| Forfatter |
|
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.. Kunne godt tænke mig en dB måler - lidt alá radioshacks, som bl.a findes her : http://www.audiobutikken.dk/product.asp?product=165 Men, den går jo kun til 120dB, hvilket ikke helt er nok, så er der nogle der ved hvor man kan få andre modeller, der går højere op?
__________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener at Tape Connection fører den som radioshack har Edit: Jov jov... hos TC
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Hey.. Kunne godt tænke mig en dB måler - lidt alá radioshacks, som bl.a findes her :
http://www.audiobutikken.dk/product.asp?product=165
Men, den går jo kun til 120dB, hvilket ikke helt er nok, så er der nogle der ved hvor man kan få andre modeller, der går højere op?
|
|
|
KUN til 120 dB? Pas nu på din hørelse.
|
| Til top |
|
| |
doc. Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA - Hørerskader er irreversible!! Det er ærgerligt at brænde sin hørelse af i ungdommens begejstring over CV-bas. Når man så er (økonomien) er moden kan man kun høre ringen på sit 100 K anlæg.
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 292
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Radioshacks måler kan faktisk måle op til 126dB, hvilket skulle være rigeligt til hjemmebrug. Den er iøvrigt rigtig sjov at lege med og faktisk også praktisk ved højttalerplacering mv.
Hilsen
Rolf __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror det er samme i begge butikker. Har den selv ... med al respekt ... håber at du ikke for brug for de 120db ... det er ganske givet noget der kan give en alvorlig høreskade.
Den er ret simpel at bruge ... har lavet en del målinger af frekvensresponsen i rummet med denne. Er selvfølgelig ikke lige så godt som proff. apperater ... men er ganske nyttig til prisen.
Bundy
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 01:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Hey.. Kunne godt tænke mig en dB måler - lidt alá radioshacks, som bl.a findes her :
http://www.audiobutikken.dk/product.asp?product=165
Men, den går jo kun til 120dB, hvilket ikke helt er nok, så er der nogle der ved hvor man kan få andre modeller, der går højere op?
|
|
|
Hvis det er til hifi-brug dét med de 120 dB...så bør alarmklokkerne bimle...
I øvrigt er et lydtryk på 120 dB vist mere end de fleste umiddelbart forestiller sig...
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
hifi-fjols Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 02:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
120 dB er lydtrykke fra motoren på et jetfly, hvis man står cirka 30 meter væk. Ved så høje lydtryk tager ørene skade, når belastningen varer omkring 10 minutter. Hvis du lytter til Lynyrd Skynyrd - Free Bird, er der altså høreskade. 120dB er tit lydtrykket ved koncerter - husk lige på, at du ikke skal spille 500m2 op, men kun 50m2  __________________ ... and hifi for all
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 06:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte en hos www.conrad.de på et tidspunkt. Den er magen til den gamle Radioshack. Den er bare noget billigere. Men den hedder det samme. Varenr. er 100609-LN Ellers søg på Voltcraft på siden der dukker den også op. Når du har bestilit den. Så sender de en mail om at du har købt for lidt, men de kan godt sende alligevel. Det skal bare lige bekræftes via den mail de sender. Den er magen til en radioshack. Bare en del billigere end her i landet Voltcraft(Det lader ikke til at jeg kan få lov at linke direkte til den)
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifi-fjols skrev:
120 dB er lydtrykke fra motoren på et jetfly, hvis man står cirka 30 meter væk. Ved så høje lydtryk tager ørene skade, når belastningen varer omkring 10 minutter. Hvis du lytter til Lynyrd Skynyrd - Free Bird, er der altså høreskade. 120dB er tit lydtrykket ved koncerter - husk lige på, at du ikke skal spille 500m2 op, men kun 50m2  |
|
|
16m^2 for at være præcis. Lånte engang en måler, da jeg havde andre forstærkere, og der spillede de da snildt 121,3dB - så bare for sjov til at se hvor højt det kan spille + til at indstille surround med :) __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Jeg købte en hos www.conrad.de på et tidspunkt. Den er magen til den gamle Radioshack. Den er bare noget billigere. Men den hedder det samme.
Varenr. er 100609-LN Ellers søg på Voltcraft på siden der dukker den også op.
Når du har bestilit den. Så sender de en mail om at du har købt for lidt, men de kan godt sende alligevel. Det skal bare lige bekræftes via den mail de sender.
Den er magen til en radioshack. Bare en del billigere end her i landet
Voltcraft
(Det lader ikke til at jeg kan få lov at linke direkte til den)
|
|
|
Ævs, mit tysk rækker ikke helt til at kunne finde den  __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
hifi-fjols skrev:
120 dB er lydtrykke fra motoren på et jetfly, hvis man står cirka 30 meter væk. Ved så høje lydtryk tager ørene skade, når belastningen varer omkring 10 minutter. Hvis du lytter til Lynyrd Skynyrd - Free Bird, er der altså høreskade. 120dB er tit lydtrykket ved koncerter - husk lige på, at du ikke skal spille 500m2 op, men kun 50m2  |
|
|
16m^2 for at være præcis.
Lånte engang en måler, da jeg havde andre forstærkere, og der spillede de da snildt 121,3dB - så bare for sjov til at se hvor højt det kan spille + til at indstille surround med :)
|
|
|
Jooh - men hvorfor..? Hvor fedt er det at se film med høreværn..?
Det er da fint nok at dine højttalere kan afgive 121 dB - men det er bestemt ikke det samme som at det er ønskeligt at spille ved den lydstyrke.
Man behøver ikke 120 dB for at indstille et surroundanlæg.
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
StylaH skrev:
hifi-fjols skrev:
|
|
16m^2 for at være præcis.
Lånte engang en måler, da jeg havde andre forstærkere, og der spillede de da snildt 121,3dB - så bare for sjov til at se hvor højt det kan spille + til at indstille surround med :)
|
|
|
Jooh - men hvorfor..? Hvor fedt er det at se film med høreværn..?
Det er da fint nok at dine højttalere kan afgive 121 dB - men det er bestemt ikke det samme som at det er ønskeligt at spille ved den lydstyrke.
Man behøver ikke 120 dB for at indstille et surroundanlæg. |
|
|
Det siger jeg heller ikke. Jeg siger bare jeg skal bruge den til at indstille surround OG se hvor højt det kan spille. __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Nobody skrev:
Jeg købte en hos www.conrad.de på et tidspunkt. Den er magen til den gamle Radioshack. Den er bare noget billigere. Men den hedder det samme.
Når du har bestilit den. Så sender de en mail om at du har købt for lidt, men de kan godt sende alligevel. Det skal bare lige bekræftes via den mail de sender.
Voltcraft
|
|
|
Ævs, mit tysk rækker ikke helt til at kunne finde den 
|
|
|
Hvis du skriver SCHALLPEGEL i søgefeltet. Så kommer den op som den første. __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Blade69 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må man spørge hvordan i bruger sådan er måler til at finde ud af den korrekte højttaler placering?
Mvh
Jacob
RolfeZ skrev:
|
Radioshacks måler kan faktisk måle op til 126dB, hvilket skulle være rigeligt til hjemmebrug. Den er iøvrigt rigtig sjov at lege med og faktisk også praktisk ved højttalerplacering mv.
Hilsen
Rolf |
|
|
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blade69 skrev:
Må man spørge hvordan i bruger sådan er måler til at finde ud af den korrekte højttaler placering?
Mvh
Jacob
RolfeZ skrev:
|
Hilsen
Rolf |
|
|
|
|
|
Bruger surroundrecieverens/surroundforforstærkerens test tone, også måler dB fra lytteposition. Så skal det være samme niveau fra alle højtallere __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hold da op ... godt jeg ikke skal være inde i det rum når du fyre 120 db af .. jeg kan selv lige nå 100 det er mere en nok.....
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
StylaH skrev:
Nobody skrev:
Voltcraft
|
|
|
Ævs, mit tysk rækker ikke helt til at kunne finde den 
|
|
|
Hvis du skriver SCHALLPEGEL i søgefeltet. Så kommer den op som den første.
|
|
|
Super tip! Tak for det. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
ernst_himself Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
| hold da op ... godt jeg ikke skal være inde i det rum når du fyre 120 db af .. jeg kan selv lige nå 100 det er mere en nok..... |
|
|
Det skal du jo heller ikke!!! Du er altid så negativ, hvis du ikke kan bidrage med noget fornuftigt, vil jeg forslå du maler dig blå og hopper i havnen.
MVH en stolt dc1515 ejer med 2xasp1000 moduler @ 120db++
|
| Til top |
|
| |