Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Cardas Cable til Sennheiser HD 650 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
supermanshaq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 15 August 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har lige købt Sennheiser HD 650. Så har jeg købt Musical Fidelity X-Can v3 samt Musical Fidelity X-Ray v3 som skal få disse hovedtelefoner til at præster. Men så kigger jeg selvfølgelig på muligheden for endnu bedre lyd, og har set på udskiftningskablet, Cardas Cable. (Som kan bruges på flere af Sennheisers modeller). Med det setup jeg her har, vil det så give mig et ekstra skridt frem på lydsiden med Cardas Cable? Eller skal der ligeledes bestemt forstærker og/eller cd-spiller? Eller er der et helt andet eller trejde kabel jeg burde overveje?!  

Er der andre lydfremmene muligheder med det setup som jeg har? Jeg har ikke fået anlægget endnu, men skulle modtage det i dag. Jeg kan regne ud at der vil gå kabler mellem Musical fidelity X-Can V3 og X-Ray V3 som ligeledes vil kunne skiftes ud for bedre lyd...? Er der andre lydfremmene produkter jeg burde overveje?     

Til top Vis supermanshaq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supermanshaq

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 August 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Jeg vil næsten mene at dette spørgsmål bør være i Head-fi underforummet, men nå.

Ja de kabler er super, men jeg tror at rent bang-for-the buck, skal du næsten ud og kigge i nogen andre tubes, end der følger med standart, ogsåp ville jeg også kigge på en bedre PSU end den der fulgte med.

Det er også en god ide at opgradere dine strømkabler til noget 2,5kvm hvis du kabre kører med alm 0,75kvm.

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

supermanshaq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 August 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Tube er noget som sidder i hovedtelefon-forstærkeren, ik? Hvis jeg beslutter mig for at skrifte den ud med en fuldtud bære dygtig iforhold til mit system i hvilken pris klasse er vi så, og hvad hedder tube på dansk?

Hvad er PSU?

De strømkabler du snakker om er vel sagtens de fire (i mit tilfælde) som kommer til at gå mellem forstærkeren og cd-spilleren også kaldt RCA/phone leads? 

Til top Vis supermanshaq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supermanshaq

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 August 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

PSU er en seperat reguleret strømforsyning til alle MF's X-enhederV3 - den kan trække tre stykker. Jeg har den selv og bruger den til min RIAA og mine hovedtelefoner (regner med at købe dac'en også). Anyway der er langt mere at hente ved en reguleret PSU end de kabler fra Cardas. Jeg havde Cardas kabler til HD650 hjemme i en uge...kunne ikke høre forskel så jeg returnede dem. Der er jo ingen grund til at være uvenner med sine penge vel..?
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 August 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

PSU = Power Supply Unit    altså en strømforsyning

Tupe = Rør

Strømkablerne der snakkes om, er dem der går fra stikkontakten og til enheden.  

Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 August 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Jeg er simpelthen for langsom 

Mht til rør´ne så ved jeg ikke så meget om hvilke gver god synergy i dit setup, men prøv en søgning inde på head-fi.org, der er mange med dit setup, som sikkert ved alt mellem himmel og jord.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes