Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 09:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Fod/stander til subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Velodyne SPL-1000R stående på mit værelse. Bassen fra den er rigtig god og fast, men jeg har hørt den spille endnu bedre. Jeg tror problemet ligger i underlaget på mit værelse, for det er nemlig trægulv.
Kan det lade sig gøre at afhjælpe problemet lidt ved at lave/købe en fod/stander til subwooferen? Evt. bare en slags sten som er tilskåret og flot udført. Jeg tager gerne imod gode råd.

Min opsætning kan ses i følgende tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50230&P N=1&TPN=1

Mofo68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Find noget rigtig tykt gulvtæppe,klip det til,så man ikke kan se det.....Det har jeg haft på min Dali swa12,altså end til konen ville have tæppe overalt .....prøv det!!

Venligst -=Mofo=-

Til top Vis Mofo68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mofo68

LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Mofo68 skrev:
Find noget rigtig tykt gulvt�ppe,klip det til,s� man ikke kan se det.....Det har jeg haft p� min Dali swa12,alts� end til konen ville have t�ppe overalt .....pr�v det!!

Gav det meget forbedring? Jeg vil prøve om jeg kan finde noget gammelt gulvtæppe så det kan blive afprøvet.

Vil det være bedre med tungere ting som f.eks. sten? Jeg har jo på en tidligere subwoofer haft VTFeet fra Hifi Klubben, hvilket gav en forbedring. Det burde virke ca. ligesom gulvtæppet, bare til en højere pris. Men er det bedre endnu med en sten af en art?

Mofo68
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Personligt kunne jeg både høre/mærke en stor forbedring

Meld gerne tilbage når du har afprøvet ok!!

Venligst -=Mofo=-

LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Mofo68 skrev:
Personligt kunne jeg både høre/mærke en stor forbedring

Meld gerne tilbage når du har afprøvet ok!!

Jeg melder tilbage når jeg har afprøvet det. Jeg skal lige rode lidt i gemmerne efter noget tykt gulvtæppe.

Mofo68
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

go jagt!!!

Venligst -=Mofo=-

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Uha, tror lige jeg følger med her! Har lige fået min SPL-1200R...! Kom din ikke med sådan nogle gummi dutter i bunden? Kan de skrues af eller hvad...?

Jeg har hørt både det med tæppe, og det med en flise før. Flisen var som regel brugt med spikes på højtalere og kork imellem flisen og trægulvet.

Hvad er det lige de to forskellige gør? Det virker som to ret forskellige løsninger, det kan vel ikke være samme måde de virker på...?

LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

MaXer skrev:
Uha, tror lige jeg følger med her! Har lige fået min SPL-1200R...! Kom din ikke med sådan nogle gummi dutter i bunden? Kan de skrues af eller hvad...?
Jo, min har også de gummi-dutter, men de kan let skrues af. Tag blot fat i dem og drej venstre om, ligesom ved en alm. skrue.

Jeg har hørt både det med tæppe, og det med en flise før. Flisen var som regel brugt med spikes på højtalere og kork imellem flisen og trægulvet.
Jeg har mine elskede VTFeet (nogle fødder af et specielt dæmpende materiale), som jeg regnede med at sætte under en eventuel flise. Der sidder også nogle under mine standere nu.

Hvad er det lige de to forskellige gør? Det virker som to ret forskellige løsninger, det kan vel ikke være samme måde de virker på...?
De afkobler jo begge højtaleren fra gulvet, således at vibrationer ikke forplanter sig i gulvet. Mit trægulv er ret dårligt i kvaliteten, og er meget let for højtalere/subwoofer at sætte i svingninger. Derfor afkobler man med standere, fliser, gulvtæpper osv. for at disse vibrationer ikke skal forplante sig.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes