Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 18:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: mørkt kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

jeg skal henover de næste par måneder have fundet et kabel der har en mørk lyd, og gerne det 'varmeste' kabel man kan finde. Det er til modifikation af en forstærker, der efter min mening er for skarp i diskanten, så om det er signal- eller højttalerkabel er ikke vigtigt.

Jeg har luret lidt på MIT eller Transparent, men er der andre der skiller sig ud fra mængden?

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
jeg skal henover de næste par måneder have fundet et kabel der har en mørk lyd, og gerne det 'varmeste' kabel man kan finde. Det er til modifikation af en forstærker, der efter min mening er for skarp i diskanten, så om det er signal- eller højttalerkabel er ikke vigtigt. Jeg har luret lidt på MIT eller Transparent, men er der andre der skiller sig ud fra mængden?

Ja et meget "mørkt" kabel i signal er Audioquest King Cobra!! det er varmt og "cremet"

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

M.I.T M750 S3 er et godt morkt kabel.Ligeledes er Taralabs the One (syndes jeg)
Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

BUELL-RIDER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

10 min ved 200 grader, og du har et mørkt kabel. Det fungerer nok lige så godt som at bruge nogle tusser på et kabel.

Det skal dog varmes igennem nogle gange for at holdé lyden varm..

Anders

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 15 Juli 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

BUELL-RIDER skrev:

10 min ved 200 grader, og du har et mørkt kabel. Det fungerer nok lige så godt som at bruge nogle tusser på et kabel.

Det skal dog varmes igennem nogle gange for at holdé lyden varm..

Anders

kom nu med saglige indlæg istedet for det bras.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 15 Juli 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
witzel skrev:
jeg skal henover de næste par måneder have fundet et kabel der har en mørk lyd, og gerne det 'varmeste' kabel man kan finde. Det er til modifikation af en forstærker, der efter min mening er for skarp i diskanten, så om det er signal- eller højttalerkabel er ikke vigtigt. Jeg har luret lidt på MIT eller Transparent, men er der andre der skiller sig ud fra mængden?

Ja et meget "mørkt" kabel i signal er Audioquest King Cobra!! det er varmt og "cremet"

MVH
Don

king cobra, det er ikke den med aktiv skærm, vel? det kunne godt gå hen og blive besværligt at arbejde med..

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke du med succes får trimmet en skarptlydende forstærker med kabel. Du kan evt. prøve at sætte en 0.1 mf filmkondensator over ht. klemmerne, det tager lidt af toppen, men det er en nødløsning.

Hilsner,

Karsten

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 15 Juli 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Jeg tror ikke du med succes får trimmet en skarptlydende forstærker med kabel. Du kan evt. prøve at sætte en 0.1 mf filmkondensator over ht. klemmerne, det tager lidt af toppen, men det er en nødløsning.

Hilsner,

Karsten

det er den interne kabling der skal ændres, jeg ved ikke om det bliver en succes, men det er mest set som et lille eksperiment.. mest af alt, hvis det lykkedes så slipper jeg nok min nuværende forstærker og investerer i denne meget billigere istedet

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
jeg skal henover de næste par måneder have fundet et kabel der har en mørk lyd, og gerne det 'varmeste' kabel man kan finde. Det er til modifikation af en forstærker, der efter min mening er for skarp i diskanten, så om det er signal- eller højttalerkabel er ikke vigtigt.

Jeg har luret lidt på MIT eller Transparent, men er der andre der skiller sig ud fra mængden?

Køb en rør-forstærker

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Er der ikke noget med, at jo tykkere et signalkabel er, jo mere ruller man toppen af?

Det må vel så være lederens tykkelse der hentydes til - det kunne du måske prøve? Så kunne du jo eksperimentere dig frem til at toppen ikke skriger mere

-Men jeg er lige knap sikker. Mener bare et eller andet sted at ha' læst, at sådan hænger det sammen..
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hej med dig,

Jeg har 2 x 3 meter biwire AudioMagic liggende. Det er det varmeste/mørkeste kavel jeg nogensinde har hørt!!!

I setup som er nogenlunde neutrale tror man det er istykker, men hvis varme kræves er dette det biligeste fix man kan finde.

mvh M

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

witzel skrev:

Køb en rør-forstærker

tja, jeg har en rørforforstærker, men det er ikke nok. Man kunne måske skifte rørene. Men jeg er bange for at det vil få den forkerte effekt.

forstærkerens fordel er dynamikken og baskontrollen. godt nok har jeg små højttalere, men for sa*** hvor er der smæk på.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Hej med dig,

Jeg har 2 x 3 meter biwire AudioMagic liggende. Det er det varmeste/mørkeste kavel jeg nogensinde har hørt!!!

I setup som er nogenlunde neutrale tror man det er istykker, men hvis varme kræves er dette det biligeste fix man kan finde.

mvh M

hmm.. audiomagic kan jeg let låne mig frem til  .. det er noteret på listen..

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Solvin skrev:

witzel skrev:

Køb en rør-forstærker

tja, jeg har en rørforforstærker, men det er ikke nok. Man kunne måske skifte rørene. Men jeg er bange for at det vil få den forkerte effekt.

forstærkerens fordel er dynamikken og baskontrollen. godt nok har jeg små højttalere, men for sa*** hvor er der smæk på.

Det kunne jo også være dine højttalere der er problemet

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Er du helt sikker på at det er forstærkeren der er for 'lys'? Du er ihvertfald nødt til at gribe om nældens rod, ellers kommer du i uføre hver gang du skifter en komponent.

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Det her kabel er det varmeste kabel jeg nogensinde har hørt =

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=50152

Det bliver iøvrigt kaldt - DET ROMANTISKE KABEL - netop pga at det er så varmt/mørkt

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 15 Juli 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
witzel skrev:
Solvin skrev:

witzel skrev:

Køb en rør-forstærker

Det kunne jo også være dine højttalere der er problemet

måske i andres ører, men ikke i mit system. Det ER forstærkeren der er "problemet"

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 15 Juli 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

witzel skrev:

Er du helt sikker på at det er forstærkeren der er for 'lys'? Du er ihvertfald nødt til at gribe om nældens rod, ellers kommer du i uføre hver gang du skifter en komponent.

Mvh.

Niels L.

Ja, jeg er helt sikker.. lys er ikke forstærkerens karakteristik, ordet neutral er nok mere passende. det er bare ikke det jeg vil have. Det er iøvrigt kendetegnende for alle forstærkere fra det firma.

BJASCH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Audioquest King Cobra er uden skærm,( kablerne med aktiv skærm ,batteri kom senere), det er i øvrigt det samme kabel som Audioquest Python (kr. 5000,-), men King Cobra produceret i Kina og derfor noget billigere.
Til top Vis BJASCH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJASCH

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

Det her kabel er det varmeste kabel jeg nogensinde har hørt =

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=50152

Det bliver iøvrigt kaldt - DET ROMANTISKE KABEL - netop pga at det er så varmt/mørkt

Om ikke særlig lang tid er det link dødt, og for dem der bruger søgefunktionen og leder efter det samme var det:
AudioQuest Ruby.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes