktisk gør det rigtig godt, og dels fordi jeg tænker at der vil gå noget tabt i lydkvaliteten ved at lade strømmen løbe igennem de to omgange subterminaler, der ikke ser ud til at være af den fineste kvalitet. Men det er da helt sikkert et forsøg værd med foreksempel et minianlæg. Jeg prøver at købe noget solidcora kobber, og vender tilbage! Tak for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |