| Forfatter |
|
Hpetersen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej drenge og vildfarende tøser :b Jeg står og mangler et par proffesionelle demo CD'er som jeg gerne vil prøve på mit anlæg. Hvor kan jeg skaffe dem henne? Den lokale hifi forhandler kan ikke hjælpe mig :( Håber der er en derude som har svaret
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet Pladekisten eks. VDH har også nogle gode indspilninger.
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hpetersen skrev:
Hej drenge og vildfarende tøser :b
Jeg står og mangler et par proffesionelle demo CD'er som jeg gerne vil prøve på mit anlæg. Hvor kan jeg skaffe dem henne?
Den lokale hifi forhandler kan ikke hjælpe mig :(
Håber der er en derude som har svaret 
|
|
|
En demo-cd er en cd som du kan bruge til demo! Det er dig der bestemmer om det er en demo-cd! Evt. kan du brænde en cd med forskellige tracks fra diverse albums, som du kender rigtig godt.
Jeg går ud fra, at det ikke er en cd med optagelser af tordenbrag og forbikørende godstog, du er ude efter?
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
bred151 Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Hifiklubben sælger en cd som hedder dali som indeholder nogle meget gode optagelser. __________________ Onkyo tx-sr875
Sony AX3ES
Panasonic bd 35
Dali Grand
|
| Til top |
|
| |
adamtulinius Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
bred151 skrev:
hej
Hifiklubben sælger en cd som hedder dali som indeholder nogle meget gode optagelser. |
|
|
Og som helt sikkert er mastered så den fremstår bedst på dali udstyr (jeg, jeg elsker konspiration, men prøv at finde noget fra en neutral kilde
af i stedet  )
|
| Til top |
|
| |
Hpetersen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, nu mere fordi at på de fleste demo cd'er er der udvalgte numre som bruger alle mellemtonerne diskanten etc, for at få den bedste lyd frem i højtalerne
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
adamtulinius skrev:
bred151 skrev:
hej
Hifiklubben sælger en cd som hedder dali som indeholder nogle meget gode optagelser. |
|
|
Og som helt sikkert er mastered så den fremstår bedst på dali udstyr (jeg, jeg elsker konspiration, men prøv at finde noget fra en neutral kilde
af i stedet ) |
|
|
Nu har jeg selv The Dali CD, og har købt 2 af kunstnerne derfra, og det lyder ligesådan på deres originale indspilninger. Så Myth Busted. Jeg kan ihvertfald ikke høre de store forskelle. Men det er selvfølgeligt nogle gode optagelser der er brugt på deres demo cd. Det er Hugh Masekela, og Hans Theessink jeg har købt. Sange fra 1.sal og flere sange fra 1.sal er også 2 rigtigt gode optagelser. Ellers er der Kari Bremnes der også er rigtigt lækkert optaget. Mange er jo også til Nils Lofgrens nummer Keith Don´t Go Roger Waters eller Pink Floyd er også godt til demo. Eller de klassiske fra Eagles : Hotel California, Dire Straits : Money for nothing Evt. Jack Johnson, Katie Melua, Norah Jones EDIT : Men det ser ikke ud til at det er det du er ude efter. Sorry my bad  __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 475
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville bare gå efter gode indspilninger som Nobody nævner. Har selv et par testplader og har aldrig rigtig brugt dem.
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken musik genre er du til? Her er en liste med MEGET blandet, men kanon gode optagelser. Solid dyyyb bas i eneklte optagelser og ellers flot lyd i det hele taget.
Muddy Waters - Folk singer Rammstein - Reise reise Zen Breakfast by Karunesh (www.realmusic.com) Infected Mushroom Burmester - Vorführungs CD3 The Beatles - Yellow submarine (remaster) Turtle records - Sampler (2003) Queens of the stoneage Bob Marley & the Wailers - Survival (remaster) Nils Lofgren - Acoustic live Renaud Garcia-Fons trio - Arcoluz (ENJ-9478 2)
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som tidligere nævnt VDH "går amok med bla. batteristrømforsyning til mikrofoner og andet eksotisk udstyr til optagelser.Det er nu mest lyde af forskellige art...men noget om din opløsning og dynamik kan det nok fortælle dig lidt om. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
mogelsvs Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 01 August 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Hpetersen skrev:
Hej drenge og vildfarende tøser :b
Jeg står og mangler et par proffesionelle demo CD'er som jeg gerne vil prøve på mit anlæg. Hvor kan jeg skaffe dem henne?
Den lokale hifi forhandler kan ikke hjælpe mig :(
Håber der er en derude som har svaret 
|
|
|
En demo-cd er en cd som du kan bruge til demo! Det er dig der bestemmer om det er en demo-cd! Evt. kan du brænde en cd med forskellige tracks fra diverse albums, som du kender rigtig godt.
Jeg går ud fra, at det ikke er en cd med optagelser af tordenbrag og forbikørende godstog, du er ude efter?
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Jeg supplerer lige mit eget indlæg:
Dine demo-cd'er dem, som du synes lyder bedst, eller som du mener 'præsenterer' dit anlæg fra den bedste side.
Det fremgår ikke helt, om der er tale om almindelig stereo eller en form for surround??
Niels L.
|
| Til top |
|
| |