| Sendt: 04 April 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige slå et slag for subbens placering!
Det er heldigvis meget udbredt at gøre lidt ud af hvad ens højtalere står på. Spikes eller kork, jeg har fået bedst resultater med granitsten. Og så gjorde jeg det efter en stund også med min sub. (Det hænger lidt sammen med at jeg lyttede til nogle lidt bassvagere højtalere end jeg var vant til, så subben fik lidt ekstra at skulle have sagt. Den flød noget, og jeg kunne ligesom hele tiden "høre" subbens lyd, på en irriterende og forstyrrende måde. Min sub er en audiopro acebass model. En lille fix en med meget lyd, og frem for alt hurtig! kan anbefales! Den har en 6" basenhed, og en basrefleks der vender NED! Forstår egentlig slet ideen i det.. Hvorfor vende den nedad? Det er da at BEDE om at gulvet skal ryste med.. Nå, men jeg satte altså subben op på en granisten (60 mm tyk) Og jeg skal love jer at det gav et løft! Gulvet synger ikke med mere, og lyden bliver spredt helt anderledes. Bassen er blevet rigtig rigtig god! Ganske vist mærkes bassen ikke i føderne, men det er jo for søren heller ikke det handler om. (Det var det måske nok engang men...)
Kan godt være det bare er mig der har været dum, og har genopfundet den dybe tallerken, men ville bare lige give tricket videre:-)
|