Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 19:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: ROTEL RC 970-BX trouble (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas8260Dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa .

Jeg er gået hen og fået et problem med min for-forstærker, en Rotel RC 970-BX.

Da jeg købte den for ca 2 år siden lød den fint, men nu er det så at jeg syntes den er begyndt at spille højere i
venstre kanal. Hvis i ikke lige kender den, er det den med Balance funktion i Volumen knappen. (to-delt)

Den spiller sammen med to Rotel RB 980-BX der kører brokoblet, samt en ny Yamaha Dvd S-657 og
mit dejlige sæt System Audio 1250

Hvad skal jeg lige gøre ved sådan en sag. ??
Det skal lige siges at jeg HAR været ved lægen og få hørelsen tjekket.

Håber der er nogle der vil skrive hvad de ville gøre i min situation....
Til top Vis Thomas8260Dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas8260Dk

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu skriver du selv, at der er balance funktion i volumen knappen, og så har du vel prøvet at indstille denne, men uden større effekt? Den spiller godt nok i begge kanaler?
Så vidt jeg ved, fungerer balance justeringen på dén model, ved at det stereopotentionmeter der udgør volumenregulreringen har mulighed for individuel justering for højre og venstre kanal, og på den måde fungerer det som en balanceknap. Hvis ellers den spiller godt nok, kan det tænkes at fejlen skal findes et andet sted?

Har du prøvet at bytte om på kanalerne fra forforstærkeren til effektforstærkeren? Følger fejlen med?

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Thomas8260Dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret, men det har jeg selvfølgelig prøvet uden den store forandring. Jo det skiftede jo side

Selve balance funktionen fungerer fint på forstærkeren, men det kan jo ikke passe at den skal stå lidt skævt for at spille rigtigt. så bliver man jo i tvivl om det er som det skal være. Jeg stoler ikke på den mere

Det er nok også mere et spørgsmål om hva I derude ville gøre..??

Skal jeg bare sende den til rep. eller skal jeg bruge penge på en anden.??

Har haft kigget lidt på Rotel 972, eller 971 da det er nyere modeller uden den volume knap..

M.v.h Thomas Sørensen
Til top Vis Thomas8260Dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas8260Dk

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Hmmm.....Nu er RC 970 BX jo ikke den dyreste forforstærker, så mon ikke en reparation/justering hurtigt overstiger prisen for en ny (brugt) RC 971/972? Så vidt jeg husker har 971 ikke RIAA, men det er jo ikke sikkert du har behov for den del? Til gengæld har 971 (og vel også 972) vist nok fjernbetjening

Jeg havde nok valgt at leve med at de "2 halvdele af volumenknappen" ikke stod nøjagtigt ud for hinanden - Hvis det kan bringes til at lyde fint, så betyder deres individuelle position jo ikke noget.

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Thomas8260Dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen gumle

Jeg kan godt bring den til at lyde rigtig, men man vil jo altid sidde og være mistroisk på om de nu står rigtig efter man har skruet op. For de er meget nemme at dreje fra hinanden..

Men du har ret tror jeg, så det må ende med at jeg finder en brugt 972 som er den eneste med fjernbetjening
(skulle nok have købt såden en først)

Mvh Thomas S

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes